Az olasz kormány elfogadta azt a jogszabályt, amelyben Franciaországhoz, Németországhoz és Ausztriához hasonlóan az olasz minimálbér megfizetésére kötelezi azokat a nemzetközi vállalkozásokat, amelyek kabotázs fuvarozást végeznek Olaszország területén. A jogszabály hatálya jelenleg csak a kabotázs fuvarokra terjed ki, a tranzit és loco feladatokra nem.
Becsey Zsolt főtitkár Bátorfi Edit ljubljanai nagykövettel egyeztetett a 2017. január 2-ai szlovén „kamionstop” ügyében. Mint ismeretes, Szlovéniában – előzetesen megküldött hivatalos tájékoztatás nélkül – kamionstopot rendeltek el január 2-ára. A korlátozás miatt számos fuvarozót büntettek meg önhibáján kívül a szlovén hatóságok. |
Az MKFE francia társszervezet, az FNTV, a francia személy- és áruszállítók országos szövetsége buszos tüntetést szervezett 2016. december 20-án Párizsban. Egyesületünk a hazai buszos vállalkozók nevében kifejezte támogatását és egyetértését a demonstráció céljával. |
Változnak a fizetős útszakaszokra vonatkozó előírások Lettországban: 2017. januártól a tachográf felszerelése alól mentesülő tehergépkocsiknak is fizetniük kell a díjköteles utakon.
Változott a téli gumikra vonatkozó előírás Finnországban. A SKAL tájékoztatása szerint a 3,5 tonna feletti járműveknél a hajtott tengelyeken legalább 5 mm-es profilmélységnek kell lennie.
Az IRU tájékoztatása szerint 2017. január 1-től Flandriában az autóutakon, a kizárólag útjelekkel elválasztott, minimum 2x2 sávos utakon a 7,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművek megengedett legmagasabb sebességének határa csökken. Belgium egyéb területein a korábbi sebességhatárok maradnak érvényben.