Az első ponttal kapcsolatban Tóth Andor helyettes államtitkár elmondta, hogy az éles üzem indítása (május 31.) előtt két héttel valamennyi mérési pontot letesztelik. Somogyi Gábor főtitkár kérdésére a helyettes államtitkár tájékoztatta a jelenlévőket, hogy jelenleg 11 keresztmetszetben működik mérés, amelyhez eddig mintegy 3 ezer jogsértéshez kapcsolódott figyelmeztető határozat kiküldése.
Somogyi Gábor ennél a pontnál jelezte dr. Homolya Róbert államtitkárnak, hogy az MKFE álláspontja szerint - a jelenlegi helyzetet látva - nem lesz elegendő idő a teljes rendszer tesztelésére és biztonságos beindítására, ezért az MKFE azt javasolja, hogy a május 31-ig tervezett tesztidőszakot hosszabbítsák meg.
A Mobilitási Csomag tárgyalása során az államtitkár – ahogyan azt az MKFE-nek

A megbeszélés további részében a jelenlévők megegyeztek abban, hogy még ezen a héten sor kerül egy szakmai egyeztetésre a 19,5 tonnás kéttengelyes autóbuszok kérdésének rendezése érdekében.
Tóth Andor helyettes államtitkár a Közúti Ellenőri Csoporttal kapcsolatban azt húzta alá, hogy létszámuk immár 91 főre emelkedett, és ezzel egyidejűleg az ellenőrök javadalmazását is igyekeznek vonzóbbá tenni.
Az M1-es autópálya most zajló felújításával kapcsolatban az államtitkár megjegyezte, hogy azt az MKFE javaslatot, amely szerint a felújítás idejére és kilométerszelvényére adjanak útdíj mentességet, továbbítani fogja a kormányzat számára. Elsődleges kérdés ugyanakkor, hogy az autópálya minél előbb alkalmas legyen a biztonságos közlekedésre, és mielőbb megkezdődhessen a kiszélesítése. Ezért a tervezési fázist igyekeznek meggyorsítani. Ebben már szerepet kaphatnak a kamionparkolók kiépítésére vonatkozó – Wáberer György miniszterelnöki megbízott és az MKFE által is szorgalmazott – elképzelések.
MKFE kommunikáció