Részben teljesültek az MKFE határforgalmi optimalizációra tett javaslatai, azonban a magyar-szlovák határszakaszon továbbra is indokolt a korlátozások további feloldása. A külügyminisztérium válaszlevele elvben zöld jelzést adott a javaslatoknak, de a megvalósításukhoz az ORFK támogatása és jóváhagyása is szükséges. Az érdekképviseletek ezért újabb levelet küldtek az ORFK rendészeti országos főkapitány-helyettesének.
Az MKFE és a NiT Hungary a közös levélben egyrészt megköszönte az ORFK pozitív beavatkozását, amelynek köszönhetően a román és a szerb határokon bővültek a belépőpontok és a tranzitútvonalak. Ugyanakkor az új tranzitútvonalak KRESZ szerinti megfelelősége problémát okoz a nehéztehergépjárművek részére, ezért ennek pontosítását is kérték az érdekképviseletek.
A közúti áruszállítás szempontjából kiemelt fontosságú magyar-szlovák határok ügyében – annak ellenére, hogy azt a külügyminisztérium támogatná – egyelőre nem valósultak meg az érdekképviseleti kérések, ezért – az aktuális helyzet szerinti frissítésekkel kiegészítve – újabb javaslatokat fogalmaztunk meg az ORFK felé.
A Dr. Halmosi Zsolt rendészeti országos főkapitány-helyettesnek címzett levelet teljes terjedelmében IDE» kattintva olvashatja el.
Egyben felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy június 2-tól újra jár az esztergomi teherkomp Esztergom (H) és Párkány (SK) között, a részletekről IDE» kattintva tájékozódhat.
MKFE Kommunikáció