A BM-ben figyelembe vették az MKFE szakmai érveit
Tavaly nyáron meglehetősen nagy port kavart az NFM helyettes államtitkárának az a bejelentése, mely szerint 2013-tól területi alapú rendszámokra cserélnék a jelenleg alkalmazottakat. Egyesületünk kérdésekkel és ellenérvekkel fordult a Kormányhoz, egészen pontosan a bejelentést tevő és a szakterületet irányító Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz, valamint a közlekedési igazgatásért felelős Belügyminisztériumhoz.
Néhány részletre fény derült, melyek azt mutatták, hogy a döntés előkészítésében nem számoltak a közúti közlekedési szolgáltatók sajátos helyzetével és a velük szemben támasztott szigorú követelményekkel. A legmegengedőbb határidő is a műszaki vizsgához kötötte volna a rendszámcsere kötelezettségét, ami tagjaink által üzemeltetett járművek esetében is egy éven belül bekövetkezik.
Egyesületünk tárgyalt is a Belügyminisztérium illetékeseivel, felvázolva a szervezési problémákat, valamint részletes számításokat mutattunk be, melyek alapján egy járműre vetítve akár 800ezer Ft plusz költséggel (illetve a jármű kényszerű állása miatti bevétel-kimaradással) lehetett számolni. Ekkora teher és ilyen szűk határidő nem elfogadható. Álláspontunk szerint a közúti közlekedési szolgáltatásban résztvevő járművek viszonylag rövid csere-ciklusa lehetővé tenné, hogy a rendszámcserét csak az újonnan forgalomba helyezendő járművekre tegyék kötelezővé, illetve egy több, akár 5 éves kifutási idővel legyen csak szükséges megtenni a cserét.
A jelek szerint a döntéshozók a rendszámcsere ötletének kidolgozatlanságát, illetve a benne rejlő kockázatokat megértették, illetve elfogadták egyesületünk érveit is, melyek a bevezetés ellen szóltak és levették azt a napirendről. Reméljük, ez a terv jó darabig nem kerül elő, különösen a használattal arányos útdíj bevezetésének idején, amelyik épp elég terhet fog róni a vállalkozásokra.