Ma Adrienn, Mária napja van.

Tachográfcsere: készül a Trans-Automat „Önök kérdezték” rovata

Ön is felteheti kérdéseit!

Az érintett nagyhaszonjárművek közeljövőben esedékes tachográfcseréjére készül szakmai partnerünk, a Trans-Automat Kft., mely a honlapjára látogató érdeklődők számára kérdés-válasz tudásanyagot hoz létre. Ennek összeállításához a cég mindenekelőtt szeretné megismerni a felhasználók leggyakrabban felmerülő kérdéseit. Az érintettek (fuvarozó vállalkozásvezetők, fuvarszervezők vagy akár hivatásos járművezetők) név nélkül is fel tudják tenni a témával kapcsolatos kérdéseiket! A beérkezett kérdéseket a Trans-Automat összegyűjti, megválaszolja, és egyfajta „Önök kérdezték” rovatban nemsokára nyilvánosságra hozza, hogy az érintettek minél tisztább képet kapjanak a közeledő időpontokról és a vonatkozó jogszabályokról.


A kérdéssor 2024. június végéig lesz elérhető. Ha Önnek is van felmerülő kérdése az elkövetkezendő egy-két évben előrevetített kötelező tachográf-cserével kapcsolatban, kérdezzen bátran a Trans-Automat erre alkalmas felületén!


Emlékeztetőül újra a fontosabb határidők és a kötelezettek köre:

CSERE legkésőbb 2024. december 31-ig: egy másik EU-tagállamban (tehát EU-s nemzetközi) forgalomban részt vevő, analóg vagy — még nem okos — digitális (GEN1) tachográffal felszerelt valamennyi jármű (2019. június 15. előtt elsőként forgalomba helyezett járművek)

CSERE legkésőbb 2025. augusztus 18-ig: egy másik EU-tagállamban (tehát EU-s nemzetközi) forgalomban részt vevő, már okos tachográffal (ST1 vagy GEN2v1) felszerelt valamennyi jármű (2019. június 15. és 2023. augusztus 20. között elsőként forgalomba helyezett járművek)

2026. július 1-jétől az ellenszolgáltatás fejében nemzetközi árufuvarozást vagy kabotázst végző kishaszongépjárművek (2,5 t < x ≤ 3,5 t) is, melyek ezzel a dátummal kerülnek be a szociális szabályozás és ezzel a tachográf-kötelezettség hatálya alá. A tachográfkötelezettség nemcsak az újonnan forgalomba kerülő járművekre, hanem a már forgalomban lévő járművekre is vonatkozik. Ez utóbbiakat tehát utólagosan kell az okos tachográf második verziójával (ST2) felszerelni.


A hatályos uniós rendeleti szöveg alapján az EU területén nemzetköziben közlekedő járműveket érinti a tachográfcsere. Ezt tovább szigorító szabályt Magyarországon nem hoztak, ezért a tachográf-készülékek cseréjének kötelezettsége nem érinti azokat a haszongépjárműveket, melyeket kizárólag belföldi forgalomban használnak!


?...   Felmerülő kérdéseit itt teheti fel (tovább a Trans-Automat kérdéssorára) »

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.