Az osztrák Belügyminisztérium tájékoztatása szerint 2023. február 5-ig meghosszabbítják az ideiglenes határellenőrzést az osztrák-szlovák határon.
Az osztrák Belügyminisztérium tájékoztatása szerint 2023. február 5-ig meghosszabbítják az ideiglenes határellenőrzést az osztrák-szlovák határon.
2023. február 1-jétől (szerdán) február 2-án (csütörtökön) 07:00 óráig sztrájkolnak az Egyesült Királyság egyes határátkelőhelyein. A sztrájk valószínűleg hatással lesz az áruk mozgására is a következő határátkelő pontokon: Calais, Dunkerque és Coquelles.
Társegyesületi tájékoztatás szerint a kiküldetésben lévő gépjárművezetőknél akkor kell az általánosan kihirdetett minimálbért alkalmazni, amennyiben nincs érvényes és hatályos kollektív szerződés a fuvarozókra. A 2023-as évtől már van érvényben lévő holland fuvarozói kollektív szerződés, így azt kell alkalmazni a kiküldött gépjárművezetőkre. Az elfogadott 2023-as kollektív szerződés alapján 7,5%-kal emelkedett a járművezetők bérszintje.
Együttműködő partnerünk, a YES!Money SA előre feltöltős, Visa alapú kártyáit idén is megigényelheti rajtunk keresztül.
A 2022-es orosz és belorusz engedélyek 2023. január 31-ig érvényesek, azonban az orosz fél jelezte, hogy a 2023-as engedélyek kiadására csak márciusban kerülhet sor. Egyesületünk ezért levélben kéri Lázár János építésügyi és közlekedési minisztert és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztert, hogy a legmagasabb szinten kezdeményezzenek egyeztetést az orosz és belorusz társtárcákkal annak érdekében, hogy a magyar fuvarozók még 2023. január 31. előtt engedélyekhez jussanak.
Oroszország arról tájékoztatta az EU moszkvai nagykövetségeit, hogy – eltérve a tervezett január végi kontingens cserétől – várhatóan csak március elején tudja átadni a 2023-as engedélyeket. A kialakult helyzet megoldása érdekében – informálisan – felmerült annak a lehetősége, hogy a 2022-es engedélyek érvényességét az orosz hatóság meghosszabbítja 2023. március 31-ig. Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) – amennyiben az érvényesség hosszabbítására kerül sor – azzal a javaslattal élt, hogy az orosz hatóság ezzel párhuzamosan adjon ki olyan dokumentumot is, amelyet a magyar gépjárművezetők egy esetleges oroszországi ellenőrzéskor felmutathatnak a félreértésekből adódó bírságok elkerülése érdekében. Az MKFE levélben kéri Lázár János építésügyi és közlekedési minisztert és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztert, hogy a legmagasabb szinten kezdeményezzen egyeztetést az orosz és belorusz társtárcákkal annak érdekében, hogy az engedélycsere 2023. január 31. előtt hivatalosan megtörténjen.
Horvátországban nincs általánosan alkalmazandó kollektív szerződés a közúti fuvarozásra. 2023. január 1-jétől a minimálbér havi bruttó 700 euróra változott.
Rédicsnél és Tornyiszentmiklósnál elindult a teherforgalom
2023. január 23-án délután lassan megindult a kamionforgalom Szlovénia útjain, korábban ugyanis havazás miatt számos úton kamionstopot léptettek életbe. Rédicsnél és Tornyiszentmiklósnál hétfőn délután 15:45-kor elindult a teherforgalom, melyet még délelőtt állítottak le a határnál. Késődélutáni értesüléseink szerint a határ akadálytalanul járható, és Szlovénia-szerte is egyre több helyen engedik a nehéz-tehergépjárművek közlekedését.
Változás a MOL-kártyások külföldi kedvezményrendszerében
A MOL Slovenija d.o.o. 2023. január 1-jétől megszüntette a szlovéniai hálózatban üzemanyagkártyával vásárolható pisztolyos AdBlue kúti áras elszámolását, miután áttért listaáras árképzésre. A MOL-MKFE-kártyások ezért a korábban megszokott 35%-os árkedvezményt már nem tudják érvényesíteni a szlovén AdBlue-tankolásaiknál!
Az orosz-ukrán háború tavaly minden korábbinál kritikusabb helyzetet» teremtett a magyar-ukrán határon. A záhonyi közúti átkelő forgalmának gyorsítása érdekében» folyamatos volt az egyeztetés a Külügyminisztériummal, a rendőrség» és a vámhatóság» vezetőivel, továbbá az ukrán társegyesületünkkel. Az őszi levélváltásokat» követően Barna Zsolt elnök november elején előbb írásban» tájékoztatta a kialakult helyzetről a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkárát, majd december elején személyesen konzultált Magyar Levente miniszterhelyettessel. A folyamatos egyeztetések – ide értve az ukrán vízumkérdést» és a bresti határhelyzetet» is – eredményeként a záhonyi helyzet miatt decemberben döntés született egy újabb hatoldalú találkozó» megszervezéséről, amelyen a NAV és az ORFK mellett az ukrán határvédelmi és vámügyi szervek is a legmagasabb szinten képviseltették magukat. A találkozóra 2023. január 18-án került sor Záhonyban, és megállapodás született arról, hogy a két ország hatóságai szorosabb együttműködéssel, összehangolt munkával próbálják gyorsítani a határforgalmat. Ennek értelmében februárban a korábbinál magasabb, napi 350 tehergépkocsi beléptetését irányozták elő, amely 40-60 járművel több, mint a jelenleg átlagosan beléptetett teherautó. A tesztidőszak eredményei rámutathatnak a rendszer esetleges gyengeségeire, amelyekre a továbbiakban nagyobb hangsúlyt kell fektetni, és összességében segíthetnek abban, hogy a hosszú távú infrastrukturális beruházások (Záhony átépítése, Beregsurány megnyitása) megvalósulásáig is javuljon a záhonyi határhelyzet.