Ma Gizella napja van.

Belföldi hírek

Hagyományainkhoz híven az idén is sor kerül az MKFE tavaszi tagi találkozóira. Jöjjön el Ön is, legyen tájékozott a szakmánkat és egyesületünket érintő aktuális kérdésekben! Témáink:


  • Elnökjelöltek bemutatása/ javaslatok elnöki tisztségre
  • Költségszámítás és költségelemzés alapvető módszerei a fuvarozó vállalkozásoknál (Előadó: Árufuvarozási/Személyszállítási Tanács tagjai)
  • Szolgáltatási körkép (Előadó: Erdei Péter, szolgáltatási igazgató)
  • Biztosítási körkép (Előadó: Sárai Tamás, MKFE Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezető igazgatója)
  • Szakmát érintő aktuális kérdések a fejlemények tükrében (EKÁER, minimálbér) (Előadó: Bende Zoltán, tanácstitkár/Csányi Gábor nemzetközi kapcsolatok titkára)
  • Merre tovább MKFE? – tagi javaslatok az MKFE stratégiájára

Sok szeretettel várjuk Debrecenben az alábbi helyszínen és időpontban:

2015. március 2-án megszűnt a sok vitát kiváltó tevékenységigazoló lap kötelező használata. Az Európai Parlament és a Tanács 165/2014/EU rendelete (2014. február 4.) 34-es cikke ugyanis kimondta, hogy „a tagállamok nem írhatják elő a járművezetőknek azt a követelményt, hogy dokumentálják a jármű elhagyása közben végzett tevékenységeiket.” Ez azt jelenti: 2015. március 2-tól a tachográf-köteles járművek vezetőinek nem kötelező tevékenységigazoló lapot használni.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének Elnöksége 2014. december 12-én megalakította az MKFE Demonstrációs Bizottságát, azzal a céllal, hogy érdemi egyeztetésekre kerüljön sor a szakma képviselői és a kormány illetékesei között a közúti közlekedési szolgáltatói szakmacsoportot leginkább feszítő kérdések - úgymint az útdíj rendszerhez, a piacvédelemhez és az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerhez kapcsolódó problémák - megvitatása és minél hatékonyabb megoldása érdekében. A bizottság tovább folytatja munkáját, melynek eredményeiről és további feladatairól az alábbiakban tájékoztatjuk tagjainkat:


Karmos Gábor egyesületünk főtitkára az útdíjjal kapcsolatos bírságolási gyakorlatot kritizálta a Klubrádióban. Elmondta, hogy a magyar fuvarozók jogkövetőek szeretnének lenni, ugyanakkor igazságtalannak érzik, hogy  jellemzően a magyarokat büntetik, a külföldieket meg nem. További problémaként azt is kiemelte, hogy a rendszer nem tesz különbséget a tudatos bliccelés és a tévesztés között. Mindezeken túl az interjú témája volt, a rendszer indulása, annak költségvetési vonzata, de a sajtóban megszellőztetett környezetvédelmi díjeltérítés is. 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.