Ma Auguszta napja van.

Belföldi hírek

Pénteken tovább csökkennek a hazai üzemanyagárak

A magyar üzemanyagárak még mindig csökkenő tendenciát mutatnak: értesüléseink szerint 2025. december 19-én (pénteken) 00:00 órától a MOL literenként további bruttó 5 forinttal csökkenti a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzint ugyancsak bruttó 5 forinttal kapják olcsóbban a hazai üzemanyagkutak  — tudtuk meg piaci forrásokból. A folyamatos árcsökkenés hátterében az ásványolaj világpiaci árának esése és a forint erősödése áll.

Most ennyiért tankolhat MOL-MKFE üzemanyagkártyával

Most ennyiért tankolhat MOL-MKFE üzemanyagkártyával

Előzetes jelzésünkkel összhangban 2025. december 17-én (szerdán) 00:00 órától a MOL literenként bruttó 5 forinttal csökkentette a gázolaj nagykereskedelmi árát. A motorbenzint ugyancsak bruttó 5 forinttal kapják olcsóbban a hazai üzemanyagkutak.

Orbán Viktorhoz fordultak az ellátási láncok szereplői a januári útdíjemelés miatt

A november 30-án váratlanul bejelentett», rendkívül magas mértékű főútvonali útdíjemelés újragondolása, a nehézgépjármű forgalom úthasználati koncepciójának a szakmai szervezetekkel történő egyeztetése érdekében Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordultak az ellátási láncok szereplői. Az elmúlt hetekben az MKFE – együttműködve a NiT Hungaryval – folyamatosan tárgyalt az Építési és Közlekedési Minisztériummal, arra kérve a tárcát, hogy a januárra tervezett díjemelést vonják vissza, vagy ütemezzék át, mert az súlyos csapást» mérne az alágazatra, de a továbbgyűrűző, infláció gerjesztő hatás miatt összességében a teljes nemzetgazdaságra és a lakosságra is. Az érdekképviseletek rámutattak arra, hogy egy ilyen hatású intézkedést nem lehet előzetese egyeztetés nélkül bevezetni. A vonatkozó jogszabályból következően várt inflációkövető (4,3 %) díjemelést brutálisan meghaladó (54%) tarifakorrekcióra nem tudtak felkészülni a piaci szereplők. A vállalkozásoknak esélye sem volt arra, hogy a megbízókkal egyeztetve beépíthessék a fuvardíjakba a kényszerű többletköltséget. Mivel az egyeztetések egyelőre nem vezettek érdemi eredményhez Egyesületünk a NiT Hungaryval, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségével, a Logisztikai Egyeztető Fórum szereplőivel, a Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetségével, az Országos Kereskedelmi Szövetséggel és a Magyar Szállítmányozók Szövetségével összefogva levélben fordult a Miniszterelnökhöz, támogatást és intézkedést kérve a kialakult helyzet minden fél számára elfogadható módú rendezéséhez. (Frissített tartalom!)

A közös levelet aláíró szervezetek arra is felhívták Miniszterelnök Úr figyelmét, hogy az útdíjemelésre úgy kerülne sor, hogy ezzel párhuzamosan további, a vállalkozások hatékonyságát drasztikusan rontó, a költségeket pedig tovább emelő intézkedéseket vezet be az ÉKM. Ilyenek mások mellett az egyre több útszakaszon hatályba lépetetett 20 tonnás össztömeg-korlátozások», de nem világos az sem, hogy a január 1-től tervezett, kötelező tranzitútvonal kijelölés – amellyel a szakmai szervezetek annak átgondolt és egyértelmű szabályok szerinti bevezetése esetén egyetértenek – hogyan érinti a magyarországi céllal közlekedő járműveket.

A NÚSZ Zrt. weboldalán jelenleg sem elérhető» útdíjkalkulátorra vonatkozóan a levél rámutat arra, hogy emiatt „az ellátási láncban megszűnt a transzparens költségkimutatás, és a korrekt elszámolás lehetősége, ahogy a 2026-os évre jellemzően már szeptemberben és októberben megkötött megállapodásokban rögzített számok sem fedik le a valós szállítási költségeket. Sem a fuvarozók, sem az általuk kiszolgált partnerek nem tudják beárazni a szolgáltatásaik, termékeik tekintetében az 54 százalékos főútdíj-emelés valós költségeit, megállapodások híján a fuvarozók a járműveik leállítására kényszerülhetnek januárban”. 

A levél aláírói arra kérik a Miniszterelnököt, hogy a 2026. január 1-re tervezett díjemelés időpontját ütemezzék át, de legalább arra az időre halassza el a Kormány, ameddig nem áll rendelkezésre olyan kalkulátor, amely megteremti az alapján a valós fuvarozói költségek korrekt kimutatására, és alapja lehet a megbízókkal történő egyeztetéseknek.

A Miniszterelnöknek megküldött levelet IDE» kattintva olvashatja teljes terjedelmében.


Frissítés 2025. 12. 17. 13 óra 16 perc
Az ÉKM tárgyalásra hívja a fuvarozói szervezeteket
Közleményt adott ki ma délelőtt az Építési és Közlekedési Minisztérium, amely szerint a tárca  „tárgyalóasztalhoz hívja a fuvarozói szervezetek". Az ÉKM megismerve a fuvarozói szervezetek által megfogalmazott javaslatokat, nyitott a szakmai egyeztetésre - áll a közleményben –, erre figyelemmel 2025. december 22-re egyeztetést kezdeményez a fuvarozói érdekképviseleti szervezetekkel. „A szaktárca kész és képes a konstruktív együttműködésre, amely közös szakpolitikai célok mentén, a hazai fuvarozói szektor versenyképességének növelését, valamint a lakossági érdekek védelmét egyaránt szolgálja.”

A teljes közleményt IDE» kattintva olvashatja el.


Frissítés 2025. 12. 17. 17 óra 14 perc
Az érdekképviseletek sajtóközleményben reagáltak az ÉKM bejelentésére
Az MKFE és a Nit Hungary mindig nyitott volt» és a jövőben is nyitott a tárgyalásokra. A két szervezet a szakmai javaslatait – mások mellett a váratlanul kihirdetett, drasztikus útdíjemeléssel kapcsolatban megfogalmazott álláspontját is – időben, és többször eljuttatta a szaktárcához, megfogalmaztuk aggályainkat», amelyeket az elmúlt hetekben folyamatos egyeztetni kívántuk az ÉKM-mel, de a tárgyalások – a tárca merev elutasítása miatt – ezidáig eredménytelenek voltak.

Az MKFE továbbra is elutasítja az 54 százalékos főútvonali díjemelés előzetes egyeztetés nélküli, váratlan bevezetését, és elvárja a szaktárcától, hogy az ezzel kapcsolatban felhozott szakmai érvek figyelembevételével nyissa meg a tárgyalás lehetőségét. Meggyőződésünk, hogy a magyarországi le- vagy felrakóhely nélküli nemzetközi tranzitforgalom autópályára és gyorsforgalmi útra terelése önmagában elegendő azokhoz a célokhoz, amelyeket a szaktárca kitűzött: a lakott területeken áthaladó tranzitforgalom csökkentése, és az útdíjbevételek növelése. 

Ugyanakkor az érdekképviseletek elutasítanak minden további, a szakmai szempontokat figyelmen kívül hagyó intézkedést, mások mellett a főútvonalak drasztikus infrastruktúradíj-emelését, az előzetes bejelentés nélkül, és esetenként a vonatkozó szabályoknak sem megfelelő 20 tonnás össztömegkorlátozó táblák kihelyezését, a belföldi nehézgépjármű forgalom jelentős korlátozását. Ezek a döntések súlyos károkat okoznak a magyar fuvarozó vállalkozásoknak, nemcsak a magasabb útdíjjal, hanem a növekvő üzemanyagköltséggel is terhelik a cégeket, emellett környezetterhelés tekintetében is hátrányosak. A hosszabb útvonalakon és drágábban teljesíthető fuvaroknál további problémát jelent az időfaktor: a gépkocsivezetők vezetési idejének kihasználhatósága csökken, ahol eddig két megbízást tudtak teljesíteni, ott most gyakran csak egy fér bele a napi munkaidőbe, azaz a korábban két fuvarra porlasztható költségeket most egy megbízással kellene kitermelnie a vállalkozásoknak. Ráadásul ebben a kritikus időszakban vált elérhetetlenné a NÚSZ útdíjkalkulátora, amely az egyetlen lehetőség volt az elmúlt időszakban arra, hogy a fuvarozók hivatalos forrásból származó adatokkal (kalkulációval) támaszthassák alá a megbízók felé az útdíjköltségeiket.

Az érdekképviseletek üdvözlik az ÉKM tárgyalási szándékát, egyben rámutatnak arra, hogy az MKFE és a NiT Hungary eddig is nyitott volt az egyeztetésre, ezért most reményünket fejezzük ki, hogy a szaktárca valóban nyitott az érdemi tárgyalásokra, és a kompromisszumos megoldások megtalálására.

Az MKFE és a NiT Hungary közös közleményét ITT» olvashatja.



Korábbi cikkeink a témában:

Megismétlődhet az útdíj-sokk – akár 15%-kal is nőhetnek a fuvardíjak»

Csődöt hozhat az útdíjemelés - MKFE megjelenések a médiában»

Magyar útdíj 2026. január 1-jétől»

A magyar útdíj 2026-os várható változása - nem hivatalos adatközlés! (2025. november)»

Tájékoztatás kérése útdíj-átalakításról, jövő évi díjmérték kihirdetéséről»

Vizsgálat kezdeményezése a 85-ös főúton kihelyezett súlykorlátozás miatt»

Az ÉKM válasza a súlykorlátozásokkal kapcsolatos felvetéseinkre»

A 81-es és a 82-es főutak súlykorlátozásáról szóló híradásunk »

A 85-ös főút korlátozásáról szóló korábbi cikkünk »

A 7-es és 64-es főutakról szóló híradásunk »

Az előzetes értesítés nélküli, megszaporodó súlykorlátozásokról szóló összefoglaló híradásunk »

A tokaji áthajtási engedélyek visszavonásáról szóló cikkünk »






MKFE Kommunikáció






Magas olajár, változatlan jövedéki adó és 20 Ft visszaigénylés 2026/I. negyedévben

Magas olajár, változatlan jövedéki adó és 20 Ft visszaigénylés 2026/I. negyedévben

Literenként 20 Ft lesz a visszaigényelhető összeg!

A NAV közzétette honlapján a következő tárgynegyedévre (2026. január 1. — március  31.) vonatkozó, a hazai tankolások után a jövedéki adóból visszaigényelhető literenkénti forintösszeget. A Brent-olaj hordónkénti ára a világpiacon változatlanul 50 dollár fölött mozog. Előzetes várakozásainknak megfelelően a NAV a weblapján közzétette, hogy 17 forint helyett 20 forintra emelkedik a literenként visszaigényelhető jövedéki adómérték a hazai tankolások után 2026. első negyedévében. Ennek alapján tehát a visszaigényelhető jövedéki adómérték úgy növekedik 3 forinttal literenként 2026. január 1-jétől, hogy közben a kereskedelmi gázolaj jövedéki adómértéke 2026. július 1-jéig nem változik a kormányzati döntés értelmében.

Kereskedelmi gázolaj visszaigénylés 2026-tól

A jövedéki adó törvény rendelkezései szerint a kőolaj világpiaci árának függvényében negyedévente változhat a fuvarozók által visszaigényelhető jövedéki adómérték. A fuvarozók a hazai tankolásaik után változatlanul 17 forintot tudnak literenként visszaigényelni a 2025-ös év egészében. Mivel a gázolaj jövedéki adómértéke az inflációkövetés miatt évente változik, ezért rendszeresen felül kell vizsgálni a fuvarozók visszaigénylési mértékét is. Az előzetes kalkulációnk szerint a harmadik egymást követő évben emelkedhet a fuvarozói adókönnyítés.

Szerdán tovább csökkennek a hazai üzemanyagárak

A magyar üzemanyagárak még mindig csökkenő tendenciát mutatnak: értesüléseink szerint 2025. december 17-én (szerdán) 00:00 órától a MOL literenként további bruttó 5 forinttal csökkenti a gázolaj nagykereskedelmi árát. A benzint ugyancsak bruttó 5 forinttal kapják olcsóbban a hazai üzemanyagkutak  — tudtuk meg piaci forrásokból.

MKFE útdíjkalkulátor 2026 – alapkalkulációt támogató alkalmazást fejlesztettünk

Tisztelt Tagvállalkozásaink! Mivel a NÚSZ Zrt. weboldalán korábban elérhető kalkulátor átmenetileg leállt, és az újraindításáról nincs egyértelmű információnk, az MKFE egy alapfunkciókkal rendelkező kalkulátor közzétételével igyekszik támogatni a tagvállalkozásai részére a jövő évben várható útdíjköltségek kiszámítását. Az alkalmazás nem ad forintra pontos adatot, de a tesztelés során megállapítottuk, hogy a leggyakoribb EURO 4-es, 5-ös és 6-os járműkategóriáknál az eredmény legfeljebb 2-3%-kal tér el valós összegtől, minden eseteben pozitív irányban, ezért a kalkulált összeg biztosan fedezi az adott desztináció útdíjköltségét.

1. oldal / 499

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.