Osztrák minimálbér 2024. január 1-jétől
Az Osztrák Gazdasági Kamara (WKO) kihirdette a 2024-re vonatkozó árufuvarozói és személyszállítói minimálbéreket, és megjelent a friss kollektív szerződés is.
Az Osztrák Gazdasági Kamara (WKO) kihirdette a 2024-re vonatkozó árufuvarozói és személyszállítói minimálbéreket, és megjelent a friss kollektív szerződés is.
2024. január 1-jétől léptek életbe Litvániában az úthasználati díjak tavaly nyáron elfogadott változásai. Az új útdíj a korábbiakhoz hasonlóan a személyszállító járművekre (M2 és M3 kategória) és a tehergépjárművekre (N1, N2, N3 kategória) vonatkozik a forgalmi engedély alapján. A környezetvédelmi kategóriákat azonban megbontották. 2015 óta a díjtáblázat változatlan volt.
A norvég közlekedési minisztérium hivatalos írásbeli tájékoztatása szerint 2024. január 1-jén új szabályokat vezettek be a kabotázs ellenőrzésére a személyszállításban.
Új fejlemény az oroszországi határhelyzet vonatkozásában, hogy TIR okmánnyal kísért áruval a magyar (vagy EU-s) állampolgárságú gépkocsivezető által vezetett kamionok a lett-orosz határon csak egy átkelőn léphetnek át Oroszországba!
Átépítési munkálatok miatt 2024. február 1-jétől Oroszorgszág bezárja a Narva (EST) – Ivangorod (RUS) határátkelőt, ezért az áruszállító járműveknek kerülniük kell.
A finn kormány 2024. február 11-ig meghosszabbítja az összes közúti átkelőjének lezárását a finn-orosz határon.
Olaszországban tavaly két lépcsőben emelkedtek az útdíjak. A 2024-es évre kihirdetett rendeletben csupán január 1-jei emelést irányoztak elő, melynek mértéke 2,3%. Az Autostrade per l'Italia által üzemeltett körülbelül 2.800 km-es úthálózaton az emelkedés 1,51%. Az egyes koncessziós társaságokra lebontott százalékos értéket az Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium közleménye tartalmazza.
Az orosz határszolgálat szmolenszki és brjanszki regionális irodáitól kapott információk alapján az IRU arról tájékoztatja az árufuvarozásban tevékenykedő uniós országok közúti áruszállító vállalkozásait, hogy az orosz vagy belorusz útlevéllel nem rendelkező gépjárművezetőik már nem léphetik át – egyik irányban sem – a fehérorosz-orosz határt. Egyesületünk kezdeményezte a magyar gépjárművezetők külön elbírálását. FRISSÍTÉS: 2024. 10. 12.
Karbantartás miatt teljes lezárás lesz az olasz és francia határ alatt fekvő Mont Blanc-alagútban 2024. január 15-16-án éjjel, majd hét egymást követő hétköznapon pedig váltakozó irányú forgalmi rend lép életbe.
Megérkeztek Magyarországra a 2024-re érvényes orosz és belorusz engedélyek, melyek már átvehetők a közlekedési hatóság Váci úti épületében — tájékoztatta egyesületünket a szaktárca.