A francia hatóság munkatársai bírságokat szabnak ki azokban az esetekben, amikor a négy kézben vezetett járművek második vezetője a mozgó járműben tart szünetet – tájékoztatott az IRU.
A francia hatóságok az Európai Parlament és a Tanács 165/2014/EU Rendeletének 34. (5) cikkére hivatkoznak. A rendelet 2016. március 2-án lépett életbe.
Az IRU titkársága már kapcsolatba lépett az Európai Bizottsággal, továbbá a francia hatóságok munkatársaival, hogy a bírságolási gyakorlatra magyarázatot kérjen, mivel kétséges, hogy az új gyakorlat megfelel a TRACE kézikönyv előírásainak és a vezetési és pihenőidőkre vonatkozó iránymutatásoknak.
A Bizottság megkezdte az adatgyűjtést, hogy felmérje, szükséges-e megindítani a Pilot eljárást Franciaországgal szemben. Kérjük tagjainkat, hogy a hasonló ügyekben született bírságok hivatalos dokumentumait és az eset rövid leírását küldjék el a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.
Köszönjük a közreműködést!
MKFE kommunikáció