Miután – vélhetően az európai szakszervezeti-politikai nyomás fokozódása miatt – brüsszeli informális értesülések szerint veszélybe kerülhet (tovább halasztódhat) az új közös, uniós szabályozásokra javaslatot tevő közúti csomag május 31-ére tervezett megjelentetése, néhány IRU-egyesület - köztük az MKFE – ismét szükségesnek látta, hogy közös levélben forduljon az Európai Bizottsághoz.
A főváros területére behajtási hozzájárulásokat kiadó Budapesti Közlekedési Központ (BKK) eljuttatta egyesületünknek azt a színes térképet, mely a vonatkozó jogszabály legfrissebb módosítása szerint készült.
Több témát, mások mellett a piacvédelem aktuális kérdéseit, a közúti ellenőri csoportok működését és a CEMT engedélyekkel kapcsolatos felvetéseket is megvitatta Somogyi Gábor a közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral folytatott mai megbeszélésén. Dr. Homolya Róbert a felvetett kérdésekben további lépéseket ígért, és egyben kérte az MKFE támogatását a szakmai ügyekben.
A TESZ egyelőre nem fogadta el az MKFE javaslatát a Kollektív Szerződés módosítására, amely az éjszakai munkavégzés esetén a napi munkaidőt 10-ről 12 órára emelné. Az Egyesület további egyeztetést tart szükségesnek a kérdés minden fél számára elfogadható rendezése érdekében, ennek megvalósulásáig a munkaadók a munkaszerződések közös megegyezéssel történő módosításával térhetnek el a jogszabályban foglaltaktól.
Tisztelt Küldöttek! Tisztelt MKFE-tagok! A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete 2017. május 20-án (szombaton) tartja rendes Országos Küldöttgyűlését a Budapest-Budaörs határában található Holiday Inn Hotelben, amelyre Wáberer György, az MKFE elnöke nevében tisztelettel meghívjuk.
A Küldöttgyűlésre május 17., 12:00 óráig fogadjuk az utólagos regisztrációkat, kérjük, hogy amennyiben még nem jelezte részvételi szándékát, a fenti időpontig tegye meg az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre küldött levélben. Köszönjük!
„Soha ekkora összefogásra és összezárásra nem volt még szüksége a fuvarozóknak, mint ma, amikor Brüsszelben a közúti áru- és személyszállításra vonatkozó jogszabályalkotási tervek egyértelműen ki akarják szorítani a közép-kelet-európaiakat az unió nyugati részéből” - mondta az MTI érdeklődésére Erdei Péter a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkár-helyettese.
Megkezdődött azoknak az útdíjbírsággal kapcsolatos pereknek a tárgyalása, amelyeket az ügyekben eljáró bíróságok korábban felfüggesztettek a Szegedi Közigazgatási Bíróság által az Európai Bíróságnál kezdeményezett előzetes döntéshozatali eljárás miatt. Az EB a szegedi ügyek kapcsán március 22-én az ítéletében megállapította, hogy ellentétes az arányosság követelményével az olyan szankciórendszer, amely az úthasználati díj előzetes kifizetésének kötelezettségére vonatkozó szabályok bármilyen megsértése esetén átalányösszegű bírság kiszabását írja elő. Az Európai Bíróság tehát hiányolja a magyar szabályozásból az egyes cselekmények súlya szerinti differenciálás lehetőségét.
Az Európai Unió fuvarozási piacán tapasztalható intézkedések ellen, a tagállami szintű, az áruk- és szolgáltatások szabad áramlását korlátozó szabályok visszaszorítása érdekében minden lehetséges eszközt fel kell használni ahhoz, hogy felhívjuk az Európai Unió és az Európai Bizottság figyelmét a fuvarozókat sújtó, és az EU alapelveivel szembemenő gyakorlatok terjedésére. Ennek érdekében az MKFE számos alkalommal lépett és lép fel, s tagjainkat is arra biztatjuk, hogy adjanak hangot aggályaiknak az EU megfelelő fórumain. Az alábbiakban a véleménynyilvánítás lehetőségeiről tájékozódhat.
Az európai uniós ügyekért felelős államtitkárhoz fordult Somogyi Gábor a 45 órás heti rendes pihenőidők kabinban való töltésének tervezett német, és más EU-s országokban történő tilalma miatt. Az MKFE főtitkára a magyar kormány közbeavatkozását kéri, hogy a fuvarozókat ellehetetlenítő újabb lépés ellen határozottan lépjen fel Magyarország az Európai Bizottságnál, illetve az érintett országok illetékes hatóságainál.
Halálos közlekedési baleset okozása miatt – amelyért nem a sofőr volt a felelős – hat hónapot kellett börtönben töltenie Oroszországban egy magyar kamionsofőrnek. Azután szabadulhatott, hogy a balesetben elhunyt férfi családjának 3 millió forintnak megfelelő összegű sérelemdíjat fizettek ki, amelyet a sofőr családja gyűjtött össze.
A Belügyminisztériummal folytatott megbeszélés után a tárca hivatalos válaszban jelezte az MKFE felé, hogy az automaták kihelyezésére tett javaslatunkat megvizsgálták, és annak megvalósulása tekintetében a közlekedésért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium álláspontját tartják irányadónak.
Somogyi Gábor főtitkár és Erdei Péter főtitkárhelyettes folytatta a már korábban megkezdett tárgyalásokat a NÚSZ Zrt.-ben a hazai útdíjrendszer bírságolási eljárásainak felülvizsgálata ügyében.