2018. március 19-én a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban került sor a tárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkársága és az érdekképviseletek közötti – immár hagyományos – szakmai konzultációra. Dr. Homolya Róbert államtitkár négy kérdéskört jelölt meg vitaindító tájékoztatójaként: a TSM rendszer aktuális helyzetértékelését, a Mobilitási Csomag alakulását, a Közúti Ellenőri Csoport fejlesztését és az M1 autópálya felújítását, illetve későbbi háromsávosítását.
Az első ponttal kapcsolatban Tóth Andor helyettes államtitkár elmondta, hogy az éles üzem indítása (május 31.) előtt két héttel valamennyi mérési pontot letesztelik. Somogyi Gábor főtitkár kérdésére a helyettes államtitkár tájékoztatta a jelenlévőket, hogy jelenleg 11 keresztmetszetben működik mérés, amelyhez eddig mintegy 3 ezer jogsértéshez kapcsolódott figyelmeztető határozat kiküldése.
Somogyi Gábor ennél a pontnál jelezte dr. Homolya Róbert államtitkárnak, hogy az MKFE álláspontja szerint - a jelenlegi helyzetet látva - nem lesz elegendő idő a teljes rendszer tesztelésére és biztonságos beindítására, ezért az MKFE azt javasolja, hogy a május 31-ig tervezett tesztidőszakot hosszabbítsák meg.
A Mobilitási Csomag tárgyalása során az államtitkár – ahogyan azt az MKFE-nek megküldött levelében is megtette – szóban is köszönetet mondott a nemzetközi miniszteri konferencia létrehozásában nyújtott segítségért, és hangsúlyozta, hogy annak híre és üzenete eljutott Brüsszelbe. A tárgyalófelek továbbra is egyetértettek abban, hogy minden lehetséges eszközt és szereplőt be kell vetni a protekcionista intézkedések bevezetésének megakadályozása érdekében.
A megbeszélés további részében a jelenlévők megegyeztek abban, hogy még ezen a héten sor kerül egy szakmai egyeztetésre a 19,5 tonnás kéttengelyes autóbuszok kérdésének rendezése érdekében.
Tóth Andor helyettes államtitkár a Közúti Ellenőri Csoporttal kapcsolatban azt húzta alá, hogy létszámuk immár 91 főre emelkedett, és ezzel egyidejűleg az ellenőrök javadalmazását is igyekeznek vonzóbbá tenni.
Az M1-es autópálya most zajló felújításával kapcsolatban az államtitkár megjegyezte, hogy azt az MKFE javaslatot, amely szerint a felújítás idejére és kilométerszelvényére adjanak útdíj mentességet, továbbítani fogja a kormányzat számára. Elsődleges kérdés ugyanakkor, hogy az autópálya minél előbb alkalmas legyen a biztonságos közlekedésre, és mielőbb megkezdődhessen a kiszélesítése. Ezért a tervezési fázist igyekeznek meggyorsítani. Ebben már szerepet kaphatnak a kamionparkolók kiépítésére vonatkozó – Wáberer György miniszterelnöki megbízott és az MKFE által is szorgalmazott – elképzelések.
MKFE kommunikáció