Ma Emma napja van.

Külföldi hírek

Rendkívül heves és kiadós esőzésre figyelmeztetnek a meteorológusok Németország déli területein, ahol 2019. május 20-21-re vörös, valamint a vörösnél is szigorúbb, lila figyelmeztetést adtak ki. Egyes helyeken négyzetméterenként 140 liter (14 cm) csapadék is várható, emiatt közlekedési fennakadásokra kell számítani.

Kamionkartell: harmadik, várhatóan utolsó perlési lehetőség az MKFE által javasolt német cégnél a túlzottan magas áron értékesített kamionok miatt. Jelentkezési határidő: 2019. május 31.

2016 júliusában és 2017 szeptemberében az Európai Bizottság rekord összegű, összesen 3,8 milliárd euró bírságot szabott ki az ún. kamionkartellben részt vett tehergépjármű-gyártókra, mivel az érintett MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco, DAF és Scania cégek 1997-2011. között, 14 éven át összejátszottak egymással a teherautók árainak meghatározását és a szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokhoz kapcsolódó költségek továbbhárítását illetően. A kamionkartell megállapítását követően megnyílt a jogi lehetőség a túlzottan magas ár miatti kártérítési követelések benyújtására mindazon tagjaink számára, akik az érintett időszakban e gyártóktól közepes és nehéz-tehergépjárműveket vásároltak.

Korábban tájékoztatást adtunk arról, hogy Spanyolország 2019. február 21-i hatállyal bevezette a rendszeres heti pihenőidő járműben töltésének tilalmát. A spanyol hatóság tájékoztatása szerint az eljáró közúti ellenőr a rendszeres heti pihenőidő tekintetében visszamenőlegesen is ellenőrizhet, kérheti a hotel/szállodai számlákat. Az eljárás jogszerűségének tisztázása érdekében (mivel ellentmond a vonatkozó uniós szabályozásnak) az IRU levélben fordult az Európai Bizottsághoz, ahonnan az a hivatalos válasz érkezett, hogy a kabintilalom megsértése miatt szankcionálni csak tettenérés esetén lehet!

Év elején számoltunk be, hogy a 2018. december 29-én kiadott rendeletével Oroszország korlátozást vezetett be bizonyos, ukrajnai származású, ott felrakott vagy Ukrajna területén keresztül szállított áruk bevitele tekintetében. 2019. április 18-i rendeletével Oroszország újabb, az orosz-ukrán áruforgalmat érintő további korlátozásokat vezetett be.

Magyarország Ljubljanai Nagykövetsége arról tájékoztatta egyesületünket, hogy a szlovén autópályákon és gyorsforgalmi utakon való mentési vontatást 2019. április 1-jétől kizárólag a szlovén autópályakezelő (DARS) alvállalkozói végezhetik, hogy így lépjenek fel az irreálisan magas díjakat felszámító járműmentő vállalkozásokkal szemben.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.