A 2024. január 8-tól kezdődő héten kormányellenes tiltakozó megmozdulásokat szerveznek több német nagyvárosban, emiatt forgalmi fennakadásokra kell készülni.
A 2024. január 8-tól kezdődő héten kormányellenes tiltakozó megmozdulásokat szerveznek több német nagyvárosban, emiatt forgalmi fennakadásokra kell készülni.
Fontos tudnivaló a TIR-felhasználó szállító-fuvarozó vállalkozásoknak, hogy 2024. január 1-jétől változott a TIR belépési garanciát kiváltó biztosítások éves díja.
2024. január 4-i értesüléseink szerint Németországban mindkét irányban lezárták az A42-es út Bottrop-Süd (Bottrop dél) és Essen-Nord (Essen-észak) közötti szakaszát, mert a rajta átvezető híd szerkezete károsodást szenvedett.
2024. január 6-án (szombaton) Vízkereszt napja lesz, mely több külföldi államban is ünnep. Az áruforgalomban dolgozóknak kilenc olyan országra kell figyelniük, ahol 7,5 t össztömeg felett kamionstop lesz ezen a napon.
Az MKFE december 21-én online megbeszélést folytatott az ASMAP UA vezetőivel a magyar-ukrán fuvarozás és az EU-UA megállapodás aktuális problémáiról, valamint az ukrajnai határokon kialakult helyzetről és annak lehetséges megoldásairól. A csaknem másfél órás megbeszélés során az MKFE leszögezte: a magyar vállalkozások drasztikus piacvesztésének hátterében álláspontunk szerint a részben engedélymentessé tett szállítások és az egyre gyakoribb jogosulatlan fuvarozások állnak. Az ukrán fél az egyeztetés során többszöri kifejtette, hogy nem támogatják az engedélykontingensek visszaállítását, amiből az következik, hogy Ukrajna várhatóan nem kezdeményezi ezt az EU-Ukrajna vegyesbizottsági ülésen sem. Hozzátették: információik szerint sok uniós tagország sem támogatja az engedélykontingensek visszaállítását, ugyanakkor keresik azokat a megoldásokat, amely révén a magyar fuvarozók ismét hozzáférhetnek az ukrán fuvarmegbízásokhoz. Ebben a kérdésben konkrét javaslattal is éltek: a két ország egyezzen meg abban, hogy csak EURO V-ös, vagy annál jobb környezetvédelmi besorolású járművel lehessen fuvarfeladatokat végezni, valamint megtiltatnák az ukrán fuvarozóknak a kabotázs és unión belüli szállításokat. Az MKFE leszögezte, csak olyan megoldást tudunk támogatni, amelyek biztosítják a fuvarpiaci szereplők ellenőrizhetőségét, erre pedig az engedélyhasználat visszaállítása adhat lehetőséget.
Belgium északi és déli felén, azaz Flandriában és Vallóniában 2024. január 1-jétől változnak az útdíjak.
Lengyelországban 2024. január 1-jétől változnak az útdíjak. Az emelés mértéke 15-16% az előző évhez képest. A 2024-től alkalmazandó díjtáblázatok itt tekinthetők át.
Az Európai Unió élőállat-szállítással és állatjóléttel kapcsolatos jogszabálymódosítást készít elő a tagállamok mezőgazdasági minisztériumainak bevonásával. A javaslatcsomag Magyarországon 2023 decemberének első napjaiban került az Agrárminisztérium asztalára. A tárca az MKFE-n keresztül lehetőséget biztosít az érintett állatszállító és -fuvarozó vállalkozásoknak, hogy betekinthessenek a készülő jogszabálytervezetbe, és szakmai véleményüket kifejthessék róla.
Fontos tudnivaló a bilaterális engedélyeket használó fuvarozóknak, hogy — a bírságok elkerülése érdekében — célszerű felhasználás előtt ellenőrizni a bilaterális engedélyek érvényességi idejét, ugyanis néhány ország engedélye év végén, 2023. december 31-én lejár.
Az EU megszünteti a közúti közlekedés állami támogatásaival kapcsolatos diszkriminációt, ezzel is segíti a dekarbonizációs átállást. Az Európai Bizottság felülvizsgálta a kis összegű (de minimis) támogatásokra vonatkozó szabályokat, és 2024. január 1-jétől lebontja azokat a korlátokat, melyek eddig a közúti árufuvarozók „de minimis” támogatás szerinti, pályázati járműbeszerzését akadályozták. Hosszú idő után megnyílik tehát a lehetősége annak, hogy az állami „de minimis” pályázati pénzeket fuvareszköz beszerzésére is fordítani lehessen.