Tisztelt TIR Felhasználó Fuvarozók! Az IRU-tól kapott információ alapján tájékoztatjuk önöket, hogy ismét tovább bővült azon országok köre, ahol a TIR garanciavállalás mértéke már 100.000, EURO összegig terjed.
Tisztelt TIR Felhasználó Fuvarozók! Az IRU-tól kapott információ alapján tájékoztatjuk önöket, hogy ismét tovább bővült azon országok köre, ahol a TIR garanciavállalás mértéke már 100.000, EURO összegig terjed.
Tisztelt Tagjaink! A decemberi EU tanácsi döntés után mától az Európai Parlamenté a főszerep, a hónap végére kiderülhet, hogy milyen mértékben biztosítják támogatásukról a miniszteri javaslatcsomagot az európai képviselők, illetve mely pontokon szeretnének változtatni azokon. Tavaszra véglegesedhetnek a jogszabályok.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a Kaffeesteuer Gesetz (német kávéadó törvény) § 17 (4) paragrafusának megfelelően a német adóterületen keresztül tranzitban szállított kávé és kávé tartalmú élelmiszerek esetén a fuvarozónak bejelentési kötelezettsége van! A bejelentési dokumentum egy példányát a gépkocsivezetőnek a járművében kell tartania a fuvarfeladat közben, és a hatósági ellenőrzéskor azt be kell mutatni. A dokumentum hiányában a hatóság a rakományt lefoglalhatja, és büntetőeljárást indíthat a jármű vezetője ellen. |
Tisztelt TIR felhasználó Fuvarozók! Az IRU tájékoztatása szerint Pakisztánban a TIR-egyezmény szerinti árutovábbítás az alábbi linkről letölthető közúti folyosókon lehetséges.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy a médiában terjedő hírekkel ellentétben az IRU romániai tagegyesülete megerősítette: jelenleg nincs olyan román kormányzati szándék, amely korlátozni kívánná az EURO II környezetvédelmi besorolás alatti autóbuszok és tehergépjárművek közlekedését a román nagyvárosokban, vagy a fővárosban.
2018 januárjában Hollandia középső részén olyan heves viharok voltak, melynek következtében bizonyos területeken a piros színkód volt érvényben. Ennek során azt a tanácsot adták, hogy üres teherautókkal ne keljenek útra. Ennek ellenére 66 – üres és megrakodott – tehergépkocsi borult fel, mert nem vették figyelembe a riasztást. |
Tájékoztatjuk tisztelt Tagjainkat, hogy a német és osztrák útdíjhoz hasonlóan a szlovák útdíj is változott 2019. január 1-jével, amely érinti mind a tehergépjárműveket, mind az autóbuszokat. Az erről szóló sajtóközlemény 2018. december 28-án jelent meg a szlovák elektronikus útdíjfizetési rendszer honlapján.
2019. január 1-jétől az EURO 0–II, III–IV, V, EEV és VI környezetvédelmi osztályba sorolt 3,5 tonna megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárművek és autóbuszok tarifái módosultak. A díjváltozás az autópályákra, az autóutakra, az autópályákkal és autóutakkal párhuzamosan futó elsőrendű főutakra, valamint az autópályákkal és autóutakkal nem párhuzamosan futó elsőrendű főutakra vonatkozik. A változás körülbelül 3 százalékos emelkedést jelent a tavalyi kilométerdíjakhoz képest. Az egyéb első-, másod- és harmadrendű közutak tekintetében továbbra sem kell útdíjat fizetni.
A részletes tarifatáblázatokat ITT érik el.
MKFE-kommunikáció
Az Oroszországi Föderáció Kormánya kiadta a 2018. december 29-i 1716-83 sz. rendeletét az ukrajnai származású, ott felrakott és azon keresztül szállított áruk beviteli korlátozásáról.
E szerint tilos Oroszországba beléptetni minden olyan árut, amelyek származási helye Ukrajna, amelyet Ukrajnában rakodtak vagy a mellékletben szereplő áruféleségeket Ukrajnán keresztül szállították.
Ez utóbbi áruféleségek vámtarifaszámmal jelölt listáját IDE kattintva tekintheti meg.
Tisztelt Tagjaink! Felhívjuk a figyelmüket, hogy az orosz szabályozás miatt a most induló oroszországi szállítmányok esetében Ukrajnát egyelőre kerüljék el! Oroszországi fuvarfeladatok végrehajtásához a Szlovákia (SK) – Lengyelország (PL) - Fehéroroszország (BY) útvonalat javasoljuk
MKFE-kommunikáció
Tisztelt Tagjaink! Felhívjuk a figyelmüket, hogy Szlovéniában idén is él a január 2-i kamionstop. A korlátozás megszegői 650 euró bírságra számíthatnak!