Tisztelt Tagjaink! Az alábbi linkről letölthető az európai országokra vonatkozó 2019. júniusi „Közlekedési korlátozások” táblázat.
Tisztelt Tagjaink! Az alábbi linkről letölthető az európai országokra vonatkozó 2019. júniusi „Közlekedési korlátozások” táblázat.
Kamionkartell: harmadik, várhatóan utolsó perlési lehetőség az MKFE által javasolt német cégnél a túlzottan magas áron értékesített kamionok miatt. Jelentkezési határidő: 2019. május 31.
2016 júliusában és 2017 szeptemberében az Európai Bizottság rekord összegű, összesen 3,8 milliárd euró bírságot szabott ki az ún. kamionkartellben részt vett tehergépjármű-gyártókra, mivel az érintett MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco, DAF és Scania cégek 1997-2011. között, 14 éven át összejátszottak egymással a teherautók árainak meghatározását és a szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokhoz kapcsolódó költségek továbbhárítását illetően. A kamionkartell megállapítását követően megnyílt a jogi lehetőség a túlzottan magas ár miatti kártérítési követelések benyújtására mindazon tagjaink számára, akik az érintett időszakban e gyártóktól közepes és nehéz-tehergépjárműveket vásároltak.
Kérjük tisztelt Tagjainkat, hogy alaposan ellenőrizzék az orosz bilaterális fuvarengedélyeken az ITM által elhelyezett érvényesítő pecséteket. Visszajelzések szerint a rossz helyen - kizárólag az engedély letéphető részén - lepecsételt engedélyeket az orosz hatóságok nem minden esetben tekintik megfelelőnek, érvényesnek!
2019. május 9-én (csütörtökön) délelőtt 8:00 és 12:00 óra között zárva lesz a tengeri kikötő Calais-nál.
Korábban tájékoztatást adtunk arról, hogy Spanyolország 2019. február 21-i hatállyal bevezette a rendszeres heti pihenőidő járműben töltésének tilalmát. A spanyol hatóság tájékoztatása szerint az eljáró közúti ellenőr a rendszeres heti pihenőidő tekintetében visszamenőlegesen is ellenőrizhet, kérheti a hotel/szállodai számlákat. Az eljárás jogszerűségének tisztázása érdekében (mivel ellentmond a vonatkozó uniós szabályozásnak) az IRU levélben fordult az Európai Bizottsághoz, ahonnan az a hivatalos válasz érkezett, hogy a kabintilalom megsértése miatt szankcionálni csak tettenérés esetén lehet!
Év elején számoltunk be, hogy a 2018. december 29-én kiadott rendeletével Oroszország korlátozást vezetett be bizonyos, ukrajnai származású, ott felrakott vagy Ukrajna területén keresztül szállított áruk bevitele tekintetében. 2019. április 18-i rendeletével Oroszország újabb, az orosz-ukrán áruforgalmat érintő további korlátozásokat vezetett be.
Magyarország Ljubljanai Nagykövetsége arról tájékoztatta egyesületünket, hogy a szlovén autópályákon és gyorsforgalmi utakon való mentési vontatást 2019. április 1-jétől kizárólag a szlovén autópályakezelő (DARS) alvállalkozói végezhetik, hogy így lépjenek fel az irreálisan magas díjakat felszámító járműmentő vállalkozásokkal szemben.
Újabb tájékoztatást kaptunk az autóbuszos személyszállítók szlovéniai adó-regisztrációs és adófizetési kötelezettségével kapcsolatban.
Tisztelt TIR felhasználó Fuvarozók!
Az IRU értesítése alapján tájékoztatjuk Önöket, hogy a TIR-EPD alkalmazás áruadatok menüjében elérhetővé vált a további mértékegységek megadásának, és ezzel az érintett vámhivatalok részére történő részletesebb adatközlésnek a lehetősége. Az alkalmazás kiegészítésére a belarusz vámhatóság ilyen irányú esetleges igénye miatt került sor.

Örömmel tájékoztatjuk, hogy a MOL és az MKFE közötti stratégiai együttműködés keretében — 2019. május 1-jétől — a MOL Gold Europe üzemanyagkártyával rendelkező MKFE-tagok az eddiginél még kedvezőbb kondíciókkal vásárolhatnak üzemanyagot számos európai ország kúthálózatán.



















