Rövidesen lezárul a többéves jogalkotási folyamat, és továbbra sincs tartalmi változás a tervezetben a decemberi kompromisszum óta. A nyár folyamán kihirdethetik az új jogszabályokat.
Rövidesen lezárul a többéves jogalkotási folyamat, és továbbra sincs tartalmi változás a tervezetben a decemberi kompromisszum óta. A nyár folyamán kihirdethetik az új jogszabályokat.
Európában számos állam (egymástól függetlenül) feloldotta a hétvégi és ünnepnapi közlekedési korlátozást, illetve — a koronavírus-járvány lecsengésével párhuzamosan — folyamatosan állítják vissza a kötelező kamionstopot. E kettős törekvés mentén alakul a pünkösdi hosszú hétvégén országonként a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre vonatkozó hétvégi és ünnepnapi közlekedési korlátozás, melynek összesített táblázata itt megnyitható!
Május utolsó napjaiban — tagi kérésre — terítékre került a Kazahsztánba történő beutazás, tartózkodás és az ahhoz szükséges okmányok kérdése, ugyanis Kazahsztán szigorításokat vezetett be a 2020. június 1. és november 1. közötti időszakban. A közúti fuvarozásban dolgozókra vonatkozó gyakorlati eljárásrendet május 28-án kaptuk kézhez a konzuli szolgálattól és az ITM-től.
Újabb fejezethez érkezett a TIR-EPD arculatának április óta megkezdett megújítása. Ezúttal (2020. május 28-tól) a „jármű adatok” oldal változik. Funkcionalitásban ezúttal sem lesz változás. A fejlesztők azt várják az új dizájntól, hogy kényelmesebbé teszi a TIR-igazolványbirtokosok mindennapjait.
Új, három átkelőt érintő határfoglalási rendszert vezetett be Fehéroroszország 2020. május 27-től. A határátlépéshez kialakított regisztrációs felületen külön felhasználói fiókot kell létrehozni, csak ezen keresztül lehet időpontot foglalni. A foglalás jelenleg a lett-fehérorosz határon Urbany és Grigorovschina, valamint a lengyel-fehérorosz határon Brest és Kuźnica–Bruzgi határállomásoknál kötelező. Felhívjuk a figyelmet, hogy Brestnél a tehergépjárművek mentesülnek a regisztrációs kötelezettség alól!
A gyorsított jogalkotási eljárást követően a mai napon kihirdetett 2020/698/EU Rendelet („Omnibus”) holnaptól hatályos, és 2020. június 4-től kell kötelezően alkalmazni. Nem jelent mégsem teljes harmonizációt az Unióban, mivel a közútra vonatkozó pontjai többsége esetében a járvány hatásaitól időben és mértékben is különbözőképpen érintett tagállamok dönthetnek úgy, hogy nem alkalmazzák azokat, nem élnek a hosszabbítás egységes lehetőségével.
Tájékoztatjuk a kedves TIR-felhasználó Tagjainkat, hogy – a forint és a svájci frank árfolyamában bekövetkezett változás miatt – az Allianz biztosító 2020. június 1-jétől módosítja a TIR-biztosítási díjakat.
Tisztelt TIR felhasználó Fuvarozók!
Az IRU-tól kapott információk alapján a következőkről tájékoztatjuk Önöket:
A belorusz illetékes hatóságokkal és a BAMAP aktív részvételével folytatott folyamatos tárgyalásai eredményeképpen az IRU örömmel jelenti be, hogy a TIR-EPD immár sikeresen csatlakozik a nemzeti automatikus információs rendszerhez (OAIS). Ez lehetővé teszi a TIR-EPD-ben előállított elektronikus előzetes információk (EPI) közvetlen továbbítását a vámhatóság információs rendszeréhez, elhagyva a nemzetközi közúti fuvarozóknak nyújtott költséges vámügynöki szolgáltatásokat.
Németországban 2020. április 28-án léptek életbe azok a változások, melyek a német közúti közlekedési szabályozást módosítják. Az új szabályok elsősorban a kerékpárosok és a gépjárművek viszonyrendszerét érintik, és a „gyengébbeket” védik.
Tisztelt Tagjaink!
Amint arról az MKFE is hírt adott, az Európai Bizottság márciusban közleményt adott ki — többek között — a tagállamok által kijelölendő „zöld sávos határátkelőkkel” kapcsolatos intézkedések végrehajtásáról. Az Európai GNSS Ügynökség (GSA) ennek nyomán kifejlesztett egy Galileo Green Lane elnevezésű mobil alkalmazást, amely 187 európai határátkelőhely várakozási idejéről hivatott valós idejű tájékoztatást nyújtani.