
Holland minimálbér 2022. január 1-jétől
Hollandia kihirdette a hivatásos gépjárművezetőkre 2022. január 1-jétől alkalmazandó minimális órabéreket.
Hollandia kihirdette a hivatásos gépjárművezetőkre 2022. január 1-jétől alkalmazandó minimális órabéreket.
Állandósult gépjárművezető-hiány, tehetséggondozás, az ellátási láncok folytonosságának és biztonságának szavatolása — többek között ezek a témák kerülnek terítékre az IRU RoadMasters Fórumon, melyet online konferencia formájában hívnak életre 2021. december 1-jén.
A németországi szigorítást követően a norvég téli gumi szabályok is módosultak. Az új előírások szerint a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek kormányzott és hajtott tengelyén csak a „3 PMSF” jelölésű téli gumiabroncsokat fogadják el.
2020 őszén arról adtunk hírt, hogy Franciaország megtiltja a 3,5 tonna alatti furgonokban a napi pihenőidők tartását. Bő egy év után új fejlemény történt az ügyben: az Európai Bizottság (EB) álláspontja szerint ez a szabályozás nem felel meg az uniós előírásoknak.
A német útdíjfizetési rendszert üzemeltető Toll Collect arról értesíti az úthasználókat, hogy 2021. november 20-án (szombaton) 20:00 órától másnap (vasárnap) reggel 09:00 óráig előre ütemezett informatikai karbantartást végeznek, emiatt a szolgáltatás honlapja és ügyfélkapuja nem lesz elérhető.
Lett társegyesületünk 2021. november 16-i tájékoztatása szerint megnövekedett a várakozási idő a lett–belorusz határon. Az arra haladóknak azt javasolják, hogy napokig tartó sorban állásra is készüljenek fel!
Az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan néhány államban (Ausztria, Csehország, Finnország, Norvégia, Románia) november 1-jén elkezdődött, a legtöbb országban pedig november 15-én indul a téli jármű-üzemeltetési időszak. Ez legfőképp a téli abroncs használatát és a hóláncot foglalja magában, de némely államokban (Szlovénia, Horvátország, Németország, Bosznia-Hercegovina) egyéb eszközöket (lapát, só, homok) is tartani kell a jármű fedélzetén.
Lengyelország 2021. november 9-én 07:00 órától lezárta a „Kuznica” határátkelőt a belarusz (Bruzgi) határon.
Nagy-Britannia további könnyítéseket biztosít a tachográf-köteles áruszállító járművek vezetőinek a vezetési és pihenőidők ütemezését illetően. A szigetország többek között ezáltal is szeretné elősegíteni az ellátási láncok működésének folyamatosságát.
Tájékoztatjuk tisztelt Tagjainkat, hogy az AutóKözlekedés magazin Közlekedési Korlátozások mellékletében leírtak módosultak a franciaországi korlátozásoknál. A változtatással nem érintett egyéb korlátozások továbbra is érvényesek.