Egyesületünk közigazgatási egyeztetés keretében véleményezte az ITM „az autóbuszos közúti személyszállítási tevékenységre, a közlekedésszervező tevékenységére vonatkozó piacfelügyeleti eljárásra és a piacfelügyeleti díj megfizetésére vonatkozó részletes szabályokról, továbbá a piacfelügyeleti bírság mértékére és alkalmazására vonatkozó szabályokról” szóló tervezetét. Az MKFE és a NiT Hungary közös levélben utasította el a tervezet szövegét, tekintettel arra, hogy az számos pontján kidolgozatlan, tisztázatlan a létrehozni kívánt hatóság feladata, továbbá irreálisan magas költségekkel sújtaná a vállalkozásokat. |
A dr. Járdai Marianna főosztályvezetőnek megküldött levélben az MKFE kiemeli, hogy a magyar személyszállító vállalkozások jelenleg is nehéz piaci körülmények között tevékenykednek, aminek az egyik fő oka a közúti ellenőrzések hiánya, de komoly versenyhátrányt okozhat az EU mobilitási csomagja is.
Az MKFE és a társ-érdekképviselet álláspontja szerint aggályos egy olyan hatóság működésének költségeit a magyar személyszállítási vállalkozásokra terhelni, amelynek hatásköréről, jogszabályi kötelezettségeiről, feladatairól semmilyen konkrét információnk nincs.
Az MKFE különösen aggályosnak tartja, hogy az autóbuszos piacfelügyeleti és utasjogi hatóság eljárásaival összefüggően a Személyszállítási üzletszabályzatok és módosításaik jóváhagyásának szolgáltatási díját a tervezet a jelenlegi 3.000 forintról 135.000 forintra emelné.
Az MKFE és a NiT Hungary a közös levélben rámutat, hogy a személyszállítással kapcsolatos tevékenységeket legjobban az érdekképviseletek ismerik, ezért a két szervezet nyomatékosan kéri, hogy a hatóságok vonják be az érdekképviseleteket a piacvédelemről szóló tevékenység meghatározásába, az ellenőrzési terv elkészítésébe, továbbá ismét felkérik a az ITM közúti ellenőri csoportját, hogy haladéktalanul kezdje meg a külföldi személyszállítási vállalkozások ellenőrzését.
Az MKFE és a NiT Hungary közös levelét IDE>> kattintva olvashatja el.
MKFE kommunikáció