Az e-útdíj tapasztalatai, a fuvarozók versenyképességének javítása, az illegális tevékenységek megakadályozása, hatósági ellenőrzések, személyszállítási kérdések, a közúti közlekedést érintő kormányzati törekvések — többek között e témák kerülnek terítékre a harmadik közúti fuvarozói konferencia és szakmai találkozó rendezvényén, mely 2013. november 21-én (csütörtökön) várja kedves résztvevőit Óbudán, az Aquincum Hotelben.
Bővebben
Az e-útdíj tapasztalatai, a fuvarozók versenyképességének javítása, az illegális tevékenységek megakadályozása, hatósági ellenőrzések, személyszállítási kérdések, a közúti közlekedést érintő kormányzati törekvések — többek között e témák kerülnek terítékre a harmadik közúti fuvarozói konferencia és szakmai találkozó rendezvényén, mely 2013. november 21-én (csütörtökön) várja kedves résztvevőit Óbudán, az Aquincum Hotelben.
Bővebben
Azon tagjaink, akik gyakran látogatják egyesületünk internetes portálján a „Külföldi infó” menüpontot, bizonyára felfedezték, hogy az adattár a közelmúltban a magyarországi tudnivalókkal bővült. Noha hazánk nem külföldi ország, mégis célszerűnek láttuk, hogy a „Külföldi infó” menüpontjának „előszobájában” helyet kapjon; annál is inkább, mivel több tagunk is jelezte, hogy a témánként lebontott magyarországi adatokat is szívesen látná a honlapunk ezen részén, mely így nemcsak gyorsan hozzáférhető fuvarszervezési segédlet lenne, hanem a többi országgal való összehasonlítást is nagyban megkönnyítené. A közelmúltban útjára indítottuk tehát új menüpontunkat.
Bővebben
Mint az év elején beszámoltunk róla, Szlovákiában fontos változás a járművek téli felszerelését illetően, hogy kötelező hóláncot tartani a 12 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű áruszállító járműveken a november 15. és március 31. közötti időszakban, és szükség esetén a láncokat fel kell szerelni a hajtótengelyre.
Bővebben
Újabb halasztás...!
A francia IRU-tagegyesület, az AFTRI tájékoztatása szerint — meghatározatlan ideig — ismét felfüggesztik a környezetvédelmi adó bevezetését.
Bővebben
Örvendetes hír, hogy évről évre tendenciózusan csökken a közúti balesetek áldozatainak száma Magyarországon. Azonban — ahogy a szakemberek mondani szokták — minden egyes közúti baleset eggyel több annál, mint amennyinek meg kellene történnie. Az elmúlt évekhez hasonlóan — a rendőrséggel és több szakmai szervezettel együtt — idén is megkoszorúztuk a közlekedési balesetek áldozatainak emlékművét a budapesti Flórián téren. A méltóságteljes megemlékezésre november 5-én, kedden délelőtt került sor őszies, esős időben.
Bővebben
Igazságosabb, és a fuvarozók gyakorlati boldogulását is segíti, hogy 2013. december 1-jétől Magyarországon az eddigi fizetős úthálózat egyes elemi díjköteles szakaszait tovább bontja a most megjelent miniszteri rendelet — összegezhető egyesületünk főtitkárának helyzetelemzése az EchoTv november 4-i adásában. Karmos Gábor a Napi aktuális című műsor stúdiójának vendége volt hétfő este.
|
|
|
Bővebben
November 6-án (szerdán) 00:00 órától literenként bruttó 2 forinttal emeli a gázolaj nagykereskedelmi árát a MOL. A benzin ára várhatóan nem változik a hét közepén.
Bővebben
Tovább darabolják az elemi szakaszokat
A Magyar Közlöny 2013/181. számában megjelent a 65/2013. (X. 31.) NFM rendelet, mely a már ismert 25/2013-as NFM-rendeletet módosítja, s mely a tehergépjárműveknek kijelölt díjköteles úthálózatot — többek között az MKFE kérésére — december 1-jétől az eddigieknél apróbb elemi díjköteles szakaszokra osztja. A módosítás főként azoknak hoz könnyebbséget, akik egy-egy hosszabb elemi útszakasz díját rendszeresen megfizetik, ám annak csak egy darabját használják, mert például települések között fekvő gyártelepre vagy logisztikai parkba van állandó fuvarjuk. Félreértések elkerülése végett fontos megjegyezni, hogy a jogszabály-módosítás révén csupán némely elemi útszakaszokat „darabolják apróbbra”, a díjköteles hazai úthálózat összességében nem lett hosszabb.
Bővebben
Tovább darabolják az elemi szakaszokat
A Magyar Közlöny 2013/181. számában megjelent a 65/2013. (X. 31.) NFM rendelet, mely a már ismert 25/2013-as NFM-rendeletet módosítja, s mely a tehergépjárműveknek kijelölt díjköteles úthálózatot — többek között az MKFE kérésére — december 1-jétől az eddigieknél apróbb elemi díjköteles szakaszokra osztja. A módosítás főként azoknak hoz könnyebbséget, akik egy-egy hosszabb elemi útszakasz díját rendszeresen megfizetik, ám annak csak egy darabját használják, mert például települések között fekvő gyártelepre vagy logisztikai parkba van állandó fuvarjuk. Félreértések elkerülése végett fontos megjegyezni, hogy a jogszabály-módosítás révén csupán némely elemi útszakaszokat „darabolják apróbbra”, a díjköteles hazai úthálózat összességében nem lett hosszabb.
Bővebben