Ma Katalin napja van.

Intermodális szállítás az EKR-katalógusban

A vonatkozó jogszabály 2022. november 9-i változásával az intermodális szállítás bekerült az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszerbe. Az MKFE kezdeményezésének köszönhetően a jövőben nemcsak a gépjárműcsere és a rendszeres gumiabroncsnyomás-ellenőrzés esetén, hanem immár az intermodális szállításból eredő energiamegtakarítás után is bevételhez lehet jutni az auditálással meghatározott energiamegtakarítás értékesítésével. Új fejlemény, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a gyakorlati tapasztalatokhoz igazodva 2024 szeptemberében módosította az EKR-katalógust.


Az MLSZKSZ októberi konferenciáján az MKFE Elnöke, Barna Zsolt hangsúlyozta, hogy megbízói oldalról egyre erősebb az igény a zöld megoldásokra, köztük az intermodális szállításra. Ennek kapcsán jelezte, hogy az MKFE szorgalmazza az energiahatékonysági rendszer kibővítését, ami támogathatja és ösztönzi is az intermodális szállításban résztvevő fuvarozó vállalkozásokat. A jogszabály-módosítást megelőző szakmai munkában az MKFE is becsatlakozott, véleményezte az energiahatóságnak beküldendő szakmai anyagot. A végfelhasználási energiamegtakarítással kapcsolatos adatszolgáltatásról szóló 17/2020. (XII. 21.) MEKH rendelet legutóbbi, az MKFE által kezdeményezett módosítását november 4-én hirdették ki, amely 2022. november 9-i hatálybalépéssel emelte be a jogszabály 1. mellékletébe egyebek mellett az intermodális szállításokat.


Az Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal 2022. november 10-én megjelent tájékoztatását ITT » olvashatja.


Frissítés (2024. október 30.): MEKH-közlemény az intermodális szállítás elszámolásáról

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a gyakorlati tapasztalatokhoz igazodva módosította az EKR-katalógust, amely hátrányosan érintette az intermodális szállításokkal kapcsolatos elszámolásokat. A hatóság közleménye szerint változik a közúti teherszállításnál energiahatékonyabb intermodális szállítási mód, a tehervasút igénybevétele esetén használható számítási módszertan is, amely a gyakorlati tapasztalatokhoz igazodva a jövőben kizárólag az N3 kategóriájú tehergépjárművekre és azok vontatmányaira lesz alkalmazható a kategóriára jellemző nemzetközi energiafelhasználási fajlagos érték (0,89 MJ/tkm) alapulvételével.

a MEKH 2024. szeptember 20-i közleménye »                a közlönyben megjelent rendeletmódosítás szövege (2024. szeptember 20-tól hatályos) »

a végfelhasználási energiamegtakarítással kapcsolatos adatszolgáltatásról szóló 17/2020. (XII. 21.) MEKH rendelet »


Az MKFE Szolgáltató Kft. partnere, az NRGMarket Plus Kft. kedvezménnyel nyújt tanácsadó és audit szolgáltatást MKFE-tagoknak. Bővebb információkat ide » kattintva olvashat.


MKFE Kommunikáció


 

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.