A bajor rendőrség szerint minimum 50 km-es torlódásra lehet számítani mindkét irányban április 26-án Kufsteinnél, az A93-es és az A8-as utakon, ezért arra kérik a fuvarozókat, hogy lehetőség szerint kerüljék el az említett szakaszokat.
A bajor rendőrség szerint minimum 50 km-es torlódásra lehet számítani mindkét irányban április 26-án Kufsteinnél, az A93-es és az A8-as utakon, ezért arra kérik a fuvarozókat, hogy lehetőség szerint kerüljék el az említett szakaszokat.
Tisztelt Tagjaink! Az alábbi linkről letölthető az európai országokra vonatkozó 2019. májusi „Közlekedési korlátozások” táblázat.
A portugál társegyesület tájékoztatása szerint a Veszélyes Áruszállítással Foglalkozók Nemzeti Szövetsége (The National Union of Drivers of Dangerous goods transports) általános sztrájkot hirdetett meg 2019. április 15-től határozatlan ideig.
Rugalmas, azonban legfeljebb október 31-ig tartó halasztásról született megállapodás az európai uniós vezetők április 10-i, szerdai csúcstalálkozóján. A csütörtök hajnalban lezárult egyeztetés végén Theresa May brit kormányfő elfogadta az EU vezetőinek javaslatát, ugyanakkor jelezte, hogy az Egyesült Királyság május 31-ig el kívánja hagyni az EU-t. A brit kormányfő ezt azzal indokolta, hogy országa már nem szeretné megtartani az EU-s parlamenti választásokat.
Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint az új szlovén törvény előírja, hogy az autópálya parkolóiban megkezdett pihenőidő kezdetét a gépjárművezetőknek le kell jegyezniük. A szlovén hatóságok megerősítették, hogy a parkolókban eltölthető maximális idő egyhuzamban 90 óra lehet.
Tisztelt Tagjaink! A tegnapi szavazással megszületett az Európai Parlament 2019. április 4-i jogalkotási állásfoglalása a mobilitási csomag legvitatottabb kérdéseiben. Ezek után az Európai Bizottság bevonásával akár heteken belül is megkezdődhet a tavaly decemberben elfogadott tanácsi álláspont háromoldalú egyeztetése a parlamenttel (trilógus). A véglegesített jogszabálycsomag a társjogalkotók egyeztetési folyamatának eredményeképpen, leghamarabb ez év második felében kerülhet kihirdetésre.
Tisztelt Tagjaink!
Újabb vita nélkül ma (2019. április 4.) délelőtt 11 órától szerepel az EP mini plenáris ülésének a napirendjén — mások mellett — a mobilitási csomag három legfontosabb dossziéjáról (ld. Kyllönen-, van de Camp- és Ertug-jelentések) történő szavazás.
Napok óta torlódnak a kamionok az ukrán-szlovák határon, Ungvár és Felsőnémeti között (az ukrán oldalon), mert Szlovákiában meghibásodott a röntgenes átvilágítórendszer — összegezhető több kárpátaljai hírcsatorna április 3-i beszámolójából.
Az MSTS Tolls megoszt néhány tippet és trükköt az útdíjak kezeléséről.
Az eredeti forgatókönyv szerint az Egyesült Királyság (UK) március 29-én lépett volna ki az Európai Unióból. A kilépési megállapodás többszöri leszavazása után azonban előbb a „hard-Brexit” elutasítása, majd a kilépés elhalasztása mellett döntött a brit parlament, s legutóbb április 8-i döntésével törvénybe iktatta a szigetország, hogy a kilépés nem történhet meg megállapodás nélkül. Theresa May miniszterelnök az EU vezetőivel történ április 10-i találkozója után bejelentette, hogy bár az Unió október 31-ig tolta ki a kilépés céldátumát, a szigetország május végéig el kívánja hagyni az EU-t. A britek tehát továbbra is tartanák a május 22-i dátumot, miközben továbbra sincsenek konkrétumok arra vonatkozóan, hogy a kilépés esetén milyen eljárások léphetnek érvénybe az EU és a szigetország között. Az EU egyoldalúan összeállított egy vészforgatókönyvet, amely – a brit parlament bólintása esetén – ez év végéig rendezné a szigetország és az Unió viszonyát, ideértve a határ- és vámellenőrzések, valamint az áruszállítás kérdését is. Az IRU pedig a mellékelt anyagban igyekezett összegezni, mire lehet számítani, ha nem lesz megállapodás a felek között, illetve, ha sikerül egyezségre jutni a határidő előtt. Az MKFE is igyekszik hivatalos válaszokat találni a felmerülő kérdésekre, de minden téren nagy a bizonytalanság.