A tegnap (2014. június 17.) kiküldött hírlevelünkkel kapcsolatban felmerült, hogy a hivatkozott királyi rendelet pontosan mit tartalmaz. Belga társegyesületünk, a FEBETRA kérésünkre megküldte francia és flamand nyelven.
Tájékoztatjuk tisztelt TIR-felhasználó fuvarozóinkat, hogy a rendelkezésünkre álló legfrissebb információk szerint Oroszországban a TIR használatára vonatkozó rendelkezések 2014. július 1-től is a jelenlegi állapot szerintiek maradnak.
A nyári időszakban, 2014. május 20. és augusztus 31. között azon járművek, amelyeknél a szimpla tengelyre jutó tengelynyomás meghaladhatja a 6 tonnát, nem haladhatnak azokon az autópályákon, a nappali időszakban – 11.00 és 21.00 óra között – , amelyek aszfalt/beton útburkolattal rendelkeznek, amennyiben a levegő nappali hőmérséklete meghaladja a 25°C-ot. Ezek a járművek ilyen esetekben csak 21.00 – 11.00 óráig közlekedhetnek az autópályákon.
Az IRU tájékoztatása szerint 2014. június 1-jétől a 7,5 tonnánál nagyobb megengedett össztömegű áruszállító járművek nem közlekedhetnek az ausztriai autópályák és gyorsforgalmi utak legbelső (harmadik vagy negyedik) sávjában.
Német társegyesületünk, a BGL tájékoztatta az IRU Főtitkárságát, hogy Németországban 2014. június 1-től új szabályozás lép érvénybe a hulladék begyűjtésére, szállítására, valamint kereskedelmére és közvetítésére vonatkozóan.
Brüsszelben 2014. június 4-én és 5-én megrendezésre kerülő G7 csúcstalálkozó miatt 2014. június 1. és 6. között átmenetileg vissza fogják állítani a határellenőrzéseket Belgiumban.
Felhívjuk Tagjaink figyelmét, hogy az AutóKözlekedés áprilisi számában a korlátozásokat ismertető táblázatban megjelentektől eltérően, május 30-án csak Ile-de-France bizonyos útszakaszain van korlátozás, nem az egész ország területén.