Ma Virág napja van.

Belföldi hírek

Töltse ki kérdőívünket! -  A Mobilitási Csomag várható hatásainak felmérése

Az Európai Unió elfogadta a Mobilitási Csomagot. Július végén kihirdették a jogszabályi módosításokat. A különféle rendelkezések eltérő időpontban lépnek életbe, elsőként a vezetési- és pihenőidő szabályok módosultak, ezek a változások augusztus 20-tól hatályosak. A következő hónapokban változni fognak a munkavállalók kiküldetésére, a közúti közlekedési szolgáltatói szakmához jutásának feltételrendszerére és a tachográfokra vonatkozó szabályok. Ezekről ITT» olvashat. Egyesületünk – a magyar Kormány tervezett lépéseit is alátámasztandó – szeretné felmérni azt, hogy a Mobilitási Csomag egyes előírásai mennyire érintik hátrányosan a magyar fuvarozó vállalkozásokat. Kérjük, hogy Ön is szánjon néhány percet az alábbi kérdőív kitöltésére! Köszönjük!

A GKI vizsga és a tartózkodási engedély kiadásának rugalmasabbá tételét javasolja az MKFE

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) és a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Kft. (KAV) szorosabb együttműködésére tett javaslatot az MKFE annak érdekében, hogy a harmadik országból érkező munkavállalók adminisztrációja rugalmasabbá, gyorsabbá váljon. A javasolt változások a koronavírus járvány utáni időszakban is alkalmazhatók lehetnek, azaz hosszabb távon is segíthetik a külföldieket is alkalmazó fuvarozó cégek munkáját.

TSM-rendszer: az ITM együttműködését kérik az érdekképviseletek az anomáliák megszüntetése érdekében

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár (ITM) és Bartal Tamás vezérigazgató (NÚSZ) együttműködését és támogatását kérik az érdekképviseletek a TSM-rendszerben továbbra is tapasztalt anomáliák kivizsgálása, a szükséges intézkedések és indokolt beavatkozások megtétele érdekében. Az MKFE –  a korábbi hasonlói kezdeményezése mintájára – ezúttal is felhívja a figyelmet arra, hogy a rendszer működésének hibáit kizárólag a TSM mérések és statikus mérlegeken végzett kontrollmérések eredményeinek összevetésével lehet feltárni. Az érdekképviseletek álláspontja szerint a rendszer jelenleg nagy számban büntet olyan fuvarozókat, akiknél valójában nincs túlsúly.

Webhelyünkön sütiket használunk, melyek célja, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.