Ma Hermina napja van.

Rajtvonalnál az M1-es autópálya bővítése

Gépjárművezetőknek fontos tudnivalók! Küldje tovább nekik!

Mint ismeretes, 2025 őszén kezdődik az utóbbi évek legjelentősebb közúti közlekedési infrastruktúra-fejlesztése, melynek keretében az M1-es autópályát 78 km hosszan 2x2 sávról 2x3 sávra bővítik. Az új szakaszon 140 cm mélyen alapoznak, és 32 cm vastagon készítik az aszfaltburkolatot. Intelligens leállósáv, betonzáras sávelválasztás, 300 férőhelynyi kamionparkoló van tervbe véve. A beruházás műszaki részleteiről a Magyar Építők honlapján jelent meg nagyinterjú a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatójával. A társaság azt is hírül adta: a munkálatok idejére ideiglenes fel- és lehajtókat, valamint vészhelyzeti öblöket alakítanak ki. Friss hír, hogy a 2025. július 28-cal kezdődő héten két helyen sávelhúzással a forgalmat mindkét oldalon a külső és a leállósávra terelik.


A sávelhúzással érintett szakaszok Óbarok és Tatabánya között (42-56 km), valamint Komárom és Concó pihenőhely között (84-96km), illetve az M0 és Bicske közti szakasz (20-35km). Ezeken a szakaszokon a forgalmat sávelhúzással mindkét oldalon a külső és a leállósávra terelik. Tudnivalók erről a társaság honlapján és Facebook-oldalán.


A kivitelező arról tájékoztatta egyesületünket, hogy az M1-es bővítési munkálatainak idejére többnyelvű tájékoztató honlapot hoznak létre, melyen a hazai és külföldi kamionosok tájékozódhatnak a pillanatnyi forgalmi helyzetről. A honlap indulása 2025 augusztusában várható.


A társaságnak hivatalosan 2025. szeptember 1-jén kell elkezdenie a kivitelezést az M0-ás és Bicske, valamint a Bicske – Concó szakaszon egyaránt. Egyszerre zajlik majd a munka, de a körgyűrűtől Bicskéig három, míg Bicskétől Concóig összesen négy év áll a MKIF rendelkezésére, hogy elvégezze a munkát.


A szemközti forgalmi sávok elválasztására szakítanak a korábban bevett gyakorlattal: növényzet helyett betonelemeket alkalmaznak, melyek hatásosabban akadályozzák meg azt, hogy a pályaelhagyásos balesetben érintett járművek nagy sebességgel a szembejövők elé sodródjanak.


Már több tíz kilométer hosszan kiépültek a szervizutak: a földutakon az építést végző tehergépjárművek és munkagépek fognak közlekedni, hogy ne zavarják a pálya forgalmát. Bővülnek és korszerűsödnek a szintbeli csomópontok, a zajvédő falak összfelülete pedig többszörösére emelkedik.


IDEIGLENES FELHAJTÓK

Az építkezés ideje alatt a csomópontoknál a társaság ideiglenes gyorsítósávval segíti a járművek forgalmi beilleszkedését, ezért ideiglenes felhajtókat építenek ki. Ezek az új, ideiglenes utak nemcsak a felhajtást és a besorolást könnyítik, hanem ezek révén azokon a helyeken is biztosítják az M1-esre való feljutást, ahol a meglévő csomóponti ágak különben akadályoznák a hidak és felüljárók átépítését. Ideiglenes felhajtók »


IDEIGLENES VÉSZHELYZETI ÖBLÖK

Az autópálya-építés idejére 2 - 3 kilométerenként úgynevezett vészhelyzeti leálló öblöket létesítenek, hogy a járművek akár műszaki hiba, akár bármely más gond esetén a lehető leggyorsabban el tudják hagyni a forgalmi sávokat, és a szalagkorláton kívül tudják megvárni a segítséget. További tudnivalók a vészhelyzeti öblökről »


műszaki részletek: tovább a Magyar Építők nagyinterjújára »

Kapcsolódó anyagunk:

M1-es felújítás — kamionos pihenőhelyek listája »

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.