Ma Irma, Tímea napja van.

Belföldi hírek

Több milliárd forint kárt okozó csalássorozatot derített föl a NAV – adta hírül az MTI. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) segítségével göngyölítette fel a bűnszövetkezetként működő, több fuvarozó vállalkozást irányító csoport tevékenységét.


 

A NAV bűnügyi főigazgató-helyettese, Zámbó Péter egy csütörtöki sajtótájékoztatón számolt be az esetről. Az eredményhez hozzájárult, hogy a NÚSZ Zrt. az adóhatóságnak részletesen elemzett és rendszerezett adatbázisokat küldött, ezekből pedig olyan eseményekre figyeltek föl a NAV-osok, amelyeket egymástól függetlennek látszó cégek követtek el, ám valójában egy bűnszervezethez köthetők. Tehergépjárműveiket az adatok alapján sikerült telephelyekhez kötni, majd ezeken keresztül eljutni az elkövetőkhöz.

Az elkövetők látszólag szabályosan működtek, legális árut szállítottak fuvarozási szerződéssel, de nem fizették a közterheket és az útdíjat, így csaknem 20 százalékkal olcsóbban tudtak fuvarozni.

A 2016-tól 2018-ig be nem fizetett útdíjak utáni bírság eléri a 3,5 milliárd forintot, ennek behajtását a vagyontalan cégek közbeiktatásával lehetetlenítették el. Emellett 129 millió forint áfát, társasági adót és foglalkoztatáshoz kapcsolódó járulékot sem fizettek be. A 6 hónapos felderítést követően tárgyi és okirati bizonyítékokat foglaltak le, 5 gyanúsítottat hallgattak ki, 16 helyen tartottak házkutatást, megtalálták a bűnszervezet teljes könyvelését és elektronikus levelezését, továbbá lefoglaltak 132 tehergépjárművet, 12 luxusautót és jelentős összegű készpénzt, magyarországi és szlovákiai bankszámlákat zároltak, így a zár alá vett vagyon értéke eléri a félmilliárd forintot.

A bíróság két gyanúsítottat házi őrizetbe helyezett, az adóhatóság pedig folytatja a zár alá vehető vagyonelemek felkutatását. Az elkövetők bűnszervezetben, különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás gyanúja miatt akár 20 évig terjedő szabadságvesztésre is számíthatnak.             Zámbó Péter közölte egyúttal, a szállítmányozás a szervezett bűnözés elleni küzdelem új célpontja, ehhez hasonlóan pedig új területekre terjesztik ki az ellenőrzést.

Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója példaértékűnek nevezte a két szervezet együttműködését és a kapcsolatok bővítését ígérte. Hozzátette egyúttal, hogy a NÚSZ Zrt. célja nem a büntetés, hanem a jogkövetés ösztönzése, de törvényi kötelességük a jogosulatlan úthasználók kiszűrése. Ötéves története alatt a szervezet 1,7 milliárd ellenőrzési eseményt hajtott végre, az állami társaságok és hatóságok munkáját hatalmas adatmennyiséggel támogatja.

Forrás: MTI

 

MKFE-kommunikáció

A kormányzat kiemelt figyelmet fordít a közúti áru- és személyszállító vállalkozások versenyképességének javítására” – jelentette ki tegnap Palkovics László miniszter az MKFE székházában lezajlott szakmai konzultáción. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium vezetője az útdíjemelés ügyében is újabb egyeztetést ígért.

 

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Kormány 2019. január 1-től 5,8 százalékos útdíjemelést jelentett be a használatarányos útdíjakra vonatkozóan. Az érdekvédelmi szervezetekkel előzetesen nem egyeztetett díjemelés nagyságát azonban az átlagos díjemelés mellett a járművek környezetvédelmi besorolása és az eszerint adható kedvezmények mértéke is befolyásolja, ezért a díjtételek emelkedése egyes esetekben eléri a 32,5 százalékot is.

Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét arra, hogy az utóbbi időben több MKFE-tag nevében is vélhetően csalók kerestek meg fuvarozó cégeket azzal, hogy - általában Koperben található - ömlesztett áru szállítására keresnek szabad járművet, vagy szabad kapacitást ajánlanak fel a TIMOCOM-on meghirdetett áru elszállítására.


A csalók minden esetben gmail-es végződésű e-mailt használnak, rövid, helytelen magyarsággal megírt üzenetet küldenek, legtöbbször aláírás nélkül, de az is előfordul, hogy egy ismert cég hivatalos aláírását másolják a levél aljára. Az e-mailhez engedélymásolatot és CMR-biztosítást igazoló dokumentumot is csatolnak.

Egyesületünk tájékoztatta az esetekről a TIMOCOM-ot, ők valamennyi hozzánk eljuttatott e-mailcímet ellenőrizték, és azokat nem találták meg a rendszerükben. Valószínűleg a csalók más adatával lépnek be a fuvarbörze oldalra. A TIMOCOM folyamatosan monitorozza a rendszerét, és tájékoztatást ígértek az ügyben, amennyiben további információik lesznek. Arra is felhívták a figyelmet, hogy partnereiknek lehetőségük van az új partnerektől kapott adatokat rendszerükben ellenőrizni, ha esetleg eltérést tapasztalnak, írhatnak az ügyfélszolgálatnak, és mindenképpen jelezzék azt az érintett cégnek is (akinek nevével visszaélnek).

Kérjük Tisztelt Tagjainkat, amennyiben gyanús megkereséseket észlelnek, pl. olyan fuvarozó vállalkozástól érkezik megkeresés, amely nem foglalkozik ömlesztett áruval (ez többször előfordult), másrészt ellenőrizzék a céget valamelyik céginformációs rendszeren keresztül, és vegyék fel a kapcsolatot a nevezett céggel annak hivatalos elérhetőségén. Javasoljuk az ügyben érintett vállalkozásoknak, hogy tegyenek rendőrségi feljelentést ismeretlen tettes ellen, amennyiben tudomásukra jut, hogy vállalkozásuk nevével hasonló módon visszaélnek.


Ha hasonló esettel találkoznak, kérjük továbbítsák az e-mailt Illés Ferenc Árufuvarozási Tanács titkárnak: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


MKFE-kommunikáció

Kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál jövőre a vállalkozások. Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás, ők továbbra is az ügyfélkaput, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó (KÜNY, köznyelven ügyfélkapus) tárhelyet használhatják.


  1. január 1-jétől a NAV-nál is kötelező lesz a cégkapu használata, kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál a vállalkozások.

A gazdálkodó szervezeteknek 2018. január 1-jétől kötelező a Cégkapu használata, azonban a NAV-nál egy év haladékot kaptak, vagyis ez év végéig a cégek képviselői még használhatják a KÜNY (köznyelven Ügyfélkapu) tárhelyet is. FONTOS! Az átmeneti időszak csak a NAV-val való kommunikációra vonatkozott, a felkészülés biztosítása érdekében. A jogi személyeknek 2018. január 1-jétől minden más hatósági ügyet már a Cégkapun keresztül kellett intézniük.

A Cégkapuról részletesen olvashatnak az AutóKözlekedés februári, illetve július-augusztusi számában, valamint ITT.

Az egyéni vállalkozók esetében az adóügyek intézésében nem lesz változás, számukra továbbra is az ügyfélkapu, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó tárhely szolgál az elektronikus kommunikációra.

További részletek a NAV honlapján, valamint a Wolters Kluwer két cikkében, ITT és ITT.

MKFE Kommunikáció

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.