Az Építési és Közlekedési Minisztérium 2024. április 22-én társadalmi egyeztetésre bocsátotta a kategóriás képzésre vonatkozó rendeletmódosítási tervezetet. Az MKFE — határidőn belül — hivatalos levélben fogalmazta meg a tervezettel kapcsolatos álláspontját, javaslatait, amelyre közvetlenül az ÉKM helyettes államtitkárától érkezett visszajelzés. A 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet módosítását még nem hirdették ki a Magyar Közlönyben.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Alagút-karbantartás miatt forgalmi zárlat lesz a bulgáriai Hemusz-autópályán Várna felé 2024. július 31-ről augusztus 1-jére (szerdáról csütörtökre) virradó éjjel. A járműveket terelik.
Bővebben
Dániában 2024. január 1-jét követően július 1-jétől ismét emelkedett a minimálbér mind az árufuvarozók, mind a személyszállítók tekintetében.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
2024-ben immár hatodik alkalommal hirdetik meg évente a Közlekedési Innovációs Díj pályázatát, melynek révén a közlekedési szakma csúcselismeréséért fiatal mérnökök, fejlesztők, kutatók szállhatnak versenybe. A pályázat célja, hogy elősegítse a közlekedéssel foglalkozó tehetséges fiatal szakemberek felkarolását, alkotói ösztönzését és Magyarországon maradásukat.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Értesítjük a kedves Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy 2024. augusztus 3-án, a nemzeti ünnep miatt szombatra áttett munkanapon budapesti irodánkban szünetel az ügyfélszolgálat: nem lesz nyitva a pénztár, az értékesítés, valamint alkuszos kollégáink is ügyfélfogadási szünetet tartanak. Nyíregyházi irodánk azonban változatlanul áll szíves rendelkezésükre.
Bővebben
Kezdeményezzük a harmadik országból belépő járművek teljes üzemanyagmennyiségének felülvizsgálatát
Az MKFE hivatalos levélben hívta fel a PM és az ÉKM államtitkárainak a figyelmét, hogy a jelen állás szerint 2024. június 30-ig érvényben lévő EU és Ukrajna közötti közúti megállapodás az ukrán versenytársak látványos térnyerését hozta, hiszen az engedélykötelezettség részleges megszüntetésével a korábbiakhoz képest jóval könnyebben hozzáférnek az uniós fuvarfeladatokhoz. Az ukrán fuvarozók árelőnye az üzemanyagárban is tetten érhető, hiszen jelentős árkülönbség van a magyar és ukrán árszint között. Az uniós szabályokat és néhány tagállami gyakorlatot figyelembe véve korlátozni lehetne a harmadik országból Magyarországra belépő járművek adó- és vámmentesen behozható üzemanyagmennyiségét.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Ahogyan arról korábban tájékoztatást adtunk, a nemzetközi viszonylatban közlekedő haszonjárművekbe utólagosan kell az intelligens tachográfokat beépíteni ». Az uniós szabályok szerint a 2019. június 15. előtt forgalomba helyezett járműveknél az eszközcserét legkésőbb 2024. december 31-ig kell megtenni. Az MKFE és a NiT Hungary közös kezdeményezéssel élt a kormányzat felé, hogy nyissanak pályázati forrást a fuvarozók tachográfcseréinek vissza nem térítendő támogatására.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
A fuvarozók közül a kisáruszállító járművel és mikrobusszal közlekedőket érinti, hogy 2024. augusztus 1-jétől Szlovákia bevezeti az egynapos útdíjmatricát a 3,5 t alatti kisjárműveseknek.
Bővebben
Az MKFE elnöke 2024. július 25-én hivatalos levélben fordult Nagy Márton nemzetgazdasági miniszterhez a hazai üzemanyagok árszínvonalának ügyében, hogy a külföldről — főként keletről — hozzánk érkező nemzetközi fuvarozóknak kevesebb esélyük legyen letörni a fuvarpiaci árainkat. Barna Zsolt MKFE-elnök az uniós külső határon behozható gázolaj mennyiségének korlátozása mellett ismét szorgalmazza a hazai töltőállomásokon vételezett üzemanyag után visszaigényelhető jövedékiadó-mérték emelését, hogy a magyar vállalkozások ezáltal is kedvezőbb piaci helyzetbe kerüljenek.
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...
Az EU-UA között júniusban ismét meghosszabbított kétoldalú megállapodás aláírásakor több új, gyakorlati feltétel alkalmazásáról is megegyezés született. Felhívjuk az Ukrajnában tevékenykedő magyar vállalkozások figyelmét, hogy az előírások betartása a magyar cégekre is kötelező, azok elmulasztását az ukrán hatóságok magas bírsággal szankcionálják. Kérjük, tartsa be az alábbi szabályokat, ha kétoldalú vagy tranzit műveletet végez Ukrajnában!
Kérjük, jelentkezzen be az olvasáshoz...