Ma György napja van.

Hírek

Töltse ki kérdőívünket! -  A Mobilitási Csomag várható hatásainak felmérése

Az Európai Unió elfogadta a Mobilitási Csomagot. Július végén kihirdették a jogszabályi módosításokat. A különféle rendelkezések eltérő időpontban lépnek életbe, elsőként a vezetési- és pihenőidő szabályok módosultak, ezek a változások augusztus 20-tól hatályosak. A következő hónapokban változni fognak a munkavállalók kiküldetésére, a közúti közlekedési szolgáltatói szakmához jutásának feltételrendszerére és a tachográfokra vonatkozó szabályok. Ezekről ITT» olvashat. Egyesületünk – a magyar Kormány tervezett lépéseit is alátámasztandó – szeretné felmérni azt, hogy a Mobilitási Csomag egyes előírásai mennyire érintik hátrányosan a magyar fuvarozó vállalkozásokat. Kérjük, hogy Ön is szánjon néhány percet az alábbi kérdőív kitöltésére! Köszönjük!

A GKI vizsga és a tartózkodási engedély kiadásának rugalmasabbá tételét javasolja az MKFE

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) és a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Kft. (KAV) szorosabb együttműködésére tett javaslatot az MKFE annak érdekében, hogy a harmadik országból érkező munkavállalók adminisztrációja rugalmasabbá, gyorsabbá váljon. A javasolt változások a koronavírus járvány utáni időszakban is alkalmazhatók lehetnek, azaz hosszabb távon is segíthetik a külföldieket is alkalmazó fuvarozó cégek munkáját.

TSM-rendszer: az ITM együttműködését kérik az érdekképviseletek az anomáliák megszüntetése érdekében

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár (ITM) és Bartal Tamás vezérigazgató (NÚSZ) együttműködését és támogatását kérik az érdekképviseletek a TSM-rendszerben továbbra is tapasztalt anomáliák kivizsgálása, a szükséges intézkedések és indokolt beavatkozások megtétele érdekében. Az MKFE –  a korábbi hasonlói kezdeményezése mintájára – ezúttal is felhívja a figyelmet arra, hogy a rendszer működésének hibáit kizárólag a TSM mérések és statikus mérlegeken végzett kontrollmérések eredményeinek összevetésével lehet feltárni. Az érdekképviseletek álláspontja szerint a rendszer jelenleg nagy számban büntet olyan fuvarozókat, akiknél valójában nincs túlsúly.

13,5 forint jár vissza a 2020 negyedik negyedéves tankolásokra is

Marad a magasabb jövedékiadó-szint, de a visszaigényelhető összeg is több

Közzétette honlapján a NAV a gázolajra vonatkozó, 2020. október 1. és december 31. között irányadó jövedékiadó-mértéket, melyet a Brent kőolaj világpiaci árának napi, jegyzési átlagából számítanak. Ez alapján 2020 negyedik negyedévében marad az előzőekben megállapított magasabb, literenkénti 120,35 forintos adómérték. Kedvező hír azonban a nagy járművek üzembentartóinak, hogy nemcsak a gázolaj jövedéki adója, hanem — azzal párhuzamosan — a kereskedelmi gázolajként tankolt, visszaigényelhető jövedéki adótartam is magasabb szinten marad. Ezáltal (a III. negyedévhez hasonlóan) az októberi, novemberi és decemberi üzemanyag-vételezések után literenként 13 forint 50 fillér lesz a visszaigényelhető adómérték.

Kenőpénzt kértek kamionosoktól: börtön vár 18 magyar autópálya-rendőrre

Végrehajtandó börtönbüntetést kér vádiratában tizennyolc autópálya-rendőr ellen a Győri Regionális Nyomozó Ügyészség. A vádirat szerint az egyenruhások külföldi tehergépkocsik és turistabuszok vezetőitől kértek kenőpénzt, amiért cserébe szemet hunytak a szabálytalanságok fölött — közölte a Központi Nyomozó Főügyészség főügyésze 2020. szeptember 18-án.

A rendőrség is az MKFE engedély-ellenőrzési segédletét használja

Elismerő levél érkezett egyesületünkhöz az ORFK-tól a közelmúltban általunk megjelentetett „Engedély-ellenőrzési segédlet” című kiadványról. Óberling József rendőr ezredes, rendőrségi főtanácsos a 2020. szeptember 16-i levelében úgy fogalmaz: hiánypótló a kiadvány, mely hatékonyan segíteni fogja az ellenőrző hatóságok munkáját.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.