Francia útdíjemelés 2024. február 1-jétől
A közlekedési tárca hivatalosan bejelentette, hogy 2024. február 1-jétől átlagosan 3%-os útdíjemelésre lehet számítani Franciaországban.
A közlekedési tárca hivatalosan bejelentette, hogy 2024. február 1-jétől átlagosan 3%-os útdíjemelésre lehet számítani Franciaországban.
Egyesületünk tagja, az Ekol Logistics Kft. városnézéssel egybekötött szakmai utat szervez fuvarozóknak Isztambulba 2024. március 6–8. között rendkívül kedvező áron és magas kényelmi színvonalon.
Németországban 2024. február 4-én megnyitották a teherforgalom előtt a Rajna egyik hídját Leverkusennél, az A1-es autópályán.
Franciaországban 2024. január 1-vel az országos minimálbér 11,65 euróra emelkedett. A közúti fuvarozásban dolgozó kiküldött munkavállalókra azonban a kollektív szerződés szerinti béreket kell alkalmazni. A bértáblázat utoljára 2023. december 1-jével változott.
2024. február 1-jére meglehetősen elfajult a francia gazdák tüntetése, akik már hetek óta demonstrálnak a franciaországi utakon; immár 162 helyen országszerte. Közel harminc utat és autópályát torlaszoltak el, emiatt forgalmi fennakadások alakultak ki. Február 2-án egyes sztrádák újranyitását helyezték kilátásba. Mindeközben az olasz és belga gazdák is tiltakozó megmozdulásokat folytatnak. Belgiumban, Zeebrugge kikötőjében február 2-re közel 2 ezer kamion torlódott fel; őket kényszerparkolóhelyre vezénylik. Dél-Európában is tüntetések kezdődtek. A portugál gazdák is bejelentették, hogy február 1-jétől tiltakozásba kezdenek. Görögországban az Athén-Tesszaloniki autópályán alakultak ki közlekedési fennakadások.
Tisztelt Tagjaink!
Amint arról az uniós közlekedési miniszterek év végi tanácskozása után hírt adtunk, bár a lengyel, magyar és szlovák kormány képviselői egyértelműen kiálltak az engedélyrendszer visszaállítása mellett, témafelvetésükre kevés másik tagállam képviselője reagált, és még kevesebb mutatott megértést. Annak érdekében, hogy a 27 EU-tagállam összességét tekintve kisebbségi állásponthoz a visegrádi országokon kívülről is sikerüljön támogatókat megnyerni, az MKFE a lengyel, szlovák és cseh IRU-társegyesületi partnereivel közösen 2024. február 1-jén statisztikai adatokkal megtámogatott figyelemfelhívással szólította meg az EU-ban működő, aktív IRU-tagegyesületeket.
Az Egyesült Királyság 2024. január 31-től behozatali eljárásra kötelez egyes áruféleségeket, melyeket ír kikötőkből Nagy-Britanniába szállítanak.
2024. január 29-én tartott egyeztetést az ukrán és magyar külügyminiszter Ungváron. A magasszintű találkozót megelőzően az MKFE levélben fordult Szijjártó Péter tárcavezetőhöz, hogy tűzzék napirendre az ukrán fuvarozói engedélykötelezettség visszaállításának ügyét. Az engedélyek ügyében nem, de a határátkelők ügyében fontos döntéseket hoztak a külügyminiszterek, melynek eredményeképp néhány éven belül újabb teherforgalmi átkelő nyílhat meg a magyar-ukrán határszakaszon.
Tisztelt autóbuszos Tagjaink!
2023 májusában indult, és 2024. január 29-én a társjogalkotók megállapodásával lényegében lezárult az autóbuszos turizmusra az általánosnál rugalmasabb vezetési- és pihenőidő-szabályokat bevezető uniós jogalkotási folyamat. A tehergépkocsivezetőkre vonatkozótól különböző, a különjárati személyszállítás sajátosságait figyelembe vevő szociális szabályokat sok éve szorgalmazó IRU-álláspont sikeres érvényre juttatásához az MKFE és európai parlamenti partnereinek lobbija is hozzájárult.
Az MKFE 2024. január 18-án levélben» fordult a közlekedési és külügyi tárcavezetőkhöz, azt kezdeményezve, hogy kormányzati szinten is kezdődjenek meg a kétoldalú, magyar-ukrán tárgyalások, illetve a V4 országokkal a közös álláspont kialakítása az EU-UA megállapodás» felülvizsgálatáról. 2024. január 26-i válaszlevelében Lázár János építési és közlekedési miniszter ismét megerősítette, hogy támogatják a megállapodás felülvizsgálatát és az engedélyrendszer visszaállítását.