2013. július 1-jétől indul Magyarországon az elektronikus útdíjfizetés, melyet a 3,5 t legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó tehergépjárműveknek tennének kötelezővé. A kormányzat évi 150 Mrd forint állami bevételt remél az intézkedéstől.
Az MKFE-t nem érte váratlanul az e-útdíj, hiszen már Európa számos országban bevett gyakorlat, hogy a tehergépjárművek a megtett kilométerek arányában fizetik útdíjaikat. Egyesületünk ugyanakkor hangsúlyozza: el kell érni, hogy a fuvarozókat terhelő egyéb adónemek terén csökkenjenek a magyarországi székhelyű vállalkozások befizetési kötelezettségei, s ezáltal javuljon a hazai fuvarozók versenyképessége a külföldiekéhez képest. A részletes díjpolitikát még nem ismerjük. Ami azonban már most körvonalazható: a rendszer a járművek tengelyszáma és károsanyag-kibocsátása szerint kategorizálja majd az utak használóit.
Mindezekről nemcsak az április második felében megrendezett regionális küldöttválasztó gyűléseinken esett szó. A „Széll Kálmán Terv 2.0” kapcsán a hazai média is sokat foglalkozott vele, helyt adva egyesületünknek, hogy a fuvarozók álláspontját képviselhessük a nyilvánosság előtt. Az írott és elektronikus médiumoknak az MKFE képviseletében Karmos Gábor főtitkár nyilatkozott. Fontosabb sajtómegjelenéseink e témában:
Egyesületünk főbb sajtómegjelenései »