A Volán Egyesülés 2025-ben is meghirdeti a közösségi közlekedést népszerűsítő fotópályázatát, melynek címe: „A közösségi közlekedés fotós szemmel”. A szervezők lelkes amatőrök és hobbifotósok képeit várják. A nevezés díjtalan.
A Volán Egyesülés 2025-ben is meghirdeti a közösségi közlekedést népszerűsítő fotópályázatát, melynek címe: „A közösségi közlekedés fotós szemmel”. A szervezők lelkes amatőrök és hobbifotósok képeit várják. A nevezés díjtalan.
A BellToll belorusz útdíjszolgáltató közleménye szerint a közlekedési tárca kihirdette az új tarifákra vonatkozó rendeletét, mely 2025. szeptember 1-jével módosította a matricás és a használatarányos útdíjmértéket.
Török társegyesületi forrás szerint — részben a növekvő határforgalomra való hivatkozással — a török hatóság új eljárásokat vezetett be a külföldi járművek közúti ellenőrzésében 2025. szeptember 30-tól.
2026 nyarán markáns változás következik be a kisárufuvarozók életében! Mint már írtunk róla: az EU-s nemzetközi forgalomban közlekedő, 2,5–3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeg közötti, díj ellenében árufuvarozásra használt kishaszongépjárműveket 2026. július 1-jétől már csak úgy lehet üzemben tartani, ha azokat második generációs és második verziójú (Gen2v2) okos tachográffal szerelik fel. A tachográfkötelezettség nemcsak az újonnan forgalomba kerülő kisjárművekre, hanem a már forgalomban lévőkre is vonatkozik. A fenti dátumtól kezdve e járművek vezetőinek is be kell tartaniuk az uniós vezetési és pihenőidőre vonatkozó szabályokat, valamint a járművezetők kiküldetésére vonatkozó különleges rendelkezéseket! A szabály a saját számlás áruszállítókra nem vonatkozik. Minden tudnivaló itt!
Mint ismeretes, 2025-ben az ausztriai Lüeg-hídon nagyvolumenű építési munka kezdődött, mely miatt az A12-es (Inntal) és A13-as (Brenner) autópályákon is kamionos korlátozásokat foganatosítottak. A munka folytatódik: a 2024 végén közölt korlátozások után osztrák társegyesületünktől immár megérkezett a kamionos kiegészítő korlátozások őszi, októberi órarendje is.
Többszöri halasztás után 2025 október 12-től élesítik az Európai Határregisztrációs Rendszert (EES), mely a harmadik országokból a schengeni övezetbe utasokat beutaztató légi, vízi és autóbuszos személyszállítókra hárít ellenőrzési feladatot.
Luxemburgban a gépjárművezetői bruttó havi munkabérek 2025. január 1-jétől az alábbi táblázat szerint emelkedtek, majd május 1-jétől ismét új táblázat lépett hatályba. A közúti árufuvarozók Luxemburgban is kollektív szerződés hatálya alá tartoznak.
Előzetes jelzésünkkel összhangban 2025. október 8-án (szerdán) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 2 forinttal csökkentette a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzint illetően most nem történt árváltozás.
2025. október első napjaiban adunk hírt a Balkánon kialakult rendkívüli időjárási helyzetről; azon belül Bulgáriáról, ahol a hirtelen jött havazás miatt utakat kellett lezárni. Néhány nappal később, október 7-én (kedden) arról érkezett jelentés, hogy a folyamatos esőzések nyomán több bolgár régióban is árvízveszély alakult ki, ezentúl földcsuszamlásoktól kell tartani. Különösen keleten, az ország tengerparhoz közeli harmadában kritikus a helyzet. A hirtelenül lezúduló víztömeg miatt eddig hárman vesztették életüket. Romániában ugyancsak kiadós esők okozhatnak közlekedési gondokat.
Szolgáltató partnetünk, az ICT Európa újabb személyes rendezvénnyel várja Újbudán a pénzügyi terület iránt érdeklődő MKFE-tagvállalkozásokat! A társaság vezető ügyvédje ezúttal a bizalmi vagyonkezelés lehetőségeit, struktúráját és gyakorlati példáit mutatja be valós esettanulmányokon keresztül. A 2025. október 15-én esedékes budapesti rendezvény tagvállalkozásainknak díjmentes!
Előzetes jelzésünkkel összhangban 2025. október 7-én (kedden) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 5 forinttal csökkentette a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzint bruttó 3 forinttal kapták alacsonyabb áron a hazai töltőállomások.
Értesüléseink szerint 2025. október 8-án (szerdán) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 2 forinttal csökkenti a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzint illetően most nem várható árváltozás — tudtuk meg piaci forrásokból.
Mint ismeretes, az Európai Unió területén a vezetési és pihenőidőket a 2007. április 11. óta hatályban lévő 561/2006/EK rendelet szerint kell ütemezni. A jogszabály hatálya mind a hazai, mind pedig az uniós-nemzetközi utakon közlekedő járművek vezetőire kiterjed. A vezetési és pihenőidővel kapcsolatban rendszeresen felmerülő gyakorlati kérdések tisztázására „Iránymutatás”címmel és ”Követendő eljárás” alcímmel több dokumentum is napvilágot látott, melyekben a hétköznapi életben gyakran előforduló, tipikus eseteket elemeznek. Összeállításunk azokra a tachográfos gépjárművezetői kérdésekre ad választ, amikor a jellegzetes munkavégzési órarendtől eltérő esetekkel állunk szemben.
Az Egyesült Királyság vámhatóságának (HMRC) munkatársai nyílt webináriumot szerveznek az ICS2 bevezetéséről és használatáról, amelyhez előzetes regisztráció után bárki csatlakozhat. Az előadásban ki fognak térni a RoRo szállításokra, a vámárunyilatkozat kitöltésére és az ahhoz beküldendő adatokra, emellett a webinárium közben a résztvevőknek lehetőségük lesz kérdéseiket is feltenni írásban, amelyeket a program végén igyekeznek megválaszolni majd.
Mint már korábban előre jeleztük: Szlovénia is csatlakozni fog az Európai Unió azon környezetvédelmi irányelvéhez, amely a gépjárműveket CO₂-kibocsátásuk alapján osztályozza. Ennek értelmében 2025. november 1-jétől a korábbi paraméterek (megtett távolság, megengedett legnagyobb össztömeg, emissziós besorolás) mellett az útdíj számításakor a szlovén útdíjkezelő a gépjármű CO₂-kibocsátását is figyelembe fogja venni. Új díjtáblázatot a szlovén útdíjszolgáltató még nem közölt, azonban egyre több részlet derül ki az új számítási rendszerről.
Az utóbbi időben rendre felmerülő kérdés, hogy milyen esetekben szükséges a lengyelországi fuvarfeladatot rögzíteni a SENT-rendszerben. A SENT-rendszerben való regisztrációs kötelezettségről több cikkben is adtunk tájékoztatást, ugyanakkor a 2025. január 1-jei változással két külön nyomtatvány jöhet szóba uniós fuvarozóknak egy lengyelországi fuvarfeladat esetén.
2025. január 1-jétől léptek életbe azok a változások a lengyel SENT-rendszerben, amelynek értelmében kiterjesztették a regisztrációköteles fuvarok körét. Uniós fuvarozóknak korábban csak azon áruk szállítása esetén kellett regisztrálniuk, amelyek szerepelnek az illetékes lengyel hatóság, a PUESC által közzétett listán, ám 2024 decemberében közzétett cikkünkben arról számoltunk be, hogy 2025. január 1-jétől a SENT rendszerben regisztrálni kell a Lengyelországból harmadik országba és a harmadik országból Lengyelországba tartó fuvarfeladatokat.
A közútkezelő értesíti az érintetteket, hogy a központi és vármegyei útvonalengedélyezés 2025. október 13-14-én (hétfőn és kedden) technikai okok miatt szünetel. Az automata online engedélykérések és a mérőállomásra telepített előzetes hozzájárulások kiadása működni fog, a mérőállomásokon a mérés, engedélyezés is a megszokott módon zajlik. A két szünnapra vonatkozó engedélykéréseket legkésőbb 2025. október 9-én (csütörtökön délig) lehet benyújtani!
A Friedrich Jerich Konszern több mint 40 éve az európai fuvarozási piac meghatározó szereplője. Erős és stabil piaci jelenlétének köszönhetően folyamatos bővülést és fejlődést valósít meg, amelyhez megbízható alvállalkozó partnereket keres hosszú távú együttműködés keretében.
Értesüléseink szerint 2025. október 7-én (kedden) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 5 forinttal csökkenti a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzint bruttó 3 forinttal kapják olcsóbban a hazai üzemanyagkutak — tudtuk meg piaci forrásokból.