A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2024. szeptember 10-én közzétette a 2024. augusztusi inflációs adatot: közleményük szerint éves összehasonlításban 3,4%-volt az infláció mértéke. Az útdíjrendelet aktuális állása szerint a megtett úttal arányos útdíj infrastruktúradíj-eleme az augusztusi inflációs rátával fog emelkedni következő év január 1-jével. Ennek alapján tehát az infrastruktúradíj 2025. január 1-jétől 3,4%-kal fog nőni. A külsőköltségdíj tekintetében nem az inflációt, hanem október első munkanapjának árfolyamát kell figyelni. A 209/2013. Korm. rendelet alapján változatlan mértéken kell hagyni a külsőköltségdíjat 2025. január 1-jével. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. immár közzétette honlapján a 2025. január 1-jétől irányadó díjtételeket.
Az inflációkövető rendszer korábban évközi emelést okozott, ugyanis legutóbbi október 1-jével emelkedett a júliusi inflációval egyező mértékben. A jogszabály legutóbbi módosításával újra a január 1-jei díjkorrekció valósul meg.
INFRASTRUKTÚRADÍJ:
Az infrastruktúradíj tekintetében az augusztus hónapra megállapított fogyasztói árindexnek megfelelő mértékű emelést irányozza elő a vonatkozó rendelet.
TEHERJÁRMŰVEK (bruttó forint kilométerenként):
| 2024. december 31-ig | 2025. január 1-jétől | ||
| J2 | gyorsforgalmi út | 61,09 | 63,17 |
| főút | 33,40 | 34,54 | |
| J3 | gyorsforgalmi út | 97,66 | 100,98 |
| főút | 55,25 | 57,13 | |
| J4 | gyorsforgalmi út | 151,38 | 156,53 |
| főút | 94,62 | 97,84 | |
| J5 | gyorsforgalmi út | 158,50 | 163,89 |
| főút | 98,43 | 101,78 |
AUTÓBUSZOK (bruttó forint kilométerenként):
| 2024. december 31-ig | 2025. január 1-jétől | ||
| M2 | gyorsforgalmi út | 32,96 | 34,08 |
| főút | 13,12 | 13,57 | |
| M3 | gyorsforgalmi út | 61,09 | 63,17 |
| főút | 33,40 | 34,54 |
A KSH 2024. augusztusi inflációs közleménye »
KÜLSŐKÖLTSÉGDÍJ:
A külsőköltségdíj nem inflációkövető, azt az ÉKM október első munkanapjára érvényes árfolyammal vizsgálja felül. A hivatalos közlést a NÚSZ-nak legkésőbb november 30-ig kell megtennie. A jelenlegi jogszabályi környezet alapján a külsőköltségdíj tekintetében az árfolyam nem indokol korrekciót. A 209/2013. Korm. rendelet szerint ugyanis a forintra átváltott összegeket 5% feletti változása esetén kell a költségköltségdíjat módosítani. A külsőköltség díj a teherjárművek és autóbuszok esetében megegyezik.
|
|
külsőköltségdíj |
környezetvédelmi besorolás |
||
|
|
levegő- és zajártalom |
CO2-kibocsátás |
||
|
|
külvárosi területjelleg |
településközi területjelleg |
||
|
J2 tengely |
91,80 |
48,86 |
22,21 |
EURO 0 |
|
62,18 |
31,59 |
19,74 |
EURO I |
|
|
61,69 |
31,09 |
EURO II |
||
|
47,38 |
23,69 |
EURO III |
||
|
36,03 |
16,78 |
EURO IV |
||
|
21,71 |
8,88 |
EURO V |
||
|
11,35 |
2,47 |
EURO VI |
||
|
9,87 |
1,48 |
9,87 |
alacsony kibocsátású jármű |
|
|
0,00 |
kibocsátásmentes jármű |
|||
|
J3 tengely |
121,41 |
67,61 |
29,61 |
EURO 0 |
|
77,98 |
41,46 |
25,66 |
EURO I |
|
|
EURO II |
||||
|
61,69 |
32,57 |
EURO III |
||
|
45,40 |
22,21 |
24,68 |
EURO IV |
|
|
27,64 |
13,33 |
EURO V |
||
|
13,82 |
3,45 |
EURO VI |
||
|
11,35 |
1,48 |
12,34 |
alacsony kibocsátású jármű |
|
|
0,00 |
kibocsátásmentes jármű |
|||
|
J4 tengely |
137,20 |
77,98 |
38,99 |
EURO 0 |
|
100,68 |
55,77 |
34,05 |
EURO I |
|
|
55,27 |
EURO II |
|||
|
80,44 |
43,92 |
EURO III |
||
|
58,24 |
29,61 |
33,07 |
EURO IV |
|
|
32,57 |
16,78 |
EURO V |
||
|
15,30 |
3,95 |
EURO VI |
||
|
12,34 |
1,48 |
16,78 |
alacsony kibocsátású jármű |
|
|
0,00 |
kibocsátásmentes jármű |
|||
|
J5 tengely |
165,33 |
95,74 |
44,91 |
EURO 0 |
|
123,38 |
69,59 |
39,98 |
EURO I |
|
|
122,89 |
68,60 |
EURO II |
||
|
99,20 |
54,78 |
EURO III |
||
|
70,08 |
37,01 |
39,48 |
EURO IV |
|
|
37,51 |
18,75 |
EURO V |
||
|
16,78 |
3,95 |
EURO VI |
||
|
13,82 |
1,48 |
19,74 |
alacsony kibocsátású jármű |
|
|
0,00 |
kibocsátásmentes jármű |
|||
bruttó forint kilométerenként
tovább a NÚSZ útdíjkalkulátorára »
2025. január 1-jétől érvényes díjtáblázatok a HU-GO honlapján »
hivatalos díjtételek 2025. január 1-jétől (PDF) »




















