Ma Valér napja van.

Hírek

Javaslat iparűzési adó könnyítésre a fuvarozói versenyképesség javítása érdekében

Javaslat iparűzési adó könnyítésre a fuvarozói versenyképesség javítása érdekében

Egyesületünk többször jelezte már a szaktárca felé, hogy a fuvarozói alágazatot sújtó költségek miatt indokolt lenne a vállalkozások költségterheit csökkenteni. Ennek érdekében 2025. május 29-én és október 14-én levélben fordultunk Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter úrhoz a helyi iparűzési adó törvény fuvarozókat támogató módosítása érdekében.

Most ennyiért tankolhat MOL-MKFE üzemanyagkártyával

Most ennyiért tankolhat MOL-MKFE üzemanyagkártyával

Bár a piaci előrejelzések nem prognosztizáltak üzemanyag-árváltozást a hét végére, de a MOL mégis eszközölt egy egy forintos korrekciót: 2025. november 22-én (szombaton) a MOL-MKFE-kártyás saját számlás szállítóknak literenként bruttó 1 forinttal csökkent a gázolaj ára. A díj ellenében fuvarozó vállalkozásoknál most nem volt árváltozás. A benzin ára bruttó 2 forinttal lett alacsonyabb szombaton.

Súlyos tévedés a 20 tonna össztömegkorlátozások átgondolatlan bevezetése - közös közleményt adott ki a két legnagyobb fuvarozói érdekképviselet

„Beláthatatlan gazdasági következményekkel, növekvő környezetterheléssel, a jogbiztonságba vetett bizalom gyengülésével járnak az Építési és Közlekedési Minisztérium által indított, a kamionok forgalmát országosan korlátozó intézkedések” – áll az MKFE és a NiT Hungary közös, a Magyar Távirati Irodához eljuttatott közleményében». Az érdekképviseletek a szaktárca gyors intézkedését a korlátozások visszavonását kérik, valamint arra szólítják fel az ÉKM-et, hogy az alágazatot érintő kérdésekben csak szakmai egyeztetést követően hozzon döntéseket.

IQ-kártyás gázolajárak Európa 21 országából

IQ-kártyás gázolajárak Európa 21 országából

Aktuális árközlés csak MKFE-tagoknak!

Együttműködő partnerünk, az osztrák IQ Card Vertriebs GmbH kedvező tankolási konstrukciók mellett biztosít üzemanyagkártyát. Az MKFE Szolgáltató Kft. egyedüli magyar képviselőként igyekszik összekötő kapocs lenni tagjaink és az IQ Card között. Az üzemanyag-felhasználó MKFE-tagoknak kedvező, hogy a jelenlegi bizonytalan világgazdasági helyzetben már egy hétre előre tudhatják, hogy milyen áron tankolhatnak IQ-kártyájukkal Európa 21 országában. Használjon Ön is IQ-kártyát az MKFE-n keresztül!

Minden, amit a járművek téli felkészítéséről tudni kell

Téli járműfelszerelés itthon és külföldön

Késő ősszel, de különösen most, az első éjszakai fagyok beköszöntével ismét terítékre kerül a járművek hidegebb és sötétebb hónapokra való felkészítése, és a járművezetőknek is alkalmazkodniuk kell a megváltozott útviszonyokhoz. Nemcsak a baleseteket, hanem a bírságokat és a hirtelenül adódott műszaki meghibásodások okozta kényszerpihenőt is elkerülheti az, aki télen (is) felkészülten indul útnak. Áttekintésünk a nemzetközi utakat járó tagvállalkozásainknak is eligazodást és támpontot szeretne nyújtani abban, hogy mely országban pontosan mi a megkövetelt téli felszerelés.

Elhunyt Varga Gyula, az MKFE Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei küldötte

Elhunyt Varga Gyula, az MKFE Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei küldötte

Osztozva a család gyászában, mély fájdalommal tudatjuk, hogy 72 éves korában elhunyt Varga Gyula kollégánk, az Egyesület Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei küldötte, aki egyéni vállalkozóként 3 évtizede volt aktív árufuvarozó tagja az MKFE-nek.

Újranyit két litván–belorusz határátkelő

2025. október 26-án Litvánia lezárta a Belorussziával közös határszakaszát. Kizárólag a diplomáciai képviseleteket, valamint a Belorussziából Litvániába utazó európai uniós állampolgárokat engedték át. Egy hónappal később, 2025. november 20-án két határátkelőn újraindult a forgalom.

Megjelent a 2025/III. negyedéves közúti fuvarozási árindex!

Megjelent a 2025/III. negyedéves közúti fuvarozási árindex!

A 2025 harmadik negyedévben a fuvarozók költségei egy-két százalékkal még mindig intenzívebben emelkedtek, mint amit a vállalkozások a megszolgált fuvardíjakból ki tudtak volna gazdálkodni. Az ágazat gondjait most a járműfinanszírozás terhei és az egyéb tényezők nehezítették — derül ki a DigiLog Consulting 2025. évi III. negyedévről szóló közúti fuvarozási árindexéből (KFX), melyet az üzleti tanácsadó cég 2025. november 19-én publikált.

20 tonna felett csak autópályán?

Az elmúlt hetekben folyamatosan bővülő, 20 tonnás össztömeg korlátozás alá vont főútvonalak száma miatt az MKFE újabb egyeztetéseket kezdeményezett a szaktárcával, illetve a szabályok végrehajtásáért és betartatásáért felelős szervekkel, hatóságokkal. Kérjük, segítse Ön is az egyeztetések eredményességét! Amennyiben fuvarozási tevékenységét érinti valamelyik frissen bevezetett korlátozás, írja ezt meg röviden az alábbiak szerinti adatokkal alátámasztva, hogy tolmácsolni tudjuk a jogalkotók felé a gyakorlati tapasztalatokkal is alátámasztott szakmai érveinket, és rávilágíthassunk a jelenlegi hatósági gyakorlat hibáira, az okozott gazdasági károk nagyságára.

Helyzetjelentés a nyíregyházi tagi találkozóról

Helyzetjelentés a nyíregyházi tagi találkozóról

Ignácz József Péter vármegyei képviselő kezdeményezésére Nyíregyházán tagi találkozóra került sor 2025. november 13-án. A délután 15:00 órakor kezdődő találkozón a Szabolcs-Szatmár-Bereg és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei tagság képviselői közösen vitatta meg a hazai közúti alágazat aktuális problémáit.

Vállalati adóoptimalizálás az ICT-vel

Újabb hasznos webináriumra hívja az MKFE tagjait üzleti szolgáltató partnerünk, az ICT Európa. A 2024. november 24-én esedékes online fórumon ezúttal a vállalati adóoptimalizálás kerül terítékre, figyelve a kis- és középvállalkozásokat foglalkoztató mindennapos témákra. Hogyan használhatók ki az adó- és adóalap-kedvezmények jogszerűen és hatékonyan? Ha szeretné, hogy a 2025-ös évet ne felesleges adófizetéssel, hanem tudatos megtakarítással zárja, akkor ez a webinárium Önnek szól!

Vizsgálat kezdeményezése a 85-ös főúton kihelyezett súlykorlátozás miatt

Tagi megkeresés alapján egyesületünk arról értesült, hogy a 85-ös főúton is súlykorlátozó táblákat helyeztek ki. Hasonlóan a 81-es és 82-es főút esetéhez, ezúttal sem érkezett erről előzetes értesítés sem a fuvarozók, sem az érdekképviselet felé, ezért levélben fordultunk Nagy Bálint államtitkár úrhoz és Szabó Csabához, a Magyar Közút Győr-Moson-Sopron vármegyei igazgatójához, hogy tisztázódjon, miért vezették be a tilalmat.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.