Szeretném tájékoztatni az MKFE tisztelt tagjait arról, hogy tervszerűen folytatjuk a közúti fuvarozás és személyszállítás fejlesztéséről szóló kormányhatározat megvalósításából még hátralévő feladatok végrehajtását. Amint arról korábban már tájékoztatást adtam, bár a Waberer’s International Nyrt.-ben meglévő résztulajdonosi érdekeltségem mellett a vállalat fejlődését stratégiai tanácsadóként segítem, a társaság mindennapi operatív irányításából visszavonultam. Az így felszabaduló energiáimat az ágazat fejlesztésére és az Egyesület működési hatékonyságának javítására fordítom. |
Az elmúlt napokban Varga Mihály nemzetgazdasági miniszterrel és Tarlós Istvánnal, Budapest főpolgármesterével találkoztam. Ez utóbbi egyeztetésen felvetettem, hogy szükséges megteremteni a turistabuszos mobilitás, a kulturált és biztonságos utascsere feltételeit. Kifejtettem, hogy meg kell szüntetni Budapest belvárosában a buszokra vonatkozó indokolatlan behajtási tilalmakat és meg kell teremteni a személyszállítási ágazat és a főváros közötti folyamatos konzultáció fórumait. Ezeknek a céloknak a megvalósítása érdekében konkrét tárgyalásokat kezdtünk Dr. Dabóczi Kálmánnal, a BKK vezérigazgatójával.
Az MKFE műhelyeiben elkészült a használatarányos útdíj rendszer felülvizsgálatára vonatkozó javaslat, amelyet hamarosan a nemzeti fejlesztési miniszter elé terjesztünk.
Konzultációink eredményeként a Nemzeti Közlekedési Hatóság elkészítette a kötelező pályaalkalmassági vizsgálat átfutási idejének lényeges csökkentésére vonatkozó intézkedésről szóló javaslatot is. Ennek alapján idén őszre az átfutási idő akár egy hétre csökkenhet.
A piacvédelmi munka erősödését jelzi, hogy kezdeményezésünkre a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei fokozott közúti ellenőrzési akció keretében az elmúlt hónapokban több mint 6000 külföldi rendszámú kamion fuvarengedélyét ellenőrizték.
Az elmúlt évben a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagsága számára anyagi előnyökkel járó intézkedéseket valósítottunk meg. Ezek közül a külföldön fizetett használatarányos útdíj 7,5%-nak az iparűzési adóból való levonhatósága, a járművek termelőeszközként történő elismerése és ezáltal illetékmentessé tétele, a külföldi napidíj adómentes összegének emelése és a belföldi napidíj 3000 forintos adómentes tételének elfogadtatása, a nehézgépjármű vezető képzés állami finanszírozásának megindítása csak néhány példa. A továbbiakban a vállalkozások számára hasonlóan fontos, az adminisztratív terhek csökkentésére, a működési feltételek javítására vonatkozó intézkedések elfogadtatásán dolgozom.
A miniszterelnöktől kapott megtisztelő kormányzati megbízatásomnak megfelelve a magyar közúti árufuvarozás és személyszállítás, valamint a logisztikai ágazat fejlesztésének elősegítését változatlanul kiemelten fontos küldetésemnek tekintem.
További támogatásotokat köszönöm.
Üdvözlettel:
Wáberer György
elnök