A heti rendszeres pihenőidőkre vonatkozó német – és más országok – szabályozásai miatt az MKFE főtitkára levélben fordult Takács Szabolcs államtitkárhoz és dr. Györkös Péter berlini nagykövethez.
A heti rendszeres pihenőidőkre vonatkozó német – és más országok – szabályozásai miatt az MKFE főtitkára levélben fordult Takács Szabolcs államtitkárhoz és dr. Györkös Péter berlini nagykövethez.
Ahogy arról korábban tájékoztattuk tagjainkat, a német Parlament márciusban fogadta el azt a törvényt, amelynek értelmében a rendszeres heti pihenőidőt nem lehet a járművek kabinjában tölteni. Az IRU-tól érkezett tájékoztatás szerint a törvény hatálybalépésének napja 2017. május 25.
Korábban már tájékoztatást adtunk arról, hogy az osztrák szövetségi kormányban döntés született a Bér- és szociális dömping elleni törvény 2017. januártól hatályos változatának módosításáról a fuvarozó ágazat vonatkozásában.
Kérésünkre Magyarország bécsi Nagykövetsége tájékoztatást küldött arról, hogy a tervezett jogszabálymódosítást elfogadták, amely 2017. június 1-ével lép hatályba.
Május 17-én tűzte napirendjére az Európai Parlament a készülő Közúti Csomagot (Road Package). Az Európai Néppárt magyar képviselői hozzászólásukban kiemelték, hogy a készülő szabályozás nem épülhet a „kétsebességes Európa” koncepciójára, mindenképpen a szabad, és a jelenleginél is nyitottabb belső piac irányába kell gondolkodniuk a jogalkotóknak. Deli Andor arra is rámutatott, hogy az elkésett EP vita nem sok lehetőséget ad arra, hogy a képviselők érdemben befolyásolhassák a május végén megjelenő Közúti Csomag javaslatot.
Az Autópálya Ügynökség tájékoztatása szerint az A20 úton, A Round Hill alagútban és a Western Heights körforgalomban 2017. május 15-én felújítási munkák kezdődnek, melyek előreláthatólag 11 hetet vesznek igénybe. A munkások a hét minden napján dolgoznak.
Az Európai Bizottság mobilitáspolitikai és közlekedési főigazgatója levélben reagált az MKFE főtitkárának, a V4 Fuvarozási Fórumon elfogadott közös deklarációban foglalt javaslatokkal kapcsolatos megkeresésére. Henrik Hololei az Európai Bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker, valamint foglalkoztatási biztosa, Marianne Thyssen, továbbá Inge Bernaerts kabinetfőnök nevében küldte meg válaszlevelét, amelyben a V4-ek által felvetett problémákra kitérve jelezte, hogy a Bizottság osztja a fuvarozók aggodalmait.