Jelentős burkolat-felújítási munkák kezdődnek 2011. szeptember 10-től az M1-es autópályán, Biatorbágy és Tatabánya között, a sztráda mindkét oldalán.
Jelentős burkolat-felújítási munkák kezdődnek 2011. szeptember 10-től az M1-es autópályán, Biatorbágy és Tatabánya között, a sztráda mindkét oldalán.
Az Osztrák Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya felső-ausztriai korlátozásról tájékoztatta egyesületünket.
Mint korábban beszámoltunk róla: Olaszországban a legnagyobb szakszervezet általános munkabeszüntetést hirdetett 2011. szeptember 6-ra (keddre), hogy a munkavállalók így tiltakozzanak az olasz kormány megszorító intézkedései ellen. Hétfő délutáni sajtóértesülések szerint a munkabeszüntetés 9:00 és 17:00 óra között várható. Kifejezetten a kamionosokat érintő korlátozásokról — egyelőre — nem szólnak a híradások, azonban a közutakon jelentős torlódásokra lehet számítani.
Ismerje meg a TRAFFILOG rendszerét, mellyel nyomon követheti az éppen úton lévő járművét és annak gépkocsivezetőjét! A Traffilog világelső a sofőrmenedzsment, a jármű- és flottakövetés területén. Hatékony eszköz, melynek használata segít kiszűrni és mérsékelni az arrogáns, üzemanyag-pazarló gépkocsivezetői viselkedést.
Emlékeztetjük a buszos vállalkozásokat, hogy Csehországban 2011. szeptember 1-jétől új rendszerben számítják ki az autóbuszok után fizetendő útdíjakat. A korábban nyilvántartásba vett járművek adatait a cseh útkezelőnél módosíttatni kell, a rendszerhez még nem csatlakoztatott buszokat pedig ajánlatos minél előbb regisztrálni.
Fontos tudnivaló a járművezetőknek, hogy Magyarországon szeptember 1-jén az alap- és középfokú oktatási intézményekben megkezdődött az új tanév.
Július derekán írtunk a közlekedés biztonságát szolgáló fényvisszaverő (kontúrjelző) csík alkalmazásáról. Mostani híradásunkban helyesbíteni, pontosítani szeretnénk a kontúrfólia-kötelezettség alá eső járművek össztömeg szerinti körét. A korábbi értesítőnkben megjelentekkel ellentétben tehergépkocsik és vontatók esetében tehát nem 3,5 t, hanem helyesen 7,5 t legnagyobb megengedett össztömeg felett szükséges csak alkalmazni a kontúrcsíkot. (Pótkocsik és félpótkocsik esetében 3,5 t felett kezdődik a ragasztás kötelezettségének határa.) Természetesen mindez – Magyarországon bejegyzett járművek esetében – csak azon (új) tehergépjárművekre és pótkocsikra vonatkozik, melyeket első ízben 2011. július 10. után helyeztek forgalomba.
Ismét felhívjuk tagságunk figyelmét, hogy Olaszországban nemrégiben kiegészítő korlátozásokat vezettek be egyes napokon. A kiegészítő korlátozások listája megtekinthető az MKFE honlapján a tagi információknál.
Mint korábban beszámoltunk róla, az orosz vízumhoz szükséges BBP-biztosítások megkötését az orosz fél megszigorította, és nem fogadják el minden biztosító ajánlatát.
Az MTI és az IRU tájékoztatása szerint a legnagyobb olasz szakszervezet, a CGIL egy napon keresztül tartó, általános sztrájkra szólította fel tagjait a kormány legújabb válságcsomagja elleni tiltakozásul. A szakszervezet szerint helyben döntenek arról, hogy a munkavállalók mikor állnak le a munkával nyolc órára, szeptember 6-án.
A Fővárosi Közterület-felügyelet már nemcsak megállítással ellenőrzi a tehergépjárművek behajtási engedélyeit: július második felétől ugyanis kamerarendszert helyeztek üzembe, melyet a Parking Kft.-vel közösen üzemeltetnek.
Mint korábban beszámoltunk róla, Olaszországban (a már meglévőeken túl) kiegészítő közlekedési korlátozásokat rendeltek el egyes nyári és koraőszi napokra, nevezetesen az alábbiakra:
Kedves Tagjaink postaládájába bizonyára kézbesítették már az AutóKözlekedés című folyóiratunk augusztusi (8.) számát, melyben már megtalálható a 2011 szeptemberére vonatkozó (külföldi) hétvégi és ünnepnapi korlátozási táblázatunk...
Létező vállalkozások bőrébe bújnak...
Szomorú kötelességünknek teszünk eleget, amikor a fuvarpiac újabb „parazitáiról” tudósítunk, akik árulopással milliós károkat okoznak más fuvarozóknak vagy termelő vállalkozásoknak.
Értesítjük a régió kedves Tagjait és Ügyfeleit, hogy egyesületünk nyíregyházi irodájában az ügyfélfogadás — szabadság miatt — 2011. augusztus 29-től (H) szeptember 2-ig (P) szünetel. Köszönjük szíves türelmüket és megértésüket.
MKFE
Nyíregyháza
Európa-szerte igen meleg idővel búcsúzik a nyár. Még a tőlünk északabbra fekvő területeken is szokatlan forróságra kell számítani. A hőség kiemelten érinti a közúti közlekedésben résztvevőket. E cikkben nekik próbálunk egy-két hasznos tanácsot összegyűjteni.
Egész Európában drágán adják az üzemanyagot. Számos országban 1,4 euró körül mozog a gázolaj literenkénti ára.
Teljes szerkezeti felújítás miatt egy egész évre lezárják a marcaltői Rába-hidat, mely a 83-as és 86-os főutakat összekötő útszakaszon fekszik, s melyen keresztül a Pápa és Csorna közötti forgalom zajlik.
A pályázatok MKFE titkárságára történő beadásának határideje 2011. november 10.
Az IRU kétévente pályázatot ír ki Nagydíjra, melyet olyan szakmailag és erkölcsileg is kiemelkedő gépkocsivezető, személyiség, esetleg testület nyerhet el, aki/amely kivételesen bátor tettet hajtott végre nemzetközi árufuvarozás/személyszállítás során/vonatkozásában, emberélet, az áru vagy a jármű megmentése érdekében.
A győri városvezetés 2011. július 29-től — a lakosok közös kérésére — éjszakára kitiltotta a kamionokat a város egyik tranzit-gerincvonalának számító Szigethy Attila útról.