Tájékoztatjuk Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy Egyesületünk kecskeméti ügyfélszolgálati irodája 2016. július 12-én (kedd) zárva tart.
Tájékoztatjuk Tagjainkat és Ügyfeleinket, hogy Egyesületünk kecskeméti ügyfélszolgálati irodája 2016. július 12-én (kedd) zárva tart.
Az IRU-tól érkezett legfrissebb információk szerint a francia hatóságok július 23-ig az ellenőrzések során feltárt hiányosságok miatt csak figyelmeztetik a fuvarozókat, büntetést nem szabnak ki.
Tarlós Istvánnal, Budapest főpolgármesterével tárgyalt július 6-án Wáberer György, az MKFE elnöke, miniszterelnöki megbízott és Pencz Zoltán, az Egyesület főtitkára. A téma a turistabuszok közlekedési körülményeinek javítása volt.
A Magyar Turisztikai Ügynökség tájékoztatása szerint júliusban és augusztusban – összesen négy alkalommal, és hat napig – teljes útzár lesz a Budai Várban.
Különböző rendezvények miatt nem hajthatnak be az autóbuszok a Budai Vár területére az alábbi napokon:
A Turisztikai Ügynökség aktuális tájékoztatását az alábbi linkre kattintva olvashatják el: http://szakmai.itthon.hu/legfrissebb/-/asset_publisher/qJ3cnkpxJLwU/content/forgalmi-valtozasok-lesznek-a-budai-varban?redirect=http%3A%2F%2Fszakmai.itthon.hu
Iron Man-hoz kapcsolódó forgalmi változásokról szóló tájékoztató itt elérhető.
MKFE kommunikációAz osztrák hatóságok ellenőrzései miatt ismét megnőtt a várakozási idő az M1-es autópálya Hegyeshalom előtti szakaszán, a kamionok az M15-ös csomópont magasságától torlódnak. Információink szerint az osztrák oldalon, az A4-es autópályán is több órás várakozásra kell számítania a Magyarországra belépni kívánó járműveknek.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Győr-Moson-Sopron megyei Igazgatósága tájékoztatása szerint a 20 tonna megengedett legnagyobb össztömegű járműveknek tilos a behajtás a 8136. számú út Tata és Győr közötti szakaszára.
|
Az e-matrica és a HU-GO értékesítési rendszer fejlesztése miatti tervezett leállások
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. az e-matrica és a HU-GO e-útdíj értékesítési rendszerének fejlesztése miatt 2016. július 1. 18.30 óra és 2016. július 4. 08.30 óra között kisebb-nagyobb lassulásokra, időszaki leállásokra kell számítani.
Az e-matrica használat arányos és a HU-GO megtett úttal arányos díjfizetési rendszer fejlesztése miatt
A lassulások és a rövidebb idejű leállások a fejlesztések ütemezett élesítése miatt csak helyi szinten lesznek tapasztalhatóak. Ezért amennyiben egy viszonteladói ponton nem lehet úthasználati jogosultságot vásárolni, javasoljuk, hogy az utazók és fuvarozók keressenek fel egy másik értékesítési pontot. A viszonteladói pontokról tájékoztatót megtalálnak a NÚSZ weboldalán, a nemzetiutdij.hu-n.
A tervezhető utazások esetében javasoljuk, hogy a várakozás elkerülése érdekében úthasználati jogosultságát elővételben (a karbantartást megelőzően) vásárolja meg az ematrica.nemzetiutdij.hu vagy www.hu-go.hu weboldalon, SMS-ben, mobil applikációkon keresztül, ügyfélszolgálati irodáinkban, valamint viszonteladói partnereinknél.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy díjköteles útszakaszra való felhajtáskor már rendelkezni kell érvényes jogosultsággal!
A fedélzeti eszközt (OBU) használó HU-GO ügyfeleinket a karbantartás nem érinti, de gondoskodniuk kell róla, hogy a megjelölt időszakra is rendelkezzenek megfelelő egyenleggel.
Kérjük, a fentiek figyelembevételével tervezze meg utazásait vagy fuvarfeladatait!
Megértését köszönjük!
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
Az OFA az MKFE támogatásával országos állásbörze sorozatot szervez az államilag finanszírozott hivatásos gépjárművezető képzési (C, C+E, D, GKI) program eredményes megvalósítása érdekében. A következő állomás: Miskolc, 2016. július 5.
Várjuk a gépkocsivezetőt kereső áru- és személyszállító vállalkozások jelentkezését, éljen a lehetőséggel: most házhoz jön a munkaerő!
A „Ragadd meg a kulcsot” sorozat első öt állomásán (Budapesten, Békéscsabán, Kecskeméten, Nyíregyházán és Zalaegerszegen) összesen mintegy 130 MKFE tagvállalkozás képviselte cégét, és több mint 400 leendő munkavállalóval írtak alá szándéknyilatkozatot a későbbi foglalkoztatásukról.
Az állásbörzék egyik legnagyobb előnye az, hogy a rendezvényeken megjelenő gépkocsivezető jelöltek már túl vannak az OFA programjára való regisztráción, azaz átestek egyfajta előzetes szűrésen, ugyanakkor még nem rendelkeznek munkaadói elköteleződéssel.
Az eddigi tapasztalatok bizonyítják, hogy az OFA-MKFE rendezvénysorozat hatékony eszköz a vállalkozók számára a munkaerő-toborzásban.
A sorozat következő állomása július 5-én, kedden, Miskolcon lesz, ahova még várjuk a munkaadói és munkavállalói regisztrációkat.
Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy jelenleg az MKFE budapesti és vidéki irodáiban is csak a régi, 4 és 14 lapos okmányokat lehet megvásárolni, 2016. június 30-áig még a régi árakon, július 1-jétől pedig az új árakon.
A TIR igazolványok térítési díjai 2016. július 1-től
4 lapos okmányok |
15 500 Ft (a készlet erejéig igényelhető) |
6 lapos okmányok |
18 000 Ft (július 15/19/20/21-től!) |
14 lapos okmányok |
23 000 Ft |
Az új, 6 lapos TIR-igazolványok értékesítése csak július közepétől kezdődik! Az értékesítés kezdetének várható időpontjai:
Budapest – 2016. július 15.
Győr – 2016. július 19.
Miskolc, Nyíregyháza – 2016. július 20.
Kecskemét – 2016. július 21.
Kérjük, érdeklődjenek az adott MKFE irodában.
A csökkenő biztosítási díjakról ITT olvashatnak.
Felhívjuk Tagjaink figyelmét arra, hogy a Budai Várban nyáron zajló, nagyszabású sport- és kulturális események, valamint az ezek előkészítése és lebonyolítása miatt változások lesznek a turistabuszok forgalmi rendjében. Júliusban és augusztusban útlezárásra és forgalomtechnikai korlátozásra kell számítani, egyes napokon a turistabuszok egyáltalán nem hajthatnak be a Vár területére.
A következő időpontokban a turistabuszok nem hajthatnak be a Vár területére
A Turisztikai Ügynökség aktuális tájékoztatását az alábbi linkre kattintva olvashatják el: http://szakmai.itthon.hu/legfrissebb/-/asset_publisher/qJ3cnkpxJLwU/content/forgalmi-valtozasok-lesznek-a-budai-varban?redirect=http%3A%2F%2Fszakmai.itthon.hu
MKFE kommunikációTöbb magyar vállalkozó jelezte az Egyesületünknek, hogy egy fuvarszervező már számos fuvarozó céget megkárosított. A felhívás 2016. március közepén került fel az MKFE weboldalára, a fuvarhirdetések közé. (A hirdetést Kozma Viktor kérésére tettük közzé ezekkel az adatokkal: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., 004915145750968.)
Mint köztudott, ez a hirdetési felület ingyenes, bárki számára elérhető, és Egyesületünk nem tudja vizsgálni a hirdetése valódiságát. Miután a hirdetőt többszöri próbálkozásra sem tudtuk elérni, hirdetését június 15-én töröltük honlapunkról.
A hirdetésre több vállalkozó is jelentkezett és elkezdte együttműködését a fenti céggel. Mostanra azonban kiderült, hogy a cég nem fizet, és kabotázsfuvarokat végeztet a németországi telephelyen várakozó, illetve onnan induló sofőrökkel.
A megegyezés szerint a fuvarszervező nem a vállalkozónak, hanem egyenesen a sofőrnek küldte el az aktuális fuvarfeladatot.
A német cég az első hetekben rendesen utalta a fuvardíjat (heti kifizetést ajánlottak), de a beígért üres kilométereket soha nem fizették ki.
Rendszeresen kabotázsfuvarokat végeztettek a sofőrökkel, ami miatt még büntetéseket is kaptak a gépjárművezetők (1300 - 2200 eurós összegeket). A bejelentést tevő vállalkozó ezeket az adatokat kapta meg a hirdetőtől, mint annak partnercégét: EU LOGISTIK GMBH
LILIENTHALSTRASSE 7/A, 34123 KASSEL, +49 561 86 18-150, +49 172 58 65 23 1, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.. A cégvezető arról is tájékoztatta az MKFE-t, hogy a felhalmozott tartozás már 8000 euróra rúg, de tudomása van olyan magyar vállalkozóról, akinek ugyanez a cég 20000 euróval tartozik. A céggel telefonon lehetetlen felvenni a kapcsolatot, és az e-mailekre sem érkezik válasz.
A megkárosított magyar vállalkozás vezetője már felvette a kapcsolatot egy német ügyvéddel. Amennyiben tagjaink között is van olyan cég, amelyik üzleti kapcsolatba került a német fuvarszervezővel, kérjük, küldje el nekünk az elérhetőségeit kapcsolatüzenetben, amelyet továbbítunk a bejelentést tevő vállalkozónak.Tisztelt TIR Carnet felhasználó Fuvarozók!
Június 16-ai hírlevelünkben már hírt adtunk arról, hogy 2016. július 1-jétől változások lépnek életbe a TIR-rendszer működésében.
Erről ITT olvashatnak.
A TIR igazolványok térítési díjai 2016. július 1-től
4 lapos okmányok |
15 500 Ft (a készlet erejéig igényelhető) |
6 lapos okmányok |
18 000 Ft |
14 lapos okmányok |
23 000 Ft |
Csökkentek a TIR-rendszerhez kapcsolódó biztosítások díjai!
A TIR-rendszer változása maga után hozta, hogy az okmányokkal összefüggő biztosítások is módosuljanak. A biztosítótársaságokkal folytatott tárgyalások eredményeképpen a TIR-igazolványokhoz kapcsolódó biztosítási díjak jelentősen csökkennek 2016. július 1-jétől.
Elmondható, hogy valamennyi kategóriában komoly – 25-45 százalékos – csökkenést sikerült kiharcolnia az MKFE-nek.
A TIR igazolványokhoz kapcsolódó biztosítási díjak 2016 júliusától
4/6 lapos okmányok |
|
Kategória |
Új biztosítási díj |
Bonus |
1 250 Ft |
Alap |
1 350 Ft |
Malus |
1 500 Ft |
14 lapos okmányok |
|
Kategória |
Új biztosítási díj |
Bonus |
2 400 Ft |
Alap |
2 550 Ft |
Malus |
2 700 Ft |
Érdekli Önt, hogy az Uniós Vámkódex hazai bevezetésével kapcsolatos szabályrendszer hogyan változik? Mi a célja, mi a digitalizálás határideje, és a vámeljárás alá vonás a jövőben hogyan fog működni? Rendelje meg az Adó-kódex: Vám 2016 különszámot és minden információt megkap!