Ma Erzsébet, Elizabet napja van.

Hírek

Két sztrájkot is meghirdettek Olaszországban

Több mint tíz olaszországi szervezet csatlakozott ahhoz a sztrájkfelhíváshoz, melyet 2025. november 28-ra és december 12-re hirdettek meg. A szervezők a vasúti és közúti folyosókat igyekeznek blokkolni, ezért a kamionosoknak és a turistabuszosoknak is fennakadásokra kell készülniük.

Vállalati adóoptimalizálás az ICT-vel

Újabb hasznos webináriumra hívja az MKFE tagjait üzleti szolgáltató partnerünk, az ICT Európa. A 2024. november 24-én esedékes online fórumon ezúttal a vállalati adóoptimalizálás kerül terítékre, figyelve a kis- és középvállalkozásokat foglalkoztató mindennapos témákra. Hogyan használhatók ki az adó- és adóalap-kedvezmények jogszerűen és hatékonyan? Ha szeretné, hogy a 2025-ös évet ne felesleges adófizetéssel, hanem tudatos megtakarítással zárja, akkor ez a webinárium Önnek szól!

Vizsgálat kezdeményezése a 85-ös főúton kihelyezett súlykorlátozás miatt

Tagi megkeresés alapján egyesületünk arról értesült, hogy a 85-ös főúton is súlykorlátozó táblákat helyeztek ki. Hasonlóan a 81-es és 82-es főút esetéhez, ezúttal sem érkezett erről előzetes értesítés sem a fuvarozók, sem az érdekképviselet felé, ezért levélben fordultunk Nagy Bálint államtitkár úrhoz és Szabó Csabához, a Magyar Közút Győr-Moson-Sopron vármegyei igazgatójához, hogy tisztázódjon, miért vezették be a tilalmat.

IRU-petíció az elektromos kamionokra kötelezés ellen — aláírásával tiltakozzon Ön is!

Köszönjük annak a 90 hazai cégnek, aki már aláírta a petíciót, de ez még mindig kevés... a hátralévő egy hétben jó lenne, ha sikerülne még megduplázni a magyarországi aláírások számát! Az Európai Bizottság a közeljövőben jogalkotási javaslatot készül tenni egy olyan uniós szabályozásra, amely kötelezné(!!!) a közúti árufuvarozókat vagy ügyfeleiket (megbízóikat), hogy valamilyen előírt arányban nulla kibocsátású járműveket, vagyis elektromos vagy hidrogénhajtású teherautókat vásároljanak vagy üzemeltessenek-használjanak. Mivel egyelőre tervről van szó, pontos részletek még nem ismeretesek.

Megnyitottak két átkelőt a lengyel-belorusz határon

Két határátkelőt is újranyitottak 2025. november 17-én hétfőn hajnalban a lengyel-belorusz határon, az északkeleten található Podláziai Vajdaságban. Teherforgalom szempontjából a Bobrowniki (PL) – Beresztovica (BY) átkelőnek van nagyobb jelentősége, hiszen a személyforgalom mellett ezt az átkelőt az áruforgalom számára is megnyitották, így az eddigi egyetlen áruforgalom előtt nyitva lévő lengyel-belorusz átkelő (Kukuryki–Kozłowicze) tehermentesülhet a bobrowniki határ újranyitásával.

Üres élőállatszállítók magyarországi beléptetése

Ősz elején arról adtunk hírt, hogy 2025. szeptember 15-től a Szerbia felől hazánkba érkező üres élőállat-szállító járművek csak Röszkénél, míg az Ukrajnából érkezők kizárólag Záhonynál tudnak belépni. Az állatbetegségek terjedésének megelőzését szolgáló új beléptetési rendet eredetileg egy hónapon keresztül, 2025. október 15-ig tervezték érvényben tartani, azonban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) többszöri hosszabbítás után úgy határozott, hogy a kedvező forgalomszervezési tapasztalatok mentén a hatóság visszavonásig érvényben tartja az új beléptetési eljárást.

Kereskedelmi gázolaj visszaigénylés 2026-tól

A jövedéki adó törvény rendelkezései szerint a kőolaj világpiaci árának függvényében negyedévente változhat a fuvarozók által visszaigényelhető jövedéki adómérték. A fuvarozók a hazai tankolásaik után változatlanul 17 forintot tudnak literenként visszaigényelni a 2025-ös év egészében. Mivel a gázolaj jövedéki adómértéke az inflációkövetés miatt évente változik, ezért rendszeresen felül kell vizsgálni a fuvarozók visszaigénylési mértékét is. Az előzetes kalkulációnk szerint a harmadik egymást követő évben emelkedhet a fuvarozói adókönnyítés.

Bolgár útdíjak 2026. január 1-jétől

Bolgár útdíjak 2026. január 1-jétől

Bulgáriában 2026. január 1-jétől bevezetik az eurót, így az útdíjak már ebben a pénznemben lesznek feltüntetve. A bolgár útdíjtételek a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművekre vonatkoznak. A díjak megállapításánál a jármű össztömege, környezetvédelmi besorolása, a használt útszakasz besorolása, valamint a tengelyszám mérvadó.

Bánréve: a 2,5 tonna fölötti járműveket is kiterelhetik a Magyar Közút mérlegállomására

Bánréve: a 2,5 tonna fölötti járműveket is kiterelhetik a Magyar Közút mérlegállomására

Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a Magyar Közút bánrévei mérőállomására a legfrissebb információink szerint a 2,5 tonna össztömeg feletti járműveket is kiterelheti a hatóság. A kiterelési kötelezettséget megszegő járművekkel szemben rendkívül magas, 1.040.000 forintos bírságot szabhatnak ki az ellenőrök, függetlenül attól, hogy az érintett jármű túlsúlyos volt-e vagy sem. (Frissítve: 2025. november 14.)

Tudásforrás és online tájékoztató a CEMT digitalizációjáról

Tudásforrás és online tájékoztató a CEMT digitalizációjáról

Az International Transport Forum (ITF) 2025-ben folyamatosan hirdeti meg online tájékoztatóit a fuvarozók részére a CEMT-engedélyek digitális átállásával kapcsolatban. A tervek szerint 2026-ban élesedni fog az az informatikai fejlesztés, melynek révén a jelenleg papíralapú CEMT-engedély teljesen elektronikussá válna. Az ITF illetékesei a 2025. szeptember 17-i budapesti személyes konzultáció mellett további időpontokat hirdettek meg online webináriumra.

Kezdődik a téli felszerelési szezon Európa és Ázsia országaiban — 2025

Az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan néhány államban (Albánia, Ausztria, Csehország, Finnország, Montenegró, Norvégia, Románia és Szerbia) november 1-jén, Svédországban november 10-én, a legtöbb országban pedig november 15-én kezdődik a téli jármű-üzemeltetési időszak. Ez legfőképp a téli gumiabroncs használatát és a hóláncot foglalja magában, de némely államokban (Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Montenegró, Szerbia és Szlovénia) egyéb eszközöket, például lapátot, homokot is készenlétben kell tartani a jármű fedélzetén.

Hogyan büntetik itthon a háborús szankciók megszegését?

A 2022 februárja óta tartó orosz-ukrán háború kapcsán az Európai Unió immár a tizenkilencedik szankciócsomagját hirdette ki. Hogyan érintik a szankciók az orosz vagy belorusz piacra szállító-fuvarozó magyar vállalkozások munkavégzését? Milyen büntetést róhat ki a NAV a jogsértőkre? Mi a legújabb szankciócsomag lényege? — Ezt a témát járja körbe a Magyar Vámügyi Szövetség (MVSZ) legújabb webináriuma. A 2025. november 25-én esedékes online rendezvény keretében a NAV és az Igazságügyi Minisztérium illetékesei nyújtanak támpontot és eligazodást a vámáruval keletre közlekedőknek.

Csütörtök esti MOL-kártyás szünet — a HU-GO-t is érinti!

Ütemezett informatikai karbantartás miatt a MOL Nyrt. kártyás ügyfélszolgálatánál kisebb kiesések, szünetek lesznek tapasztalhatók 2025. november 13-án (csütörtökön) este 20:00 és 22:00 óra között. A MOL-os ügyfelek a HU-GO-felületen sem tudnak műveletet végezni, ezért az útdíjfizetéssel kapcsolatos adatváltoztatásokra (pl. tengelyszám-állítás) a MOL külön felületet biztosít erre az időre.

Szlovákiában november 17-én nem lesz kamionstop

 Szlovákia kormányának döntése értelmében november 17. a jövőben már nem lesz ünnepnap Szlovákiában. Bár november 17. egyes cégeknél és intézményeknél egyelőre munkaszüneti nap marad — ezért a szlovákiai szállítások esetén ajánlott előzetesen egyeztetni a le- és felrakóhelyekkel —, de a kamionstopot törölték.

Holland útdíj: 2026 júliusától jön a távolságalapú díjfizetés

 Hamarosan újabb ország hagyja el az Eurovignette-rendszert Dánia után, mégpedig Hollandia, amely 2026. július 1-jével fog átállni a matricáról a megtett úttal arányos díjfizetésre. A gépjárműadót a lehető legkisebbre fogják csökkenteni, de útdíj tekintetében a mostaninál magasabb tarifák várhatók. Akárcsak korábban az Eurovignette, a megtett úttal arányos útdíj is az autópályák mellett bizonyos kijelölt autóutakon és főútvonalakon lesz kötelező.

Az ÉKM válasza a súlykorlátozásokkal kapcsolatos felvetéseinkre

Az utóbbi hetekben Magyarország számos pontjáról jelentették tagvállalkozásaink, hogy az útkezelő súlykorlátozó táblákat helyezett ki kulcsfontosságú útszakaszokon. Korábbi híradásainkban külön is foglalkoztunk a 81-es, 82-es, 85-ös, 39-es, 64-es és 7-es főutak, a 3501-es út, valamint a kőszállítók tokaji áthajtási engedélyének ügyével. Minden esetben levélben jeleztük a szaktárcának, hogy sérelmezzük, hogy az érdekképviselettel és az érintettekkel nem volt előzetes egyeztetés, ráadásul nem is érkezett tájékoztatás az intézkedést megelőzően a táblák kihelyezéséről.

Osztrák útdíj: 2026-os díjváltozási tervek

Osztrák útdíj: 2026-os díjváltozási tervek

A szövetségi kormány benyújtotta a 2026-os útdíjakról szóló törvénymódosítási javaslatát. Az előzetes tervekkel ellentétben a szövetségi kormány az infrastruktúra díjat változatlanul hagyná, de a CO2-kibocsátásból eredő költségek díjtételein emelnének. A javaslat szerint az 5-ös CO2 osztály díjmentessége megmaradna, vagyis ebben a kategóriában díjváltozásra nem kellene számítani 2026. január 1-jével.

Új funkciókkal bővült a lengyel e-Toll applikáció

 A lengyel útdíjfizetéshez használt e-Toll applikáció új, hasznos funkciókkal bővült. Az alkalmazásban immár különféle kimutatások is elérhetők, amelyek könnyebb útvonaltervezést, költségkalkulációt és egyszerűbb áttekintést tesznek lehetővé. A kimutatások letöltésével többek között ellenőrizhetők a már megtett utak, a felszámolt díjak, megnézhető a számlatörténet és az elérhető egyenleg, valamint a pénzügyi műveletek is.

1. oldal / 402

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.