Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy tagi visszajelzések alapján az osztrák hatóságok elkezdték ellenőrizni az osztrák bér- és szociális dömping elleni küzdelemről szóló törvényben (LSD-BG) foglaltak betartását a közúti fuvarozás területén.
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy tagi visszajelzések alapján az osztrák hatóságok elkezdték ellenőrizni az osztrák bér- és szociális dömping elleni küzdelemről szóló törvényben (LSD-BG) foglaltak betartását a közúti fuvarozás területén.
Felhívjuk Tisztelt Törökországba fuvarozó tagjaink figyelmét, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium legfrissebb tájékoztatása szerint a korábban kiadott, még szétválasztatlan loco/tranzit engedélyek érvényességi idejét, a korábban közölt 2018. március 15-i dátumhoz képest, a török féllel való egyeztetést követően meghosszabbították 2018. március 21-ig.
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy Grúzia Nagykövetsége (Budapest) tájékoztatása szerint 2018. március 1. óta egy új törvény értelmében a külföldön nyilvántartásba vett járművek Grúzia területére történő behajtása esetén külön felelősségbiztosítás megkötése szükséges, mely érvényességi ideje meg kell, hogy egyezzen a jármű Grúziában történő tartózkodásával.
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint 2018. március 8-án megérkeztek a török bilaterális engedélyek, amelyeket már át lehet venni a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közúti Jármű Hatósági Főosztályán, amelynek új címe: 1138 Budapest, Váci út 188.
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy a 2018. február 13-14-én megtartott magyar-török közúti fuvarozói vegyesbizottsági ülésen született megállapodás alapján a felek kölcsönösen szétválasztották a loco/tranzit engedélyeket. Az új engedélyfelhasználási gyakorlat 2018. március 15-én lép hatályba, és érinti a már átadott loco/tranzit engedélyeket is, amelyek e határidő után már kizárólag tranzit fuvarfeladatok végzésére jogosít.
Tisztelt Tagjaink!
Miután az EU-s IRU-egyesületek álláspontjai többé-kevésbé leképezik a tagállami érdekek rendkívüli sokféleségét, régóta kérdéses volt, hogy lesz-e érdemi önálló IRU-javaslat az árufuvarozási speciális posting szabályokra (lex specialis) vonatkozóan. Amit az uniós döntéshozók olyannyira szorgalmaztak és vártak. Ma már tudjuk: nem lesz.
Ismételten felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy 2018. április 1-től változik a szlovéniai útdíjfizetési rendszer. Ettől az időponttól kezdve minden 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járműnek DarsGo fedélzeti eszközzel kell rendelkeznie. Az új rendszerre való gördülékeny átállás érdekében bővebb információkat közlünk az alábbiakban.
Február 27-én Claudia Tapardel román EP-képviselő szervezésében az IRU brüsszeli állandó képviselője mellett 11 ország IRU-egyesületének nyílt alkalma arra, hogy a Mobilitási Csomaggal kapcsolatos álláspontját megismertesse a zömmel az EP közlekedési bizottságában dolgozó megjelent képviselőkkel, és munkatársaikkal. A csaknem háromórásra nyúlt, angol nyelvű rendezvényen az MKFE is a meghívottak között volt. A meghallgatás apropóját az adta, hogy a Tanács mellett a Parlamentben is javában folyik a jogalkotási munka a Mobilitási Csomag témáiban, a benyújtott képviselői módosítók ismeretében már a kompromisszumos módosítókon kezdenek el gondolkozni az illetékesek. | ![]() |
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy Hollandiában fokozott ellenőrzésekre kell számítani, a rendszeres heti pihenőidőt (45 órás) érintő szabályozás (561/2006/EK rendelet 8. cikk (8))betartásával kapcsolatban.
Az e-CMR és a digitális TIR bevezetésével Törökország csatlakozik a régió államaihoz, annak érdekében, hogy Európa és Ázsia között digitális átjárót alakítsanak ki a közúti fuvarozók számára. A nyugati és a keleti globális kereskedelem számára stratégiai fontosságú ponton elhelyezkedő Törökország csatlakozása az e-CMR-hez újabb lehetőségeket nyit meg a gyorsabb és hatékonyabb közúti fuvarozás számára.