Ma Kamilla napja van.

Erdei Péter: össze kell fogni a tervezett uniós szabályozás ellen

„Soha ekkora összefogásra és összezárásra nem volt még szüksége a fuvarozóknak, mint ma, amikor Brüsszelben a közúti áru- és személyszállításra vonatkozó jogszabályalkotási tervek egyértelműen ki akarják szorítani a közép-kelet-európaiakat az unió nyugati részéből” - mondta az MTI érdeklődésére Erdei Péter a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkár-helyettese.


Erdei Péter a Lébényben első alkalommal megrendezett Szállítmányozás napja elnevezésű szakmai találkozón elmondta, hogy míg 2004-ben csak hat-nyolcezer, addig ma már mintegy ötvenezer olyan járművet tartanak nyilván Magyarországon, amelyek a határon túl is fuvarozhatnak közúton. Úgy vélte, az elmúlt tíz év nyertese az európai fuvarozásban Lengyelország, Litvánia, Románia és Magyarország, a nagy vesztesek pedig Hollandia, Olaszország és Németország. Hozzátette: ezért tizenegy ország „közúti szövetséget” (Road Alliance) kötött, hogy elérjék, több uniós országban a helyi minimálbért kelljen fizetniük a fuvarozóknak az oda érkező dolgozóik számára.

Erdei Péter hangsúlyozta, ez óriási terhet róna a magyar fuvarozókra is. Kifejtette: néhány héttel ezelőtt Lengyelországgal, Szlovákiával és Csehországgal közös nyilatkozatban fejezték ki aggályaikat a tervezettel szemben. Az április 21-én aláírt deklarációt szerdán adták át az Európai Bizottság közlekedési biztosa kabinetfőnökének, Matej Zakonjseknek. A 170 ezer kamionszerelvényt üzemeltető, 9800 vállalkozás képviseletében megfogalmazott dokumentum szorgalmazza az európai uniós kiküldetési irányelv gépjárművezetőkre kiterjesztésének moratóriumát. A szakmai nap arra ad lehetőséget, hogy az összefogást erősítsék a közúti fuvarozással foglalkozó cégek között - fűzte hozzá az MKFE főtitkár-helyettese.

Nagy Zoltán, az Éder STT vállalkozás vezető helyettese elmondta, hogy a szabad versenyből adódóan a magyar fuvarozók helyzete humánerőforrás-tekintetében sem könnyű, „komoly hiány” van a szakmában, nem csak Kelet-, hanem Nyugat-Európában is. Kiemelte ugyanakkor, hogy Magyarország egyfajta híd szerepet tölt be Kelet- és Nyugat-Európa között.

 

(forrás: MTI)

 

MKFE kommunikáció

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.