A fuvarozók 2023. december 11-én hétfőn, a 4-es főút győröcskei kereszteződése közelében kezdenek demonstrálni, hasonló módon, mint ahogyan azt az elmúlt hetekben a lengyel és a szlovák kamionosok tették.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete megérti az érintett vállalkozások elkeseredettségét, szolidaritást vállal a bajba jutott kollégákkal és az érintett tagvállalkozásokkal. Egyetértünk a megfogalmazott kérésekkel. A probléma megoldása érdekében az Egyesület minden rendelkezésére álló eszközt igénybe vesz: a megállapodás megszületése óta – a súlyos piactorzító hatások» miatt – következetesen tiltakozunk» annak bevezetése ellen», tárgyalást kezdeményeztünk a V4 országok» társegyesületeivel, közösen léptünk fel és küldtünk állásfoglalást» az Európai Bizottság elnöke és az EB Közlekedési Biztosai felé, határozott fellépést kértünk» – és kaptunk is – a magyar Kormánytól Brüsszel felé e kérdéskörben, hatékony és intenzív hatósági ellenőrzést szorgalmazunk az ukrán fuvarozók és járműveik, valamint a hazai fel- és lerakóhelyekkel szemben, hogy kiszűrhessük a jogosulatlan tevékenységeket.
December 18-án ismét tárgyalóasztalhoz ül az Európai Unió és Ukrajna. Bízunk abban, hogy a jelenlegi merev elutasítás helyett az egyeztetésen elmozdulás történhet, és a magyar fuvarozók számára kedvezőbb irányt vesz az EU és Ukrajna közötti megállapodás felülszabályozása.
Ezzel párhuzamosan az MKFE megköszönte az Építési és Közlekedési Minisztériumnak és Csepreghy Nándor miniszterhelyettes úrnak az EU Közlekedési Tanácsában» való hétfői határozott felszólalását», és egyben arra kértük a tárcát», hogy Magyarország a bizottság első körös visszautasítása ellenére folytassa a hazai érdekek érvényesítéséért folytatott küzdelmét, továbbá keresse azokat az eszközöket, amelyek tagállami szinten biztosíthatnak lehetőséget az ukrán fuvarozók terjeszkedésének visszaszorítására.
Csepreghy Nándor miniszterhelyettes úrnak megküldött levelünket IDE kattintva» olvashatja teljes terjedelmében
Korábbi cikkeink a témában:
2023.12.05.: Záhony: kezdeményeztük a magyar kamionok soron kívüli kezelését
2023.11.29.: Deli Andor: „Nem hagyhatjuk cserben a közúti fuvarozóinkat!”
2023.11.17.: Régiós nemzetközi összefogásban szorgalmazzuk az ukrán engedélykötelezettség visszaállítását
2023.11.09.: Ukrán fuvarozók engedélyliberalizációja: uniós felülvizsgálat kezdeményezése
2023.10.27.: CEMT- és engedélygazdálkodási fejlemények
2023.09.06.: A GFM napirendjén a közúti határátkelők ügye
2023.04.21.: Piacvédelmi intézkedések a moldáv és ukrán fuvarozók hatékony ellenőrzésére
2023.03.03.: Fokozott ellenőrzést az ukrán és moldáv fuvarozókkal szemben!
2023.02.01.: Újabb magasszintű nemzetközi egyeztetés Záhony ügyében
2022.11.28.: Az IRU-ban is napirenden a záhonyi teherforgalom
2022.11.23.: A külügy segítségét kérjük a záhonyi várakozás csökkentésére
2022.11.07.: Kezdeményezés a járművezetők 90 napot meghaladó ukrajnai tartózkodására
2022.09.23.: Továbbra is napirenden a záhonyi határforgalom gyorsítása
2022.09.19.: Magyar-ukrán egyeztetés a határátkelőkről, napirenden Beregsurány megnyitása
2022.07.18.: Tájékoztatást kértünk az ASMAP UA-tól az ukrán fuvarpiac korlátozottságának hátteréről
MKFE Kommunikáció