Tisztelt Tagjaink! 2020 nyarától teljesen új időszámítás – és várhatóan végrehajtási-ellenőrzési káosz – kezdődik a nemzetközi fuvarozásban, ha az uniós közlekedési miniszterek többsége által elfogadott formában léptetik életbe az új előírásokat. Kilenc tagállam – köztük Magyarország – ellenszavazata és egy tartózkodása nem volt elegendő, hogy megakadályozza a „kompromisszumos” megállapodást. A Tanács és az Európai Parlament ’együttdöntését’ megkívánó eljárásban a figyelem most ismét a parlamentre irányul, a Brüsszelben hétfőn is megnyilvánult nemzetközi erőviszonyok esetében azonban érdemi elmozdulásra a korábbiaknál is kevesebb esély mutatkozik.
Felhívjuk Tisztelt Tagjaink figyelmét, hogy Koszovó a jövőben szigorúbb ellenőrzési gyakorlatot fog követni az engedélyköteles fuvarozást illetően. Kérjük, hogy a megfelelő engedélyek birtokában folytassanak árufuvarozási tevékenységet, ugyanis a koszovói hatóságok az engedély nélkül közlekedő tehergépjárműveket jogosultak visszafordítani, illetve megbírságolni.
Az 1. részben említett javaslatcsomag kísérő dokumentuma amellett, hogy áttekintést nyújt a hétfőre várt EU közlekedési tanácsi döntés (ún. általános megközelítés) előkészítési folyamatairól és az annak során legvitatottabbaknak bizonyult szabályozási elemekről, rövid összefoglalóját is adja a 28 tagállam előzetes egyeztetései során több-kevesebb egyetértéssel kialakított, a soros osztrák EU-elnökség által elfogadásra felterjesztett szövegtervezetnek. Jelenleg olyan javaslatokról van szó, amelyek mindjárt a hétfői ülés eredményeképpen is, illetve majd azt követően az Európai Parlament még ugyancsak el nem fogadott álláspontjával való egyeztetés (trilógus) során is változhatnak.
Tájékoztatjuk Tisztelt Tagjainkat, hogy 2019. április 8-tól ultra alacsony emissziós zónákat hoznak létre Londonban. A korlátozás a hét minden napján, 0-24 órában érvényes lesz a kijelölt zónákban.
Tisztelt Tagjaink! Az MKFE tagjai által is ismert nyári események óta a Mobilitási Csomag – minden jogalkotási szereplő által elismerten hihetetlenül átpolitizált, ezáltal a döntéshozók számára is nehezen átlátható – vitái hónapokig a háttérben zajlottak. Mára azonban a Tanács közzétette az aktuálisan napirenden lévő, és a jövő hétfőn(!) (december 3.) a tagállamok minisztereinek döntéshozatalára bocsátott javaslatcsomagot. Amely csomag megvalósulása esetén gyökeresen átrendezné az európai fuvarpiacot, az MKFE tagvállalkozásai tevékenységére is sorsdöntő kihatással.
Tisztelt Tagjaink! A záhonyi határátkelőnél a kifelé irányuló forgalomban tapasztalható megnövekedett várakozási időre vonatkozóan az oroszországi ASMAP társegyesületünktől az alábbi információt kaptuk.
Az ukrán Pravda hírportál beszámolója szerint 10 ukrán megyére hirdettek hadiállapotot tegnap, és az Ukrán Legfelsőbb Tanács (Verhovna Rada) jóvá is hagyta Petro Poroshenko elnök rendeletét a hadiállapot bevezetéséről. Az orosz-ukrán határátkelők forgalmáról, illetve az áruszállítás korlátozásáról továbbra sincs hivatalos információ, de ennek ellenére nem ajánlott, hogy ezekbe a körzetekbe a magyar fuvarozók betegyék a lábukat.