Ma Cecília napja van.

Külföldi hírek

Az okos tachográf 2. verziójával (Gen2v2) való utólagos felszerelés EU-s felmérés nemzetközi fuvarozók számára

Ahogyan arról korábban beszámoltunk», 2023. augusztus 21. után az unióban elsőként forgalomba helyezett nehéz-haszongépjárműveket már második verziójú okos tachográffal (ST2 vagy Gen2v2) kell felszerelni. A készülék elérhetőségi problémái miatt azonban az IRU — Európában egységes — türelmi idő bevezetését szorgalmazza» az Európai Bizottságnál. Erre tett javaslatot több alkalommal» az MKFE is a magyar hatóságoknál, sajnos eredménytelenül. Az ellátási probléma nemcsak az újonnan forgalomba helyezni kívánt haszongépjárműveket érinti, hanem azokat is, amelyeknél az első verziójú okos tachográf (ST1 vagy Gen2v1) meghibásodása miatt szükséges a csere, ugyanis az uniós szabályok alapján ilyenkor a műhelyeknek a legújabb típust kell már beszerelniük. Az Európai Unió most felmérést is végez a problémáról, kérjük töltse ki Ön is az alábbi linken található angol nyelvű kérdőívet (magyar nyelvű segédletet a cikkben talál). Köszönjük!

Az ukrán kérdésről tanácskoztak az EU közlekedési miniszterei

Az ukrán kérdésről tanácskoztak az EU közlekedési miniszterei

A november elején összeállt» – alapvetően – V4-es összefogásnak köszönhetően az EU közlekedési Tanácsának napirendjére került a közúti árufuvarozásról szóló EU–Ukrajna megállapodás működésének a szállítási ágazatra gyakorolt hatása. A napirendi pont keretében a lengyel, magyar, szlovák képviselők adtak tájékoztatást arról, hogy a megállapodás milyen fuvarpiaci hatásokat eredményezett. Magyarországot Csepreghy Nándor képviselte. Az ÉKM miniszterhelyettese – az MKFE álláspontját képviselve – felhívta a figyelmet arra, hogy az Unió ne hosszabbítsa meg az ukránokkal kötött kétoldalú megállapodást: az ukránokkal szemben újra lépjen életbe az engedélykötelezettség! A lengyel, magyar és szlovák felszólalók egyértelműen kiálltak az engedélyrendszer visszaállítása mellett.

Eurovignette: változatlan díjak 2024-ben is

Eurovignette: változatlan díjak 2024-ben is

Meghirdetették a 2024-re esedékes Eurovignette-díjakat, melyek az előző éves szinthez képest változatlanok maradnak. Az Eurovignette-rendszer Dánia, Luxemburg, Hollandia és Svédország útdíjainak kiegyenlítésére szolgál 12 tonna megengedett legnagyobb össztömeg felett. Részletek az alábbi táblázatban.

Kamionos útlezárásra készülnek Felsőnémetinél

Szlovák fuvarozók demonstrációt hirdettek 2023. december 1-jén (pénteken) 15:00 órától határozatlan időre. Blokád alá kívánják venni az ukrán-szlovák határon fekvő Felsőnémetit. Tervük szerint a határon óránként csupán négy kamiont engednének át. Az eleve túlterhelt határátkelőnél jelentős torlódásra kell számítani. A bejelentés hatására Záhonynál megnövekedhet a forgalom.

Német útdíjváltozás — 2023. december 1.

Németország díjköteles útjain 2023. december 1-jétől már az új, drasztikusan megemelt útdíjtételeket számlázzák. Mint novemberben beszámoltunk róla, a Toll Collect német útdíjszolgáltató közzétette útdíjkalkulátorát, mely 1 perc alatt képes megmutatni egy-egy járműkategóriára vonatkoztatva a német utakra irányadó új, kilométerenkénti díjtételeket.

2023 végéig adható be a 2020-21-es német útdíj-visszaigénylés

2023 végéig adható be a 2020-21-es német útdíj-visszaigénylés

 Mint a fuvarozók emlékezhetnek rá, bő két évvel ezelőtt, 2021 őszén az Európai Bíróság útdíjkorrekcióra szólította fel Németországot az úthasználók javára. A német állam erre díjkiigazítást hajtott végre, s egyúttal útdíjvisszatérítést helyezett kilátásba azon igénylőknek, akik a 2020. október 28-i uniós döntés és a 2021. szeptember 30. közötti egyéves időszakban Németországban díjköteles járművel közlekedtek. A visszaigénylési kérelmeket a német állam még 2023. december 31-ig fogadja! Akkori cikkünket visszaidézve felelevenítjük a tudnivalókat a magyar nyelvű tájékoztatókkal együtt.

Deli Andor: „Nem hagyhatjuk cserben a közúti fuvarozóinkat!”

Deli Andor: „Nem hagyhatjuk cserben a közúti fuvarozóinkat!”

Lobbi az Európai Parlamentben is az ukrán engedélyliberalizáció felülvizsgálatáért

Az MKFE nemzetközi kapcsolatfelvételei nyomán a lengyel, cseh, szlovák és litván társegyesületeinkkel közösen az Európai Bizottsághoz és közlekedési miniszterekhez intézett állásfoglalásunk 2023. november 17-i megszületése után az Európai Parlament közlekedési szakbizottságában dolgozó magyar képviselőkhöz is fordultunk, felhívva figyelmüket a helyzet súlyosságára. Nem sokkal megkeresésünket követően Deli Andor európai képviselő ún. írásbeli választ igénylő kérdést fogalmazott meg a Bizottsághoz.

Az utolsó közúti átkelő is bezár a finn-orosz határon

Finnország úgy döntött, hogy 2023. november 30-án a maradék egyetlen közúti határátkelőjét is lezárja az orosz határon. Történt ez azután, hogy az ezt megelőző két hétben fokozatosan lezárta a finn-orosz határ előbbi nyolc átkelőjét. 2023. november 24-től már csak egyetlen átkelő maradt nyitva a két ország közötti kilenc átkelő közül: az északi Raja-Jooseppi (FIN) – APP Lotta [АПП Лотта] (RUS) pont, melyet november utolsó napján szintén bezárnak; előreláthatólag 2023. december 13-ig. A két ország között csupán légi, vasúti és tengeri összeköttetés marad.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.