Ma Olivér napja van.

Az inflációs célt veszélyezteti a magas útdíj és az üzemanyagár

2023. október 1-től 17,6 százalékkal — a KSH júliusi inflációs adatával egyező mértékben — emelkedhet az útdíj a HU-GO rendszerben. Ez 3 év alatt 41,5 százalékos növekedést jelent, de az útdíjrendszer 2024. január 1-i átalakítása újabb jelentős díjemelést hozhat, így a magyar útdíj Európa éllovasai közé kerül.


A fuvarozást terhelő másik meghatározó költségelem, az üzemanyag ára is dinamikusan nő: májustól augusztusig literenként 100 forinttal (+20 %) drágult a gázolaj. A környező országokban esetenként már olcsóbb a tankolás, a januártól várható jövedékiadó-emelést követően pedig jelentős lehet a különbség, ezért a nemzetközi fuvarozók és a határmenti vállalkozók külföldre vihetik a tankolásaikat. Ez jelentős adóbevétel kiesést jelent majd a költségvetés számára. A magas költségek miatt felgyorsul a belföldön tevékenykedő magyar vállalkozások piacvesztése, fokozódik a magyar közúti fuvarozók kiszorulása a hazai és a nemzetközi piacról, miközben erősödik a külföldi, elsősorban harmadik országos cégek jelenléte.


A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete — egyetértve a Kormány inflációs céljaival és a logisztikai ágazat versenyképességét javító intézkedéseivel — szakmai egyeztetést kezdeményez a közlekedési tárcával az útdíjrendszer és a jövedékiadó szabályok felülvizsgálatáról annak érdekében, hogy növekvő pályán maradjon a magyar logisztikai ágazat, s megvalósuljanak a Kormány inflációs célkitűzései.

 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.