A heves esőzések miatt Romániában 2025. május 29-én estére kétszáz fölé emelkedett az áradások által elöntött települések száma. Május 30-i jelentések szerint hat főúton és nyolc megyei úton szünetel a közúti forgalom. Legkritikusabb a helyzet Kovászna, Brassó, valamint a moldvai Botosani és Vrancea megyékben. A haladást lezárt hidak, útra dőlt fák, kidőlt villanyoszlopok nehezítik.
Bővebben
...júniusban is még a tavaszi órarend szerint!
Hazánk útjain a júniusi hétvégéken a kamionstop belföldi és nemzetközi viszonylatban, valamint minden környezetvédelmi kategóriás járműre egyaránt vonatkozik. A 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedési korlátozása szombatonként ill. ünnepnap előtt 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként (ünnepnapon) 22:00 óráig tart. Kamionstop alatt az államhatártól a legközelebbi lerakóhelyig vagy telephelyig hazagurulni nem lehet, mert ez a kedvezmény minden évben csak júliusban és augusztusban él.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Magyarországi fém- és érc-nagykereskedelem megbízható és precíz fuvarozókat keres csövek, lemezek, idomacélok stb. egyszeri, rendszeres, illetve időszakos fuvarozására.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
2025. június 2-től javítási munkálatok kezdődnek az M0-ás út törökbálinti szakaszán, a 2-es és 3-as kilométerek között, ahol a szakemberek a Dulácska-völgyhíd dilatációs szerkezetét javítják. A munka előreláthatólag egy hónapig tart. A körgyűrű déli szektorában emiatt forgalomterelésre kell számítani.
Bővebben
Mint korábban említettük: Svájcban 2025 május 31-től üzemen kívül helyezik az útdíjfizetéshez köthető terminálokat. A határátkelőkön ezek már nem fognak működni, ezért az úthasználathoz viszonylati jegyet kell váltani. Előzetes híradásainkkal összhangban 2025. január 1-jétől Svájcban megszüntették az Emotach típusú használatarányos fedélzeti útdíjszámláló készülékek telepítését, cseréjét és karbantartását. A még működő készülékeket még 2025. december 31-ig lehet használni. 2025 tavaszán elindították a viszonylati jegy vásárlásának lehetőségét.
Bővebben
Egyesületünk többször jelezte már a szaktárca felé, hogy a fuvarozói alágazatot sújtó költségek miatt indokolt lenne a vállalkozások költségterheit csökkenteni. Ennek érdekében 2025. május 29-én az MKFE levélben fordult Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter úrhoz a helyi iparűzési adó törvény fuvarozókat támogató módosítása érdekében.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A lengyel adóhatóság jelzése szerint karbantartás miatt 2025. június 4-én (szerdán) 19:00 és 22:00 óra között nem lesz elérhető a PUESC online felülete, amely a SENT-kötelezettség elektronikus bejelentésére szolgál. A hatósági tájékoztatás szerint a 2024 novemberi rendszerleállás idején alkalmazott átmeneti intézkedések lépnek majd ismételten életbe, ami azt jelenti, hogy egy PDF-formátumú űrlapot kell a kitöltést követően elküldeni a megadott hatósági e-mail címekre.
Bővebben
Előzetes jelzésünkkel összhangban 2025. május 29-én (csütörtökön) 00:00 órától a MOL kissé csökkentette az üzemanyagok árát. A MOL-MKFE-kártyabirtokos saját számlás szállító vállalkozások literenként bruttó 2 forinttal tankolhatnak olcsóbban, míg a díj ellenében fuvarozók részére bruttó 3 forinttal csökkent a gázolaj nagykereskedelmi ára. A motorbenzint bruttó 2 forinttal kapják olcsóbban a hazai üzemanyagkutak.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az International Transport Forum (ITF) 2025 júniusára ismét online tájékoztatókat hirdetett meg a fuvarozók részére a CEMT-engedélyek digitális átállásával kapcsolatban. A tervek szerint 2026-ban élesedni fog az az informatikai fejlesztés, melynek révén a jelenleg papíralapú CEMT-engedély teljesen elektronikussá válna.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Fizetett hirdetés
Ne hagyja az utolsó pillanatra – tervezzen velünk időben,
és flottája zavartalanul haladhat tovább az úton!
Az intelligens tachográfok második generációjának beépítése továbbra is komoly kihívást jelent a fuvarozási ágazat számára. A 2025. augusztus 19-i határidő vészesen közeleg: eddig az időpontig minden első generációs intelligens készüléket le kell cserélni. A feladat jelentős tervezést és előrelátást igényel – nemcsak a flották, hanem a műhelyek részéről is.
Bővebben