Franciaország az első (és eddig egyetlen) uniós tagállam, ahol — a nemzeti piac védelme érdekében — már nemcsak a 3,5 tonna fölötti tehergépjárművek kabotázs-fuvarjait korlátozzák, hanem a kisebb járművekre is kiterjesztették a szabályozást. Az előírások megszegőire kemény bírságot rónak ki.
Igaz ugyan, hogy Magyarországon nem szükséges szakhatósági engedélyt kiváltani a 3,5 tonna vagy azalatti össztömegű tehergépjárművekre, azonban Franciaország szigorúbban szabályozza a fuvarozási tevékenységet: a nagy járművekre eleve vonatkozó, már ismert uniós kabotázs-előírást (in: 1072/2009/EK) a franciák a 3,5 tonna és azalatti járművekre vonatkoztatva is irányadó rendeletként értelmezik.
Franciaországban ezért fokozottan ellenőrzik a 3,5 tonna alatti járműveket!
A Deutscher Speditions- und Logistikverband e.V. (DSLV) tájékoztatása szerint a francia kormány szigorúbb ellenőrzést rendelt el a 3,5 tonna alatti járművek esetében arra hivatkozva, hogy — szerintük — többnyire kelet-európai országok ilyen járműveivel számos esetben jogellenes kabotázst végeznek. Felhívják a fuvarozók figyelmét, hogy ezekkel a járművekkel is csak három belföldi fuvarfeladat hajtható végre hét napon belül, nemzetközi fuvarfeladathoz kapcsolódva.
Mint sokan emlékeznek rá: az EU 2010. május 14-től hangolta össze és egységesítette a kabotázsra vonatkozó fő szabályokat. Ezek az alábbiak:
» gépjárművel vagy járműszerelvény esetében ugyanazon jármű gépjárművével legfeljebb három kabotázsművelet hajtható végre egy másik tagállamból vagy harmadik országból a fogadó tagállamba irányuló nemzetközi fuvarfeladatot követően, 7 napon belül.
» a három művelet valamelyike vagy akár mindegyike (de tagállamonként csak egy, és végig a 7 napon belül maradva) bármely másik tagállamban is elvégezhető azzal a feltétellel, hogy az adott tagállam területére a belépés rakomány nélkül történt, s az egyetlen engedélyezett kabotázsművelet a belépéstől számított három napon belül befejeződik.
Fontos, hogy — noha az idő-szabályok 2010-ben egységesültek — az egyes országok továbbra is támaszthatnak kiegészítő (nemzeti) követelményeket. Ilyen például a fenti francia szigorítás, vagy az, hogy Németországban továbbra is kabotázs-biztosítást írnak elő. Ezekről a sajátos szabályokról (a honlapunk főoldalán való kulcsszavas bejelentkezést követően) egyesületünk teljes tagjai bővebben olvashatnak » .