A szerb IRU társegyesület tájékoztatása szerint 2020. január 16-tól újabb útdíjfizető kapuk nyíltak meg a X. páneurópai közlekedési folyosó déli és keleti részein, Szerbia területén.
A szerb IRU társegyesület tájékoztatása szerint 2020. január 16-tól újabb útdíjfizető kapuk nyíltak meg a X. páneurópai közlekedési folyosó déli és keleti részein, Szerbia területén.
Már halálos áldozata is van Spanyolországban az ország délkeleti területein tomboló viharnak. A heves esőzés, a 130 km/h sebességű széllökések és a kiadós havazás miatt 2020. január 20-ra vörös riasztást adtak ki a meteorológusok.
Rendőröknek öltözött bűnözők garázdálkodnak Lyonban és a francia város környékén fekvő kamionparkolókban, akik a tehergépjármű-vezetőktől a raktér azonnali kinyitását vagy a jármű átadását követelik. A jelenségre a lyoni lengyel főkonzulátus hívta fel a fuvarozók figyelmét.
Franciaország kikötőiben és kompjain (a Csatornán ill. az ország más tengeri kijáratainál) átkelési nehézségek adódhatnak 2020. január 16-án — tájékoztatta egyesületünket a kompjegyek értékesítésével foglalkozó szakmai partnerünk.
Bulgáriában elektronikus útdíjrendszer fogja felváltani a matricás rendszert a 3,5 tonna feletti tehergépjárműveknél és autóbuszoknál. Jelenlegi információink szerint 2020. március 1-jén élesítik az új díjfizetési rendszert.
Mint korábban beszámoltunk róla, egyes meghatározott küldemények esetén Oroszország bevezette a nyomkövető jeladóval ellátott elektronikus vámzár-kötelezettséget, mely a „Global Navigation Satellite System” elnevezés kezdőbetűiből a GLONASS nevet kapta. Legfrissebb, 2020. január 7-től hatályos rendeletével az orosz állam pontosított és szigorított a vámzár-készülékkel kapcsolatos előírásokon.
Fontos tudnivaló a horvátországi útra induló különjárati buszos személyszállítóknak, hogy 2020. január 3-tól már csakis elektronikus úton lehet bejelenteni az adóhatóságnál az ott végzett szállítási műveleteket.
EMLÉKEZTETŐ — Mint nyáron hírül adtuk: a tiroli kormány 2019. július első napjaiban két olyan változtatást is elfogadott, amelyek befolyásolják az áruszállítást az ausztriai A12 autópályán. A jogszabályi módosítások egyrészt kijelölik azokat a határidőket, ameddig a pálya meghatározott szakaszán az egyes emissziós osztályba tartozó nehéz-tehergépjárműveknek még közlekedniük szabad, másrészt meghatározzák azokat az áruféleségeket, melyeket 2020. január 1-jétől tilos szállítani vagy fuvarozni.
A megmozdulások először csak a főváros egyes utcáit érintették, de január 9-re a bekötőutakra és forgalmasabb szakaszokra is átterjedtek az úttorlaszok. A szlovák társegyesületünktől kapott információ szerint a demonstráció oka az, hogy a fuvarozók alacsonyabb útadót és igazságosabb útdíjrendszert követelnek. A sztrájkolók képviselői az útadó 50 százalékkal való csökkentését követelik.
Csehországban 2020. január 1-jétől mintegy 868 kilométernyi elsőrendű főúttal bővült a 3,5 t megengedett össztömeg feletti buszok és tehergépjárművek díjköteles úthálózatának hossza.