Több mint tíz olaszországi szervezet csatlakozott ahhoz a sztrájkfelhíváshoz, melyet 2025. november 28-ra és december 12-re hirdettek meg. A szervezők a vasúti és közúti folyosókat igyekeznek blokkolni, ezért a kamionosoknak és a turistabuszosoknak is fennakadásokra kell készülniük.
Bővebben
Újabb hasznos webináriumra hívja az MKFE tagjait üzleti szolgáltató partnerünk, az ICT Európa. A 2024. november 24-én esedékes online fórumon ezúttal a vállalati adóoptimalizálás kerül terítékre, figyelve a kis- és középvállalkozásokat foglalkoztató mindennapos témákra. Hogyan használhatók ki az adó- és adóalap-kedvezmények jogszerűen és hatékonyan? Ha szeretné, hogy a 2025-ös évet ne felesleges adófizetéssel, hanem tudatos megtakarítással zárja, akkor ez a webinárium Önnek szól!
Bővebben
Tagi megkeresés alapján egyesületünk arról értesült, hogy a 85-ös főúton is súlykorlátozó táblákat helyeztek ki. Hasonlóan a 81-es és 82-es főút esetéhez, ezúttal sem érkezett erről előzetes értesítés sem a fuvarozók, sem az érdekképviselet felé, ezért levélben fordultunk Nagy Bálint államtitkár úrhoz és Szabó Csabához, a Magyar Közút Győr-Moson-Sopron vármegyei igazgatójához, hogy tisztázódjon, miért vezették be a tilalmat.
Bővebben
Köszönjük annak a 90 hazai cégnek, aki már aláírta a petíciót, de ez még mindig kevés... a hátralévő egy hétben jó lenne, ha sikerülne még megduplázni a magyarországi aláírások számát! Az Európai Bizottság a közeljövőben jogalkotási javaslatot készül tenni egy olyan uniós szabályozásra, amely kötelezné(!!!) a közúti árufuvarozókat vagy ügyfeleiket (megbízóikat), hogy valamilyen előírt arányban nulla kibocsátású járműveket, vagyis elektromos vagy hidrogénhajtású teherautókat vásároljanak vagy üzemeltessenek-használjanak. Mivel egyelőre tervről van szó, pontos részletek még nem ismeretesek.
Bővebben
Két határátkelőt is újranyitottak 2025. november 17-én hétfőn hajnalban a lengyel-belorusz határon, az északkeleten található Podláziai Vajdaságban. Teherforgalom szempontjából a Bobrowniki (PL) – Beresztovica (BY) átkelőnek van nagyobb jelentősége, hiszen a személyforgalom mellett ezt az átkelőt az áruforgalom számára is megnyitották, így az eddigi egyetlen áruforgalom előtt nyitva lévő lengyel-belorusz átkelő (Kukuryki–Kozłowicze) tehermentesülhet a bobrowniki határ újranyitásával.
Bővebben
Ősz elején arról adtunk hírt, hogy 2025. szeptember 15-től a Szerbia felől hazánkba érkező üres élőállat-szállító járművek csak Röszkénél, míg az Ukrajnából érkezők kizárólag Záhonynál tudnak belépni. Az állatbetegségek terjedésének megelőzését szolgáló új beléptetési rendet eredetileg egy hónapon keresztül, 2025. október 15-ig tervezték érvényben tartani, azonban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) többszöri hosszabbítás után úgy határozott, hogy a kedvező forgalomszervezési tapasztalatok mentén a hatóság visszavonásig érvényben tartja az új beléptetési eljárást.
Bővebben
A jövedéki adó törvény rendelkezései szerint a kőolaj világpiaci árának függvényében negyedévente változhat a fuvarozók által visszaigényelhető jövedéki adómérték. A fuvarozók a hazai tankolásaik után változatlanul 17 forintot tudnak literenként visszaigényelni a 2025-ös év egészében. Mivel a gázolaj jövedéki adómértéke az inflációkövetés miatt évente változik, ezért rendszeresen felül kell vizsgálni a fuvarozók visszaigénylési mértékét is. Az előzetes kalkulációnk szerint a harmadik egymást követő évben emelkedhet a fuvarozói adókönnyítés.
Bővebben
Bulgáriában 2026. január 1-jétől bevezetik az eurót, így az útdíjak már ebben a pénznemben lesznek feltüntetve. A bolgár útdíjtételek a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművekre vonatkoznak. A díjak megállapításánál a jármű össztömege, környezetvédelmi besorolása, a használt útszakasz besorolása, valamint a tengelyszám mérvadó.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A Friedrich Jerich Konszern több mint 40 éve az európai fuvarozási piac meghatározó szereplője. Erős és stabil piaci jelenlétének köszönhetően folyamatos bővülést és fejlődést valósít meg, amelyhez megbízható alvállalkozó partnereket keres hosszú távú együttműködés keretében.
Bővebben
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a Magyar Közút bánrévei mérőállomására a legfrissebb információink szerint a 2,5 tonna össztömeg feletti járműveket is kiterelheti a hatóság. A kiterelési kötelezettséget megszegő járművekkel szemben rendkívül magas, 1.040.000 forintos bírságot szabhatnak ki az ellenőrök, függetlenül attól, hogy az érintett jármű túlsúlyos volt-e vagy sem. (Frissítve: 2025. november 14.)
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...