Február 27-én Claudia Tapardel román EP-képviselő szervezésében az IRU brüsszeli állandó képviselője mellett 11 ország IRU-egyesületének nyílt alkalma arra, hogy a Mobilitási Csomaggal kapcsolatos álláspontját megismertesse a zömmel az EP közlekedési bizottságában dolgozó megjelent képviselőkkel, és munkatársaikkal. A csaknem háromórásra nyúlt, angol nyelvű rendezvényen az MKFE is a meghívottak között volt. A meghallgatás apropóját az adta, hogy a Tanács mellett a Parlamentben is javában folyik a jogalkotási munka a Mobilitási Csomag témáiban, a benyújtott képviselői módosítók ismeretében már a kompromisszumos módosítókon kezdenek el gondolkozni az illetékesek. |
Csányi Gábor nemzetközi titkár amellett, hogy ismertette a csomaggal kapcsolatos, Tagjaink előtt jól ismert magyar aggályokat, figyelmeztetett a posting szabályok nemzetközi fuvarozásbeli alkalmazása esetén várható uniós inflációs következményekre is, mely az európai állampolgárok pénztárcájára és az EU egészének versenyképességére is negatív hatással lesz. Az MKFE képviselője elmondta, hogy Egyesületünk a kabotázs és a gépkocsivezetők négyhetenkénti hazatérésének kérdései körül szorgalmazza az elkerülhetetlen kompromisszumot, de alapvetően kitart a nemzetközi fuvarműveletek posting alóli mentesítésének igénye mellett. Méghozzá függetlenül attól, hogy loco vagy EU-n belüli harmadik országos (cross-trade) fuvarozásról van-e szó. Ez utóbbi azért külön kiemelendő, mert újabban a közös deklarációt aláíró, együttműködő egyesületek között is egyre inkább téma ez a lehetséges megkülönböztetés. Cseh társegyesületünk például többek meglepetésére a meghallgatáson nyíltan arról beszélt, hogy a kabotázs mellett a cross-tradet lehetne a posting alá vonni.
A vezetési- és pihenőidők felülvizsgálata kapcsán az MKFE elsősorban az 561-es rendelet olyan értelmű módosítását szorgalmazta, amely a jelenleg engedélyezett csökkentett mellett a rendszeres heti pihenő járműben való kivételét is lehetővé tenné.
Február 28-án az ún. lex specialis-dosszié néppárti felelősének, Deli Andornak az irodájában folytatódott a kétoldalú egyeztetés, (hangsúlyosan a cross-trade kérdései körül), ahol a képviselő elmondta, hogy a közlekedési és a foglalkoztatási szakbizottságokban közel 1500 módosító indítványt nyújtottak be az európai képviselők a mobilitási csomaghoz. Ezek között a magyar képviselők valamennyi, az MKFE számára fontos módosító javaslatot benyújtották.
MKFE kommunikáció