Tisztelt Tagjaink!Felhívjuk a figyelmet az első bekezdésben foglaltakra, miszerint a német államtitkár hivatalos tájékoztatása továbbra is várat magára.
![]() |
A közúti fuvarozás kérdéseivel foglalkozott az Echo Tv A munkavállalók világa című műsora, melyben az egyik szereplő Karmos Gábor — egyesületünk főtitkára — volt. |
![]() |
Két évtizeddel ezelőtt kamionsofőrnek lenni igazi álom volt. Szabadság, izgalmas munka és jó kereset. Most, 2015-ben azonban már senki sem irigyli őket. A fuvarozók ugyanis a puszta talponmaradásért küzdenek. Használatarányos útdíj, újabb költségek, kisebb mozgástér. Egyre szigorúbb jogi szabályozás. Az utóbbi időben a fuvarozó vállalkozások fele eltűnt a piacról. Belföldön kétharmadára csökkent a fuvarozási kereslet. A mikro- és kisvállalkozások érezték meg leginkább a kedvezőtlen változásokat.
|
![]() |
A Fliegl kamionszállító félpótkocsi bérleti díjából valamint a Pet-Roll Parts Kft. által kínált tehergépjármű és autóbusz akkumulátorok vételárából biztosított engedményeken túl, tovább bővült az MKFE tagoknak járó kedvezmények köre! A Hungaroturck egyesületünk tagjainak egyedi áron és egyedi konstrukcióval kínálja DAF nyergesvontatóit, míg az OptiTrailer a LANGENDORF és TISVOL félpótkocsikra, valamint az EDBRO hidraulikai rendszerekre biztosít kedvezményt. |
![]() |
A kedvezmény érvényesítéséhez nincs más teendője, mint kinyomtatni a tagi igazolást, melyre a honlapon történő kulcsszavas bejelentkezést követően van lehetőség.
A január 8-i hírlevelünkben a még nyitott kérdések között szerepeltettük:
Választ kaptunk a NAV-tól a németorsági minimálbérrel kapcsolatos, január 8-i hírlevelünkben feltett azon kérdésünkre: szolgáltat-e béradatot a NAV a német vámhatóság kérésére?
Tisztelt Tagjaink! 1. A telefonos kérdések és a tegnapi elnökségi ülésen adott visszajelzések is azt mutatják, hogy sokak számára még mindig nem egyértelmű:
gépkocsivezető munkavállalóik ne lépjenek Németország területére anélkül, hogy a jogszabályban előírt foglalkoztatási terv bejelentésére szolgáló formanyomtatványt hiánytalanul kitöltve elfaxolták volna a megadott számra. Ellenkező esetben 30.000 EUR-ig terjedő pénzbírságot kockáztatnak!
A 2015. január 9-ei elnökségi ülés napirendi pontjainak tárgyalását megelőzően, dr. Vereczkey Zoltán egyesületünk elnöke bejelentette, hogy munkahelyi szakmai feladatainak sokasága és ebből adódó elfoglaltságai miatt lemond elnöki tisztségéről.
Az ÖAMTC tájékoztatása alapján amennyiben valakinek több, mint egy matricát kell vásárolnia ez esetben lehetősége van postai úton leadni rendelését.A kamionstop téli rendje szerint...

2015 januárjában Magyarországon a „kamionstop", azaz a 7,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművekre vonatkozó közlekedési korlátozás szombatonként 22:00 órakor kezdődik, és vasárnaponként 22:00 óráig tart. Ezt nem befolyásolja a munkanap-pihenőnap cseréje sem. A tilalom alól egész hónapban mentesülnek a legalább Euro 3-as, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsik.
Az IRU-tól kapott friss tájékoztatás szerint a brüsszeli Bizottság szolgálatai részletekbe menő vizsgálatot indítottak a német minimálbér kapcsán, és folyamatban van egy esetleges uniós kötelezettségszegési eljárást megelőző, ún. pilot eljárás rövid időn belül várható megindítása.
Az IRU tájékoztatása szerint a Rhône–Alpes úthálózaton 2015. februárban és márciusban az alábbi kiegészítő korlátozások lesznek érvényben egyes szombati napokon:
Tisztelt Tagjaink!
Miután Magyarország hivatalos szerveitől sajnos továbbra sem kapunk semmilyen érdemi tájékoztatást a már napok óta egyébként hatályban lévő németországi minimálbér-rendelkezéssel kapcsolatban, így kénytelenek vagyunk saját csatornáinkon keresztül keresni ill. várni a válaszokat és megerősítéseket (többek között) az alábbi kérdésekre.
Korábban hírül adtuk, hogy a norvég kormány 2015. január 1-től valamennyi 3,5 tonna feletti haszongépjármű számára kötelezővé tette az útdíj fizetéshez a fedélzeti eszközök használatát.
Korábban jeleztük, hogy „A Minimálbér bejelentési rendelet 1.§-ban említett „a vámigazgatás által erre a célra rendszeresített nyomtatványt” és további információkat a németek az IRU információi szerint december 19-re ígérnek."Az IRU és német tagegyesülete, a BGL ma (december 19-én) délelőtt az alábbi tájékoztatást adta:
![]() |
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint az útdíjrendszer még ma sincs kész, számos problémát nem küszöböltek ki, és továbbra sem elég hatékony a piacvédelem. Az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerhez (EKAER) való átállásra pedig megint nem hagytak elég felkészülési időt – hangozott el az MKFE tegnapi sajtótájékoztatóján. Egyesületünk szakmai álláspontja valamint az ezzel kapcsolatos sajtómegjelenések az alábbiakban olvashatók!
|
























