Az MKFE több fórumon is tiltakozik a Németországban bevezetett 45 órás heti pihenőidő gépjárműben való töltésének bírságolásával kapcsolatban. A további hatékony érdekképviseleti munka érdekében most Tagjaink segítségét kérjük.
Az MKFE néhány napja sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megkezdte tevékenységét az NFM szervezetén belül felállított 130 fős közúti ellenőrzési csoport. A legfrissebb információink szerint a keleti régiók után a május 22-i héttől a Dunántúlon két újabb csoport kezdte meg az önálló működését. Az elmúlt nagyjából egy hónapban a kiszabott bírságok összege elérte a 46 millió forintot. | ![]() |
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. azonnali hatállyal felmondta szerződését az Asystant Mérnöki Iroda Kft-vel.
Alapos tesztelésnek és finomhangolásnak kell megelőznie a tengelysúlymérő rendszer bevezetését, hogy az eszköz elérje a valódi célját – mondta a Magyar Időknek adott interjújában Somogyi Gábor. A főtitkára a lapnak hangsúlyozta: ebben a folyamatban az Egyesület is szeretne részt venni, hogy a rendszer teljes beüzemelése előtt a tagjaink visszajelzései alapján ki lehessen szűrni a működési hibákat.
Rövidesen befejeződik a budapesti Carl Lutz rakpart átépítése. A tervek szerint május 31-én adják át a forgalomnak a területet, amelyen az autóbuszok számára – szemben az eredeti tervekben szereplő nulla parkolóval – az MKFE, a NiT és a MAHOSZ erőfeszítéseinek köszönhetően 8 le- és felszállóhelyet, és 10 hosszútávú parkolót jelöltek ki. Az MKFE a társszervezetekkel együttműködve szeretné elérni, hogy a rakpart hajóállomásokhoz közelebb eső szakaszán további 7–10 buszparkolót jelöljenek ki, amelyeket az esti órákban használhatnak a járművek
Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára Tóth Zoltánnal, a Magyar Lízingszövetség főtitkárával találkozott, aki bemutatta szervezetüket, és felajánlotta az együttműködést abban, hogy segíti a fuvarozókat eligazodni az eszközbeszerzéseiket érintő lízingek világában.
Küldje tovább, vagy nyomtassa ki gépkocsivezetőjének!
Összenyomódott áru, műszaki mentés, kényszerpihenő, átrakodás, plusz költségek... Ilyen és ehhez hasonló bosszúságoktól kímélheti meg magát és a fuvarozó vállalkozást az a gépkocsivezető, aki ilyenkor, a hosszú, kiadós esőzések után kamionjával szilárd burkolatot keres alkalmas megállásra.
Az MKFE weboldalán található Fórum felületen az utóbbi időben számos, az Egyesület küldetésétől, hagyományaitól idegen, sokszor teljesen alaptalan vádakat és személyeskedő megjegyzéseket sem nélkülöző bejegyzések jelentek meg. Tekintettel arra, hogy a Fórum bizonyos részei a teljes nyilvánosság számára elérhetők, az MKFE elnöke, Wáberer György kezdeményezte az Egyesület Etikai Bizottságánál, hogy vizsgálják meg a Fórum működését, az ott jelenleg elérhető tartalmakat, és szükség szerint alakítsanak ki új, a fórumozók számára kötelezően betartandó és szankcionálható szabályozást.
Az MKFE ma sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a tesztidőszak lezárultával hivatalosan, és minden magyarországi régióban megkezdték a tevékenységüket a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szervezetén belül létrejött közúti ellenőrzési csoportok. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete elkötelezetten támogatta a tematikus ellenőrzéseket lefolytató speciális közúti ellenőri szervezet felállítását, és kész továbbra is megadni minden segítséget a jogosulatlan fuvarozás visszaszorítását szolgáló intézkedésekhez – mondta el a sajtótájékoztatón Somogyi Gábor, az MKFE főtitkára. | ![]() |