Tagi jelzésre francia társegyesületeinknél érdeklődtünk, hogy a személygépkocsik viszonylatában kommunikált 10 km/h-ás sebességcsökkentés (90-ről 80 km/h-ra bizonyos utakon) 2018. július 1-től miként érinti a tehergépkocsikat és az autóbuszokat.
Tagi jelzésre francia társegyesületeinknél érdeklődtünk, hogy a személygépkocsik viszonylatában kommunikált 10 km/h-ás sebességcsökkentés (90-ről 80 km/h-ra bizonyos utakon) 2018. július 1-től miként érinti a tehergépkocsikat és az autóbuszokat.
A szófiai magyar nagykövetség Egyesületünkhöz eljuttatott tájékoztatása szerint a bolgár hatóság az utóbbi napokban sorozatosan szankcionálta az A2-es autópálya 30-as és 47-es kilométere közötti szakaszára vonatkozó 12 tonnás korlátozás megszegését. Egyes esetekben a helyi hatóság – a körülbelüli 150 eurós pénzbírság mellett – bevonta a gépjárművezető jogosítványát, valamint a vontató forgalmi engedélyét, 1-3 hónapra. Magyarország szófiai konzulátusa – egyeztetve a V4 országok követségeivel – panaszt tesz a bolgár hatóságoknál a túlzónak látszó intézkedések miatt.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Külgazdasági és külügyminisztérium illetékes főosztályai megküldték Egyesületünknek a hamarosan életbe lépő nyári, németországi közlekedési korlátozásokról szóló, a német Szövetségi Közlekedési és Digitális Infrastruktúráért felelős minisztérium által kiadott tájékoztatót. A nyári időszaki korlátozás a megszokott módon, meghatározott útvonalak tekintetében 2018. július 1. és augusztus 31. között lesz érvényben, ami a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművek közlekedését érinti.
Tisztelt Tagjaink! Az Európai Parlament mai plenáris ülése nem erősítette meg a közlekedési bizottságban (TRAN) múlt hétfőn elfogadott kompromisszumos javaslatokat, így az európai képviselők többsége nem támogatta a nemzetközi fuvarműveletek kivételét sem a kiküldetési előírások alól (263 igen, 343 nem, 24 tartózkodás). Továbbra is minden kérdés nyitott, a folytatás azonban nem sok jót ígér.
A 2017. április 18-án bevezetett lengyel közúti szállítási ellenőrzési rendszer (SENT), amely az ún. „érzékeny” áruk kötelező jellegű bejelentésére szolgál, június 14-ével módosul. Erről tájékoztatta Egyesületünket Magyarország varsói nagykövetsége.
Az orosz kormány rendelkezése értelmében a 2018. évi oroszországi labdarúgó-világbajnokság ideje alatt biztonsági okokból azokban a városokban, ahol mérkőzések zajlanak, autóbuszos személyszállítást kizárólag egy speciális berendezés járművön való elhelyezésével lehet végezni. A berendezés szünet nélkül továbbítja egy informatikai központba a jármű helyzetét, haladási irányát és sebességét.
Tisztelt Személyszállító Tagjaink!
2018. június 4-én tartotta ülését a TRAN Bizottság (Európai Parlament Közlekedési Bizottsága), amelyen az 561/2006/EK Rendelet – személyszállító vállalkozókra vonatkozó – módosítási javaslatait határozták meg. Bizakodásra ad okot, hogy a most megfogalmazott és alább olvasható javaslatokat - melyekről a későbbiekben az Európai Parlament hoz majd döntést - korábban az MKFE Személyszállítási Tanácsa is megvitatta, és azokkal kapcsolatban hasonló álláspontot képviselt.
Tisztelt Tagjaink! Június 4-én az EP közlekedési bizottsága szavazott a Mobilitási Csomag legérzékenyebb tervezeteiről. A képviselők többsége támogatta a nemzetközi fuvarműveletek kivételét a kiküldetési előírások alól. A jogalkotási folyamatnak azonban még messze a vége, semmi nem dőlt el.
A Moldovai Magyar Nagykövetségről kapott információk szerint az utóbbi időben, nagy számban kérelmezték a moldovai állampolgárságú gépjárművezetők az okmányaik (gépjárművezetői engedélyük, szakképesítésük) magyar nyelvre való lefordíttatását a magyarországi munkavállalás érdekében. A Konzuli Hivatal ilyen esetekben csupán az okmányok hiteles lefordításáért vállal felelősséget, azok valóságtartalmát ellenőrizni, igazolni nem tudja. Ennek okán felhívják a magyar munkaadók – elsősorban fuvarozók – figyelmét arra, hogy fokozott figyelmet fordítsanak az okmányok valóságtartalmát illetően a moldovai gépjárművezetők alkalmazása esetén.