Ma Kelemen, Klementina napja van.

Orvosolni szeretnénk a kgfb-sek technikai gondjait

Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező Tagjaink, Ügyfeleink részére!


Tisztelt MKFE Tagok, Tisztelt Partnereink!

A kötelező biztosításokkal kapcsolatos problémák évek óta nehezítik a munkánkat. Az Önök helyzete sem könnyű, és az alkuszoké is hasonlóan nehéz. Jelenleg a központi kárnyilvántartó rendszer (KÁNYA-rendszer) miatt vannak állandó problémák.


Az egyik, hogy a bonus-malus rendszerek központosítása nem megy zökkenőmentesen. Sok ügyfelünk kap különböző biztosítóktól tájékoztató leveleket, hogy a központi rendszerben nem találják a bonus-malus besorolást, és vissza fogják sorolni A0-ba. Sajnos a biztosítók kapacitása kevésnek bizonyult a rendszerben felmerülő problémák nagy száma miatt, ami annak tudható be, hogy a KÁNYA-rendszer nem működik hibátlanul. Az új rendszerre sem az ügyfeleknek, sem az alkuszoknak nincs közvetlen ráhatása. Csak és kizárólag közvetett úton tudjuk és próbáljuk a problémákat megoldani.

Gondot okoz, ha a korábbi biztosító a biztosítás megszüntetésére nem december 31-ét (naptári évfordulós biztosítások esetéről beszélünk), hanem január 1-jét jelölte meg. Hasonló a probléma akkor is, ha az előző biztosító még nem törölte le a felmondott szerződést, pedig az ügyfél időben elküldte a felmondó levelet.


Alkusz cégünk mindent elkövet, hogy a nálunk megkötött szerződések a helyükre kerüljenek. Azonban azt látjuk, hogy egy-egy ügyfelünk problémáját már többször jeleztük korábbi biztosítójának, mégsem történik semmi. Ha egy probléma megoldódik, keletkezik helyette másik.


A fenti problémáknak előbb vagy utóbb meg kell oldódniuk. Sajnos úgy néz ki, hogy inkább utóbb történik a megoldás, mint előbb. A „bonus” besorolások esetében azt javasoljuk, hogy a kiküldött különbözeti számlát a probléma megoldásáig fizessék be a biztosítóknak! Erre azért van szükség, hogy a szerződések ne kerüljenek törlésre. Amikor egy későbbi időben a helyére kerülnek a besorolások, a befizetett pénzt vagy jóváírják, vagy visszakapják!


Azokban az esetekben, ahol a szerződések törlésre kerülnek, kérjük, hogy éljenek panasszal az illetékes biztosítóknál, illetve a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél. Közben mi próbáljuk intézni az ügyeket, de nem tudjuk, mikor kerülnek a helyére a szerződések A most meglévő problémák döntő többsége önmegoldó lesz. Azonban lesznek olyanok, amelyek csak a panaszlevelek hatására esnek pozitív elbírálás alá.


Egyetlen ügyfelünknek sem szeretnénk, ha mai túlzott bürokrácia miatt kárt szenvedne saját hibáján kívül. Kérünk mindenkit, hogy ha bármilyen információs levél érkezik a jelenlegi biztosítójától a kötelező biztosításról, írják meg nekünk, hogy lajstromba tudjuk venni a problémákat. Folyamatosan bombázni tudjuk a biztosítókat, egészen addig, ameddig véglegesen meg nem szűnnek a gondok.


Budapest, 2012. június 5.


Köszönettel:


 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.